شاهنامه‌خوانی کودکان در هفته ملی کودک


شاهنامه‌خوانی کودکان در هفته ملی کودک

کانون خبرنگاران نبأ ــ به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، به همت کانون پرورش فکری کودکان و با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت 16 تا 19 نقالی و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

شاهنامه‌خوانی کودکان در هفته ملی کودک

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، آیین روز جهانی کودک، ۱۶ مهرماه با اجرای هنرمندان کودک و نوجوان و نقالی دو زبانه ترنم جاهد، شاهنامه‌خوان کودک، عضو بنیاد فردوسی با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، فاضل نظری، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران ارشد کشوری در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی ــ هنری کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری و با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ نقالی و شاهنامه‌خوانی اجرا می‌شود. در این برنامه نقالان و شاهنامه‌خوانان، داستان‌های حماسی را برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کنند.

این ویژه‌برنامه‌ها از روز ۱۴ مهرماه با اجرای ضرب و نقل گروه بین‌المللی شاهنامه‌خوانی مهرآفرینان بادرود با شاهنامه‌خوانی‌ ساجده رحیمیان، نقالی ابوالفضل فهیمی، ضرب‌نوازی ابوالفضل یزدان‌مهر و مربی‌گری سعید یزدان‌مهر آغاز شده است. آندیا و آنیتا جعفری خواهران دوقلوی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۲ کانون تهران نیز در این برنامه، اجرای نقالی داشتند.

روز ۱۵ مهرماه، سورنا علیزاده و سیدعباس حسینی با مربی‌گری پریسا کشاورزحمید به نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداختند. گروه بانو گشسب با اجرای آرمیتا شکاری، سارا طیبی و فاطیما علی‌گوهری و مربی‌گری مبینا آقاخانی عصرگاه روز ۱۶ مهرماه، نقالی و شاهنامه‌خوانی کردند.

عصرگاه روز ۱۷ مهرماه، نقالی ترنم جاهد و شاهنامه‌خوانی آریانا شکری اجرا خواهد شد و در روز ۱۸ مهرماه، نیوشا ارزنده با مربی‌گری سارا عباس‌پور شاهنامه‌خوانی خواهد داشت.

کیمیا یعقوبی و آوا فیض، نقال و شاهنامه‌خوان روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه خواهند بود. برنامه‌ نقالی و شاهنامه‌خوانی با اجرای امیرعلی عطاءاللهی در روز جمعه، ۲۰ مهرماه، آخرین روز هفته ملی کودک پایان خواهد یافت.

یادآور می‌شود، دوست‌داران فرهنگ و هنر می‌توانند به همراه کودکان و نوجوانان خود برای بازدید از برنامه‌های هفته ملی کودک تا ۲۰ مهرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ــ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

یاسر موحدفر
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...