پکن، جرم رئیس اینترپل را اعلام کرد


ایسنا نوشت: چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، مشغول تحقیقات درباره منگ هونگ وی رئیس مستعفی اینترپل به اتهام رشوه خواری و جرایم دیگر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند روز پیش مقام‌های فرانسوی اعلام کردند، این رئیس چینی پلیس اینترپل بر طبق گزارش همسرش مفقود شده است. اینترپل روز یکشنبه اعلام کرد که منگ از ریاست این پلیس استعفا کرده است.

پکن، جرم رئیس اینترپل را اعلام کرد

چین روز یکشنبه اعلام کرده بود، منگ هونگ وی در این کشور هدف تحقیقات قرار گرفته است امروز وزارت امنیت عمومی مشخص کرد که این تحقیقات به اتهام رشوه خواری صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای در وب سایت خود نوشت: تحقیقات علیه منگ هونگ وی بر سر رشوه‌خواری و قانون شکنی‌های دیگر کاملا به موقع و درست و عاقلانه است.

این وزارت‌خانه گفت: درباره کسان دیگری که همراه با ونگ رشوه‌خواری کردند تحقیقات کرده و آنها را مجازات خواهد کرد.

این وزارت‌خانه خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره منگ هونگ وی کاملا نشان دهنده این است که هیچ کس در برابر قانون استثنا نبوده و امتیازی ندارد و هرکس که قانون را نقض کند باید شدیدا مجازات شود.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: چین به همکاری با اینترپل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به رغم تحقیقات جدید به اتهام رشوه‌خواری علیه منگ هونگ وی ادامه خواهد داد.

وی به خبرنگاران گفت: من می‌خواهم بگویم که چین به عنوان یک کشور مسؤول به حمایت از تلاش‌های اینترپل مثل قبل ادامه خواهد داد و همکاری با دیگر اعضای اینترپل در مبارزه با جرایم را تقویت خواهد کرد.

49310

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور