اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تصویب شد


اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تصویب شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی از تصویب اصلاح قانون ممنوعیت اشتغال در بیش از یک شغل دولتی در این کمیسیون خبر داد.

اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تصویب شدمحمدرضا بادامچی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در نشست کمیسیون اجتماعی تصویب شده و گزارش آن به هیئت رئیسه اعلام شده بود اما به دلیل آنکه نشست روز چهارشنبه گذشته تفکیک این وزارتخانه تصویب نشد، قرار است این کمیسیون گزارش خود را از هیئت رئیسه پس بگیرد.

بادامچی همچنین با اشاره به بررسی اصلاح قانون ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل در نشست امروز، اظهار کرد: این قانون در سال 73 تصویب شده بود و بعد طرحی برای اصلاح آن در سال 91 در مجلس مصوب شد که در شورای نگهبان برخی مواد آن مورد ایراد قرار گرفت بر این اساس به صحن علنی ارجاع شد.

وی ادامه داد: این طرح از سال 91 در دستور کار صحن علنی باقی ماند و نوبت به رسیدگی آن نرسید، بر این اساس کمیسیون اجتماعی آن را احیاء و اصلاح کرد و قرار است به زودی آن را به صحن علنی مجلس تقدیم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: به موجب این قانون افرادی که در دوایر دولتی که حتی دو درصد از سهم آن دولتی هم باشد کار می‌کنند، دیگر نمی‌توانند در جای دیگری مشغول به کار شوند البته دستگاه‌های آموزشی از این موضوع مستثنی شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: افرادی که در هیئت مدیره‌ها مشغول به کار هستند هم نمی‌توانند در جای دیگری کار کنند اما پزشکانی در بیمارستان‌های دولتی مشغول کار هستند، تنها می‌توانند در مطب خصوصی خود فعالیت کنند.

بادامچی تأکید کرد: در صورت تصویب این قانون در صحن علنی مجلس، بسیاری از افراد باید از پست‌های دوم و سوم به بعد خود در ادارات و سازمان‌های دیگر دولتی استعفا دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها