حمله ماهی‌های بادبانی به انبوه ماهی‌های ساردین | فیلم


بادبان ماهی درآب های سطحی ومیانی اقیانوس ها زندگی می کند.حداکثرطول این ماهی 320 سانتی مترومیانگین آن 270 سانتی متراست.بادبان ماهی بدنی کشیده داردکه ازدوطرف بسیار فشرده شده است.فلس های نسبتا پراکنده وفرورفته ای درپوستش دیده می شود.فک بالایی این ماهی به شکل یک نیزه ی نسبتا باریک به جلوکشیده شده است.دوباله ی پشتی داردکه باله ی اول به شکل یک بادبان...

بادبان ماهی درآب های سطحی ومیانی اقیانوس ها زندگی می کند.حداکثرطول این ماهی ۳۲۰ سانتی مترومیانگین آن ۲۷۰ سانتی متراست.بادبان ماهی بدنی کشیده داردکه ازدوطرف بسیار فشرده شده است.فلس های نسبتا پراکنده وفرورفته ای درپوستش دیده می شود.فک بالایی این ماهی به شکل یک نیزه ی نسبتا باریک به جلوکشیده شده است.دوباله ی پشتی داردکه باله ی اول به شکل یک بادبان گسترده شده است .باله ی شکمی اش بسیارطویل،رنگ پشت بدنش آبی مایل به خاکستری وشکمش سفید نقره ای است.بادبان ماهی ازماهی ها وسخت پوستان تغذیه می کند.فصل تولید مثل این ماهی نامعلوم است.بادبان ماهی تخم ریزی می کند و لقاح خارجی دارد.

سریعترین ماهی که در آبهای سیاره زمین زندگی می کند برای تعقیب و شکار ماهی های کوچک ساردین با سرعتی برابر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت شنا می کند. عکاسی کردن از بادبانماهی های آتلانتیک برای عکاسان زیر آب یکی از دشوارترین و طاقت فرساترین ماموریتها است زیرا سرعت بالای این جاندار در هنگام شنا، وی را به یکی از پرسرعتترین شکارچیان ماهی های ساردین تبدیل کرده و از این رو عکاسی از این ماهی نیازمند سرعت بالا و همزمان عکاس و دوربین وی خواهد بود.ماهی های ساردین سالانه از میان سواحل “یوکاتان” مهاجرت می کنند و در این سفر پر خطر مورد هجوم شکارچیانی مانند این نوع از بادبان ماهی ها قرار می گیرند. با آغاز حمله همه جانبه این بادبانماهی ها، ساردینها به سرعت حباب تدافعی را تشکیل می دهند و با ایجاد گروهی بزرگ تلاش می کنند این مهاجمان سریع السیر را ناکام بگذارند.

” رینهارد دیرشرل” نام عکاسی آلمانی است که توانست است تصاویر متعددی را از صحنه هجوم بادبانماهی ها به ساردینها به ثبت برساند، شکاری پر سرعت که گاه سرعت در آن به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد. وی می گوید ساردینها برای نجات دادن خود از هجوم بادبانماهی ها از هر حربه و مانعی استفاده می کنند و نکته جالب اینجا است که در حین ثبت این تصاویر، ساردینهای بی دفاع برای فرار از بادبانماهی از بدن عکاس برای محافظت از خود استفاده کردند.

به گفته “دیرشرل” در هنگام عکاسی از این صحنه، ساردینها گاه به دور وی حلقه می زده اند و بادبانماهی ها نیز در تعقیب ساردینها به دور عکاس شنا می کرده اند، اما تا زمانی که حضور انسان را در منطقه احساس می کردند، به ساردینها حمله نمی کردند. بر اساس گزارش دیلی میل، “دیرشرل” می گوید در صورتی که بادبانماهی ها حمله به ساردینها را آغاز می کردند، به واسطه سرعت بالا و شمشیری که بر روی بینی آنها قرار دارد می توانستند آسیبهای جدی را به وی وارد آورند.

(۱۶۰)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس