چه تضمینی وجود دارد که با پذیرش FATF مشکلات حل شود/همه در قبال FATF، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند


چه تضمینی وجود دارد که با پذیرش FATF مشکلات حل شود/همه در قبال FATF، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند

امیرآبادی تصریح کرد: سوال ما از موافقان اف ای تی اف، همان سوال موافقان برجام است؛ و آن اینکه چه تضمینی وجود دارد که با پذیرش اف ای تی اف، مشکلات مردم حل شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه شنبه در «گردهایی بزرگ تبیینی مطالبه ای خودتحریمی ممنوع» که در مسجد امام امیرالمؤمنین علیه السلام برگزار شد اظهار داشت: ما در جلسه علنی روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آراء نمایندگان به سمت و سوی شفافیت برود؛ البته این امر بعید است که محقق شود؛ چراکه در قضیه برجام هم پیشنهاد دادیم که آراء علنی باشد؛ اما متأسفانه اکثریت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

وی ادامه داد: باید همه افراد در قبال اف ای تی اف، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند؛ یعنی چه افرادی که با این طرح موافقند و چه آن ها که با آن مخالفند باید همیشه مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند؛ اما متأسفانه اکنون موافقان برجام مسئولیت موافقت خود را نمی پذیرند.

امیرآبادی اضافه کرد: ما حتی با پذیرش اف ای تی اف، عضو این معاهده نخواهیم شد و فقط به عنوان یک عضو ناظر و بدون حق رأی باقی خواهیم ماند؛ در حالیکه اعضای اف ای تی اف همگی دارای حق وتو هستند و می توانند مصوبات علیه خود را وتو کنند.

وی گفت: مردم باید بدانند که تا اینجا، 40 شرط از شروط پذیرش این معاهده پذیرفته شده و رأی دهندگان مثبت به آن، باید برای مردم توضیح دهند که با پذیرش این 40 شرط از 41 شرط، چه دستاوردی حاصل شده است.

امیرآبادی با بیان برخی پرسش ها اظهار داشت: موافقان اف ای تی اف باید توضیح دهند که اگر این طرح را بپذیریم؛ آن گاه درباره تحریم ها چه باید بکنیم؟ ما با پذیرش اف ای تی اف، در حقیقت می پذیریم که نباید تحریم ها را دور بزنیم و اگر چنین کنیم یعنی کنوانسیون را زیر پا گذاشته ایم و با این کار، مجددا تحت فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهیم گرفت.

این نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: دیوار اروپا، دیواری سست است که نباید به آن تکیه کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه