سومین پنل تخصصی نمایشگاه تلکام 2018 با عنوان «توسعه ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها »برگزار شد


موبنا – بر اساس گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت , این پنل تخصصی با حضور دکتر عباسی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران ارشد مخابرات ایران, سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و چند شرکت   FCp تشکیل شد . در این نشست تخصصی چالشی به موضوعات مهمی چون علل توسعه نیافتگی بخش ارتباطات ثابت (fix) ,زیرساخت های مورد...

موبنا – بر اساس گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت , این پنل تخصصی با حضور دکتر عباسی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران ارشد مخابرات ایران, سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و چند شرکت FCp تشکیل شد .

در این نشست تخصصی چالشی به موضوعات مهمی چون علل توسعه نیافتگی بخش ارتباطات ثابت (fix) ,زیرساخت های مورد نیاز این بخش , لزوم مشارکت بخش خصوصی, هم افزائی تلفن همراه , عدم افزایش تعرفه ها ,حذف آبونمان و چالش بین اپراتورها پرداخته شد .

سومین پنل تخصصی نمایشگاه تلکام 2018 با عنوان «توسعه ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها »برگزار شد

مجری این پنل تخصصی که با استقبال شرکت ها و حضار مواجه شده بود , دکتر بهزاد اکبری عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بود .

دکتر عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ سوال مجری , علت توسعه نیافتگی ارتباطات ثابت را به دو موضوع اصلی محدود کرد .

وی در این خصوص اظهار داشت : تا زمانی که بحث سرمایه گذاری در بخش ارتباطات ثابت و تفکیک بازاراین بخش و تلفن همراه از یکدیگر اتفاق نیفتد حل این مشکل میسر نشده و ما شاهد توسعه در این بخش نخواهیم بود .

سومین پنل تخصصی نمایشگاه تلکام 2018 با عنوان «توسعه ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها »برگزار شد

وی به بررسی انجام یافته مقایسه دو کشور مصر و ترکیه اشاره کرد و افزود : مصرف دیتای این دو کشور با یکدیگر و ایران مقایسه و بررسی شد ؛ در کشور ما به طور میانگین مصرف دیتای موبایل بیشتر از حد متوسط می باشد , در حالی که در بخش ثابت میزان مصرف بسیار کمتر است ؛ بنابراین تا راهکار اساسی برای تناسب میزان مصرف در محتوای حجمی و غیر حجمی بخش ثابت و تلفن همراه اندیشیده نشود توسعه یافتگی بخش ارتباطات ثابت هم امکان پذیر نخواهد بود .

وی هم چنین به سند برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت : همکاری مخابرات ایران در این موضوع لازم است و ما از نگاه زیرساختی برای برطرف کردن خلاء ها در هر جائی که وجود دارد , آماده همکاری هستیم .

در این پنل تخصصی مدیران بخش خصوصی صراحتا به بیان مشکلات , نگرانی ها و درد دل های خود پرداخته و مدیران حاضر در نشست به سوالات آنان پاسخ دادند .

حاصل و جمع بندی این پنل تخصصی از نگاه مدیران متولی نشست و شرکت های FCp , مبتنی بر موضوع تعرفه بود و معتقد بودند بدون افزایش تعرفه ها امکان تحول در ارتباطات ثابت وجود ندارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک