نخستین کتابخانه کُردی در کردستان ایجاد می شود


نخستین کتابخانه کُردی در کردستان ایجاد می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از ایجاد نخستین کتابخانه کُردی در آینده ای نزدیک در این استان خبر داد و گفت: این کتابخانه می تواند به مرکز پژوهشی و منابع ارزشمند کتاب های کُردی در سطح استان کردستان تبدیل شود.

محمد عبدالملکی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم این استان ایجاد کتابخانه حاوی کتاب های کُردی است.

وی افزود: در این راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده ای نزدیک کتابخانه ای با منابع و کتاب های با زبان کُردی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: کتابخانه مستوره اردلان واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج که ویژه بانوان است بدلایل متعددی همچون دوری مسیر و فعال بودن آن فقط در ساعت اداری، مورد استقبال زیاد علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار ندارد.

وی اضافه کرد: با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به توافق رسیدیم که کتابخانه مستوره اردلان به کتابخانه ویژه کتاب های به زبان کُردی تبدیل شود.

عبدالملکی گفت: تجهیز این کتابخانه مستلزم اهدای کتاب از سوی خیران، نویسندگان و تمام علاقمندان و افرادی است که کتاب هایی به زبان کُردی در اختیار دارند.

46

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید