جاهای دیدنی تهران در زمستان


تهران به عنوان پایتخت ایران ابر شهری با جمعیت زیاد است . شهری پر از امکانات تفریحی و گردشگری شهری که شاید اگر در زمستان هوای آلوده نداشته باشد بتواند مقصد رویایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد . ما در این مطلب شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا می سازیم . امیدواریم […] نوشته جاهای دیدنی تهران در زمستان اولین بار در جاهای دیدنی ایران....

تهران به عنوان پایتخت ایران ابر شهری با جمعیت زیاد است . شهری پر از امکانات تفریحی و گردشگری شهری که شاید اگر در زمستان هوای آلوده نداشته باشد بتواند مقصد رویایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد . ما در این مطلب شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا می سازیم . امیدواریم زمانیکه قصد سفر به تهران را دارید تهران هوای سالمی داشته باشد و شما از سفرتان در زمستان لذت ببرید .

پیست اسکی شمشک

مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد.
آدرس :امتداد جاده فشم به میگون، روستای شمشک

جاهای دیدنی تهران در زمستان

پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین در75کیلومتری کرج و 6کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.پیست اسکی دیزین در سال 1348 تأسیس شده است و در شمار پیست های معروف جهان قرار دارد . پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی درایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته،عنوان بین المللی یافته است.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

سورتمه تهران
اگر به دنبال یک تفریح کاملا مهیج و در عین حال ایمن در شهر تهران هستید، سورتمه تهران یک پیشنهاد عالی برای شماست، این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایشش رو به کاربر می دهد. از امکانات این سورتمه می شود به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز کم نظیر و… اشاره کرد.

آدرس :تهران میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان اسدالهی، بوستان گلابدره

جاهای دیدنی تهران در زمستان

پارک ارم تهران
یکی از قدیمی ترین اماکن تفریحی تهران مجموعه پارک ارم‌ واقع در پنج کیلومتری غرب شهر تهران‌، با وسعتی حدود ۷۰ هکتار، وسیع‌ترین پارک در ایران است‌. این پارک در اوایل دهه ۱۳۵۰، ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. پارک ارم تهران که با سرمایه اسدالله خرم‌، سرمایه‌دار معروف‌، ساخته و به نام خودش نام‌گذاری شده بود، پس از انقلاب مصادره شد و در تملک بنیاد مستضعفان قرار گرفت‌. پارک ارم تهران شامل دو لوناپارک با ۲۸ نوع وسیله بازی و تفریحی برای کودکان و بزرگ‌سالان است‌.
دریاچه هشت هکتاری پارک نیز دارای امکانات قایق‌رانی است که برای مسابقات قایق‌رانی و اسکی روی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر امکانات پارک به غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره می توان اشاره کرد. پارک ارم به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی‌، سرویس‌های ویژه‌ای برای آموزش و پرورش دارد و دانش آموزان می‌توانند با ۷۰ درصد تخفیف از اردوهای یک روزه استفاده کنند. پارک ارم تهران طی روزهای عادی هفته از ساعت ۱۷ تا نیمه شب و روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا نیمه شب دایر است‌.

آدرس :پنج کیلومتری اتوبان تهران – کرج

جاهای دیدنی تهران در زمستان

عمارت مسعودیه، بهارستان

عمارت مسعودیه یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است که پنج عمارت بزرگ دارد و در سال ۱۳۷۷ به ثبت آثار ملی رسیده است. عمارت مسعودیه به همراه باغ نگارستان، باغ لاله‌زار و باغ سردار ایروانی یکی از اماکنی است که در محدودۀ شمال حصار شاه طهماسبی تهران در عصر ناصری بنا شده و همچنان که خصوصیات باغ‌های ایرانی را داراست با نقش‌مایه‌ها و عناصری از معماری فرنگی مزین شده است.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

خانه کاظمی، تهران قدیم چاله میدان

در این روزگار که مردم تهران درگیر مشکلات و گرفتاری های روزمره هستند، شاید کمتر کسی به فکر سفر و دیدن اماکن گردشگری ایران بیفتد ولی شما می توانید فقط با چند هزار تومان به تهران قدیم سفر کنید. شاید بیشتر کسانی که در تهران زندگی می کنند اطلاع چندانی از آثار باقی مانده تهران قدیم نداشته باشند. اگر دوست دارید گشت و گذاری در یکی از جاهای دیدنی تهران داشته باشید می توانید به چهار راه سیروس در خیابان ۱۵ خرداد بروید. خیابان امامزاده یحیی و خیابان جاویدی که کمی جلوتر از چهارراه به سمت خیابان ری قرار دارد، خود نمونه ای از خیابان های طهران است که هنوز با اون مردم صاف و ساده و مهربانش حال و هوای قدیم را دارد. این محله دارای چندین اثر قدیمی است که از آنها می توان به خود امامزاده و درخت چند صد ساله آن، خانه کاظمی، حمام نواب، خانه شهید مدرس، خانه دبیرالملک، خانه مهر انگیز کامبیز ( خانه پدر سالار یا خانه فرهنگ امامزاده یحیی) و خانه فخرالملوک ( رستوران نان و نمک) اشاره کرد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

جاده پیاده روی، پارک پردیسان

بوستان جنگلی پردیسان با مساحت ۲۷۵ هکتار یکی از بوستان‌های بزرگ شهر و یکی از جاهای دیدنی تهران است که در شمال غربی تهران، منطقه ۲ شهرداری قرار دارد. به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک پدید آمده‌است و بیشتر روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل مردم برای استفاده از این پارک رهسپار شمال غرب تهران می‌شوند.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

باغ فردوس

باغ فردوس که فاصله چندانی با میدان تجریش ندارد و به سادگی می‌توان به آن دسترسی داشت یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان است. در این باغ بی‌نظیر یک بنای زیبا نیز قرار دارد که امروزه از آن به عنوان ساختمان اصلی موزه سینما استفاده می‌شود. جالب است بدانید این بنا بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد . همچنین از ورودی باغ فرودس تا این بنا جوی آبی با فواره‌های متعدد به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

دربند

دربند از آن دسته از مناطقی است که بهار، تابستان، پاییز و زمستان ندارد و در چهار فصل سال می‌توان در زیبایی‌های آن غرق شد. این مکان آنقدر محبوبیت دارد که در تمامی فصول سال بازدیدکننده دارد. شما علاوه‌بر لذت بردن از هوایی پاک و سالم می‌توانید از کوهپیمایی و امکانات رفاهی این منطقه بهرمند گردید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

دریاچه شهدای خلیج فارس
مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگترین قطر تفریحی، تفرجی و گردشگری و پذیرایی شهر تهران با وسعت حدود ۲۵۰ هکتار که شامل ۱۳۰ هکتار پهنه آبگیر و مابقی پهنه ساحلی است.
این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در نوع خود در خاورمیانه است ایده آن اگر چه در اولین طرح جامع شهر تهران به عنوان برکه‌ای مدنظر بود ولیکن در اولین طرح تفصیلی منطقه در سال ۷۹ ملحوظ و همزمان ابلاغ شد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

قلعه لمبسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در زمستان قلعه معروف لمبسر بوده که بزرگ ترین و باشکوه ترین قلعه ایرانی میباشد . از این قلعه برای یک دژ نظامی فوق العاده و بزرگ استفاده میکردند که برای اسماعیلیان بوده. قلعه لمبسر درست روی کوهی مرتفع و بزرگ واقع شده و پرتگاهی بسیار ترسناک دارد. این قلعه ۱۵۰ متری اتاق ها و آب انبارهای بسیار زیادی داشته که معماری آن به صورت یک مکعب مستطیل میباشد. آب مصرفی قلعه لمبسر بوسیله رودخانه نینه روز بدست می آمده و با یک آبراه در داخل سنگ چندین آب انبار پر میشد. قلعه لمبسر دومین قلعه معروف و مهم بعد از قلعه الموت میباشد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

دریاچه تار در زمستان

اگر شما از آن دسته از گردشگرانی هستید که به بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی علاقه دارید. دریاچه تار در نزدیکی شهر تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به این مکان سفری ۲ ساعته را در پیش خواهید داشت که البته ارزشش را دارد. در فصل زمستان این مکان بسیار سرد است و باید با تجهیزات کامل به آن سفر کرد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

پیست اسکی توچال

فصل زمستان باشد و کوه‌های پر برف و پیست آماده اسکی توچال را رها کنیم؟ در فصل زمستان از این مورد نمی‌توان به سادگی عبور کرد. این پیست دارای فضایی مناسب برای ورزش‌های زمستانی است. از امکانات رفاهی دیگر این مجموعه می توان به هتل بین‌المللی، تله‌کابین و رستوران اشاره کرد. گشت‌و‌گذار در اطراف تهران و تهران‌گردی را محدود به فصول بهار و تابستان نکنید چراکه در زمستان هم به همراه سرمای هوا می‌توان جای‌جای تهران را با عشق و علاقه تماشا کرده و خاطره‌سازی کرد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!