دیدار «هادی العامری» با بارزانی‌ها در اربیل عراق


دیدار «هادی العامری» با بارزانی‌ها در اربیل عراق

رئیس ائتلاف الفتح عراق با نخست وزیر و رئیس سابق کردستان عراق دیدار و در مورد تشکیل کابینه آتی رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی «الفتح» عراق پنجشنبه در نشست‌های جداگانه‌ای با نخست وزیر و رئیس سابق منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه «روودآو» به نقل از دفتر «مسعود بارزانی»، رئیس سابق منطقه کردستان عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان این کشور گزارش داد که العامری در طی این دیدار با بارزانی در مورد شرایط سیاسی عراق و تحولات اخیر در فرآیند سیاسی این کشور به گفت‌وگو نشست.

شبکه سومریه عراق نیز به سفر رئیس ائتلاف الفتح عراق به اربیل اشاره کرد و گفت که او در این سفر همچنین با «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر منطقه کردستان عراق دیداری داشته است.

دیدار «هادی العامری» با بارزانی‌ها در اربیل عراق

حکومت منطقه کردستان عراق در این ارتباط بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که دو طرف در دیدار با یکدیگر موضوع بررسی فرآیند سیاسی عراق و مرحله آتی این فرآیند را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، العامری و بارزانی هر دو بر حمایت خود از «عادل عبدالمهدی» که از سوی ریاست جمهوری جدید عراق مأمور به تشکیل کابینه شده‌است، تأکید کردند و برای او در مأموریت محوله آرزوی موفقیت کردند.

پارلمان عراق سه‌شنبه این هفته «برهم صالح»، نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان این کشور را به عنوان رئیس جمهور جدید عراق و جانشین «فؤاد معصوم» انتخاب کرد. برهم صالح نیز بعد از کسب رأی اعتماد از پارلمان عبدالمهدی را مکلف به تشکیل کابینه کرد.

انتهای پیام/ق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)