کشورهایی که باید در پاییز دید! (+عکس)


پول‌نیوز -پاییز همیشه فصلی دلربا بوده و هست. برگ‌های زرد، باران‌های زلال و هوای خنک هر کشوری را زیباتر می‌کند. اما این ۸ کشور از بهترین کشورها برای لمس پاییز امسال هستند! یونانپاییز یونان ترکیبی از رنگ‌های زیبا، هوای عالی و ساحل‌ها...

پول‌نیوز -پاییز همیشه فصلی دلربا بوده و هست. برگ‌های زرد، باران‌های زلال و هوای خنک هر کشوری را زیباتر می‌کند. اما این ۸ کشور از بهترین کشورها برای لمس پاییز امسال هستند!

کشورهایی که باید در پاییز دید! (+عکس)


کشورهایی که باید در پاییز دید! (+عکس)

کشورهایی که باید در پاییز دید! (+عکس)

کشورهایی که باید در پاییز دید! (+عکس)

یونان
پاییز یونان ترکیبی از رنگ‌های زیبا، هوای عالی و ساحل‌ها خلوت است! دیدن متئورا در رنگ‌های پاییزی و براق یک ضرورت است. صخره‌های سر به فلک کشیده بیش از متر طول دارند و بر روستای کالامباکا و کاستراکی سایه انداخته اند و منزلگاه یک مجتمع عظیم مسیحی ارتدوکس هستند. این نقطه مانند هیچ کجای دیگر نیست، با رفتن به نوک اسن قله خیال می‌کنید به قرن چهاردهم برگشته اید! اگر در پاییز در این مکان هستید، می‌توانید در برداشت انگور به محلی‌ها کمک کنید که تجربه‌ای عالی برای‌تان خواهد بود. انتخاب‌های ناب دیگری مانند شرکت در جشن برداشت محصول زیتون و دراز کشیدن در ساحل و لمس شن‌های نرم هم دارید!

ایرلند
بدون شک پاییز بهترین فصل برای دیدن ایرلند است. البته هیچ وقت نمی‌توان وضعیت هوای ایرلند را پیش بینی کرد اما مطمئنا چند روز را با آسمان آبی و صاف می‌گذرانید. کوه‌های ویکلو (the wicklow mountains) که با اندکی رانندگی از جنوب دوبلین به آنها می‌رسید، یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن رنگ‌های سحر انگیز پاییزی و درختان آذین بسته است! در اینجا می‌توانید مایل‌ها و مایل‌ها کوهنوردی کنید و اگر خوش شانس باشید بیشتر از تعداد آدم‌ها، آبشار خواهید دید. کونمارا (connemara) هم یکی دیگری از بهترین مکان‌های این کشور برای تماشای پاییز است.

ایتالیا
ایتالیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، هم پاییزی عالی دارد. البته ممکن است آن طوری که انتظار دارید ایتالیا را خلوت نیابید اما نگران نباشید شاخسار پاییزی درختان در همه جا، بیشتر از انسان‌ها با شما هستند! اگر می‌خواهید به ساحل بروید هم هنوز دیر نشده تا اواسط اکتبر (اوخر مهر) هنوز هم ساحل مدیترانه گرم و لذت بخش پذیرای شما خواهد بود. پاییز فصل چشیدن غذاهای خاص ایتالیایی است. غذاهایی مانند قارچ‌های وحشی که در این فصل یافت می شوند و ترافل‌های خاص. اگر در این فصل به دیدار ایتالیا رفتید شرکت در جشن‌های برداشت محصول را هم فراموش نکنید. یکی از محبوب‌ترین این جشن‌ها جشن برداشت انگور است. اگر دلتان بازدید از تپه می‌خواهد، تپه‌های le langhe جایی است که می‌توانید رنگ زرد و نارنجی پاییزی را در آن ببینید.

استرالیا
وقتی در نیمکره شمالی پاییز است، نیم کره جنوبی بهار را تجربه می‌کند و یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن استرالیا است! فصل باران از نوامبر (آبان) آغاز می‌شود و باعث به راه افتادن رودها و آبشارهای زیبا مثلا Wallaman در پارک ملی گرینگان (girringun) کوینزلند می‌شود که بلندترین آبشار کشور است. در این فصل از آب و هوای گرم ومطبوع در قسمت شمالی و جنوبی استرالیا لذت خواهید برد. اکثر سواحل کوینزلند و دیواره بزرگ مرجانی ارزش دیدن را دارند. در این سواحل مرجان‌ها، ۱۶۰۰ گونه ماهی استوایی، لاکپشت‌های دریایی، دلفین، پرتو ماهی، کوسه و صدف‌های غول پیکر را خواهید دید.
یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه استرالیا دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) است. این تپه عظیم مرجانی بهشت غواصان است چرا که خانه تقریبا ۳۰۰ تپه دریایی و تقریبا ۱۰۰۰ جزیره است!خلاصه اگر پاییز فصل شما نیست و ترجیح می‌دهید جایی باشید که چند روزی از آب و هوای آن به دور باشید، استرالیا جای مناسبی است.

چین
فصل دیدن شاخسار پاییزی درختان در قسمت شمالی چین از اواسط اکتبر (اواخر مهر) تا اوایل نوامبر (اواسط آبان) است و در قسمتی جنوبی کمی زودتر باید به بازدید رفت. غیر از شاخ و برگ درختان، پاییز چین جاذبه‌های دیگری هم دارد. آب و هوای پاییزی چین معمولا خیلی مطبوع است و می‌توانید در جشن‌ها و فستیوال‌های پاییزه شرکت کنید. همچنین بازدید از دیوار بزرگ چین که در دریایی از رنگ زرد و قرمز غوطه ور شده هم عالی است. پکن منزلگاه برخی از بهترین آثار به جای مانده از امپراطوری قدیم است، مثلا آرامگاه‌های مینگ، مقبره ۱۳ تن از امپراطورهای سلسله مینگ، شهر ممنوعه آثار باستانی باقی مانده‌ای مانند میدان تایاننمن (tiananmen square)، بزرگ‌ترین میدان شهر در دنیا.

اسکاتلند
اسکاتلند در تمام طول سال خیره کننده است پس خودتان می‌توانید حدس بزنید پاییزش هم چقدر باشکوه خواهد بود، به خصوص نقاط کوهستانی و پرتشیر (perthshire) (منطقه‌ای در شهر پرث اسکاتلند). اسکاتلند را به نام کشوری با درخت‌های بزرگ هم می‌شناسند. در اسکاتلند دریاچه‌ها و رودها در مجاورت درختان پاییزی به رنگ طلا و مس جریان دارند و طبیعت این کشور را برای عکاسی، گشت و گذارد و ریلکس کردن مطبوع و دلخواه می‌کنند. از بهترین محل‌ها برای حس پاییز و لذت بردن از طبیعت می‌توان به نزدیک Loch Tummel، گذرگاه کیلی کرنکی (the pass of killiecrankie) و تپه ناک (knock hill) اشاره کرد. از تپه ناک بالا بروید تا با منظره‌ای فوق العاده از قله‌های شمالی مسحور شوید.

انگلستان
منطقه دریاچه انگلستان (the lake district) به خاطر منظره‌های بی‌بدیعی که دارد مشهور است، در اینجا یکی از سبزترین نقاط اطراف شهر و زیباترین شاخسار پاییزی را می‌بینید. این مسیر را پیاده بپیمایید و یا سوار بر دوچرخه زیبایی‌هایش را ببینید، می‌توانید از تپه‌های اطراف هم بالا روید. نور طلایی پاییز باعث می‌شود همه چیز جادویی‌تر به نظر برسد و این درمورد بازتاب درخشان دریاچه از میان درختان پاییزی هم صدق می‌کند! اگر به این مکان سفر کردید و آب و هوا غافلگیرتان کرد، می‌توانید خیلی سریع به یکی از کافه‌های محلی برای چشیدن طعمی انگلیسی هجوم ببرید، پیشنهاد ما آب سیب محلی است.

سوئیس
سراشیبی‌های پوشیده از درخت سوئیس، آن را به یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای دیدن پاییز تبدیل کرده است. به خصوص شهر زیبای لوگانو در مرز ایتالیا و در ساحل دریاچه لوگانو (lugano) که در زیر سایه کوه‌های آلپ قرار دارد، جایی است که حتما باید در پاییز به آن سر بزنید. سفر پاییز به آن معنی است که گرمای طاقت فرسای تابستانی از میان رفته و آب و هوای متعادل و مطبوع پاییزی جای آن را گرفته است. بهتر است در هفته‌ ابتدایی ماه اکتبر به سوئیس سفر کنید تا بتوانید در فستیوال‌های پاییزی، که شامل موسیقی فولکلوریک و جشن انگور هم می‌شود، شرکت کنید.


منبع:فوت و فن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها