ثبت یادمان‌های ایران با شرکت در مسابقه عکس ویکی‌پدیا


«ویکی دوستدار یادمان‌ها» یک مسابقهٔ عکاسی با موضوع یادمان‌های ثبت‌شده ملی است که ایرانی‌ها نیز می‌توانند تا نیمه مهر ماه در آن شرکت کنند.

ایران اکونومیست - ثبت یادمان‌های ایران با شرکت در مسابقه عکس ویکی‌پدیابه گزارش ایران اکونومیست، ویکی‌پدیای فارسی اعلام کرده است افرادی که به عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران علاقه‌مند هستند و می‌خواهند تصاویر خود را از طریق این دانش‌نامه در دسترس دیگران قرار بدهند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

مسابقهٔ امسال در بازهٔ زمانی ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر برگزار خواهد شد.

هر سال هیات داوری محلی هر کشور ۱۰ عکس برتر را انتخاب می‌کند و پس از آن عکس‌های برتر هر کشور در سطح جهانی با هم رقابت می‌کنند تا ۱۵ عکس برتر در سطح جهانی انتخاب شوند.

طبق اعلام ویکی‌پدیا اولین دوره این مسابقه در سال ۲۰۱۰ در کشور هلند برگزار شد و به دنبال آن در سال ۲۰۱۱ مسابقه به بسیاری از کشورهای اروپایی گسترش یافت. از سال ۲۰۱۲ این مسابقه در سطح جهانی برگزار می‌شود. هدف از این مسابقه گرد هم‌ آوردن عموم خواننده‌ها، کاربران ویکی‌پدیا، عکاسان و فرهنگ‌دوستان برای گرفتن عکس از یادمان‌های فرهنگی و بارگذاری آن در ویکی‌انبار برای استفاده در ویکی‌پدیا و بالا بردن دانش و آگاهی همگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...