اولین برف امسال مهمان ارتفاعات اردبیل می‌شود


اولین برف امسال مهمان ارتفاعات اردبیل می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما و بارش شدید باران در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: روز جمعه (13 مهرماه) بارش برف در ارتفاعات استان اردبیل و در روز شنبه (14 مهرماه)‌ بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و قزوین دور از انتظار نخواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: بنا بر نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز(۱۱ مهرماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین این شرایط فردا ( ۱۲ مهرماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی، در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال فارس و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز جمعه (۱۳ مهرماه) با نفوذ سامانه پرفشار به سواحل دریای خزر، جریان‌های سرد شمالی سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما در استان‌های ساحلی خواهند شد، گفت: در این روز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی، بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به این‌که بارش باران پس فردا (۱۳ مهرماه) در استان‌های گیلان مازندران، گلستان و ارتفاعات این استان شدت خواهد داشت، گفت: این بارش‌های شدید سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: شنبه (۱۴ مهرماه) فعالیت سامانه بارشی در سواحل شمالی ادامه می‌یابد و با نفوذ آن به دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، سمنان و شمال شرق کشور بارش و کاهش دما در این مناطق نیز اتفاق می‌افتد. بعد از ظهر جمعه و شنبه دریای خزر مواجه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: این سامانه طی جمعه تا یکشنبه (۱۳ تا ۱۵ مهرماه) سبب کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۲ درجه در سواحل شمالی، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق خواهد بود. در نواحی مرکزی کشور طی این مدت کاهش دما با میزان کمتر رخ خواهد داد.

جمعه در تهران باران می‌بارد

وظیفه در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۱۲ مهرماه) صاف، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین شرایط جوی تهران در روز جمعه (۱۳ مهرماه) کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران دراین روز ۲۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...