برگزاری یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه شیراز


برگزاری یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه شیراز

یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه شیراز، دهم اردیبهشت 98 به مدت 2 روز در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر سیداحمد انوار، دبیر و دبیر اجرایی یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران امروز (10 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین بار این کنگره در دهه 50 برگزار شد، گفت: تاکنون 11 کنگره بین المللی و 10 کنگره ملی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه کنگره های مهندسی عمران توسط هیئت امنایی برنامه ریزی می شود، اضافه کرد: کنگره اول بین المللی توسط دانشگاه شیراز برگزار شد و کنگره بین المللی دوازدهم در سال 1400 توسط این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر انوار با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی کنگره مهندسی عمران در دانشگاه ایجاد شده است، اظهارداشت: یک ماه برای داوری آثار رسیده در نظر گرفتیم و 30 مهر مهلت ارسال چکیده مقالات است و تا پایان دی ماه مقاله های کامل ارسال شود و پروسه داوری یک ماه است که تا پایان بهمن مشخص شود، تاکنون 350 بسته شامل پوستر و نامه به مراکز علمی و دانشگاه ها ارسال شده است.

* برگزاری یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه شیراز

بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر قاسم حبیب آگهی، دبیر علمی این همایش هم گفت: یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه شیراز، 10 و 11 اردیبهشت ماه سال 98 در شیراز برگزار می شود.

وی با یادآوری این مطلب که تعداد ساختمان ها و زیرساخت های کشور که سن بالایی دارند زیاد است و ساختمان هایی داریم که باید مورد بازسازی و بهسازی قرار گیرند، اظهارداشت: محور این کنگره نگهداری، مرمت، بازسازی و بهسازی ساخته های عمرانی است و دانشگاه های مختلف، آخرین دستاوردهای خود را در این کنگره به اشتراک می گذارند.

دکتر حبیب آگهی با یادآوری این مطلب که مسائل زلزله، ریزگردها، فرونشست دشت ها، برنامه ریزی ترافیکی و معماری شهرسازی شهرها و پدافند غیرعامل در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی باید شهرداری برای مقاوم سازی منطقه ریزش کرده بلوار جمهوری، انجام دهد.

* برخی نقاط در شیراز، تاب آوری ندارد

این گزارش می افزاید، پروفسور ناصر طالب بیدختی، قائم مقام دبیر کنگره هم در این نشست خبری هم گفت: این گنگره ها فرصتی مغتنم هست برای برررسی نهادمند از خرد جمعی در مسائل ذکر شده هست و با همکاری و تعامل متخصصین ایده ها برتر را گرفته و آن را به عمل برسانیم.

وی، رصد فعالیت های علمی را از دیگر اهداف این کنگره است، افزود: شناسایی فرصت های داخلی، منطقه ای و بین المللی، ارتقا سطح دانش محققین و دانشجویان و فراهم ساختن زمینه برای بروز رشد مستمر از دیگر اهداف این کنگره است.

پروفسور طالب بیدختی در این کنگره دنبال این هستیم تا ایده ها در رابطه به ساختمان های هوشمند را جمع آوری کنیم، گفت: موضوع تاب آوری شهرها هم در این کنگره مورد توجه قرار می گیرد و در زمان بحران یک سری خطوط حیاتی داریم که شامل مراکز بیمارستانی، پلیس، آتش نشانی، راه ها و پل ها است که باید در آن زمان مهیای ارائه خدمات باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در بخش های مختلف پتانسیل دارد که در این خصوص زمینه های مختلف را بررسی کند که این مهم با ایجاد تفاهم نامه با دستگاه های دولتی مورد بررسی قرار گیرد و تا کنون هیچ تفاهم نامه ای در این راستا شکل نگرفته است، افزود: شیراز، در برخی از قسمت ها تاب آوری زیادی ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه