توصیه پلیس به شهروندانی که برای فروش ارز به منوچهری آمده‌اند


توصیه پلیس به شهروندانی که برای فروش ارز به منوچهری آمده‌اند

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به ازدحام جمعیت در خیابان فردوسی و منوچهری برای فروش ارز گفت: شهروندان مراقب افراد جیب بر و کلاهبردار باشند و معاملات خود را از طریق مراکز معتبر انجام دهند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کیوان ظهیری با بیان اینکه طی روزهای اخیر به ویژه امروز شاهد حضور پر تعداد شهروندان در مناطق فردوسی و منوچهری برای فروش ارز هستیم، افزود: توصیه پیشگیرانه پلیس این است که حضور چشمگیر مردم موجب ایجاد انگیزه برای سارقان جیب بر در مناطق پر تردد می شود؛ شهروندان مراقب باشند با توجه به فعالیت مالی ممکن است ارز به همراه داشته باشند بنابراین مراقب محتویات کیف و جیب خود باشند که به سرقت نرود.

بیشتر بخوانید:

نزول قیمت انواع ارز +جدول

وی ادامه داد: شهروندان زیپ کیف خود را کنترل کنند، دستشان روی کیفشان باشد و تمرکز داشته باشند که اموال همراهشان به سرقت نرود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: یکی از تکنیک‌های متداول جیب برها تکنیک حواس پرانی است به طوری که ۲ نفر وقتی متوجه می شوند فردی فعالیت مالی انجام داده است و ارز همراه دارد، وی را تعقیب می کنند و در موقعیت مناسب سوالی می پرسند، وقتی حواس فرد پرت شد نفر دیگر اقدام به سرقت می کند.

سرهنگ ظهیری گفت: در مسیر تردد به این مناطق اگر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی مثل مترو و بی آرتی استفاده می کنند، مراقب باشند از سوی سارقان دچار زیان مالی نشوند. همچنین افرادی که عمدتا از کارتهای مالی در معاملات خود استفاده می کنند مراقب باشند رمز خود را بلند اعلام نکنند.

وی افزود: شهروندان از اعتماد به افرادی که به صورت خیابانی دستگاه کارتخوان در دست گرفته اند و تراکنش مالی انجام می دهند خودداری کنند و برای خرید و فروش از مراکز معتبر استفاده کنند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان