داستان کودکانه احترام به سالمندان و بزرگترها


به مناسبت روز سالمندان به کودکان خود در قالب داستان و شعر احترام به سالمندان را آموزش دهید. روز 9 مه رماه، در هر سال بعنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود. دوران سالمندی همانند دوران کودکی یا جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران کودک و جوانی، سرشار از انرژی و تلاش، ولی دوران...

داستان کودکانه احترام به سالمندان و بزرگترها

به مناسبت روز سالمندان

به کودکان خود در قالب داستان و شعر احترام به سالمندان را آموزش دهید.

روز 9 مه رماه، در هر سال بعنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود. دوران سالمندی همانند دوران کودکی یا جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران کودک و جوانی، سرشار از انرژی و تلاش، ولی دوران سالمندی، همراه با تحلیل قوا و کاهش میزان فعالیت های‌ فیزیکی می‌باشد. با این حال، به حکم الهی و فطری و سنت اجتماعی، فرزندان باید حرمت پدر و مادر خودرا حفظ و به ایشان احسان کنند.

داستان جالب سالمند

یه روز بعدازظهر، فاطمه و محمد، پیش مامان اومدن و ازش خواستن تا اونا رو به خونه‌ ی مامان بزرگ ببره. مامان قبول کرد وگفت: باشه می‌ریم ولی یادتون باشه به بابا بزرگ و مامان بزرگ احترام بذارین و اونا رو آزار نکنین.

محمد پرسید: اما، ما که نمیدونیم چه جوری باید احترام بذاریم؟

مامان گفت: پس بیاین بشینین تا قبل از رفتن، آداب احترام به بزرگ ترها رو براتون بگم: ما می‌تونیم برای احترام گذاشتن به بزرگ ترها، به دیدنشون بریم و بهشون سربزنیم، قبل از این که اونا درود کنن ما بهشون درود کنیم، موقع صحبت کردن با صدای بلند باهاشون حرف نزنیم، خدای نکرده با اونا دعوا نکنیم.

هر وقت بزرگترا، هدیه‌ای بهمون دادن، اونو بگیریم و ازشون تشکر کنیم حتی اگه اون هدیه رو دوست نداشته باشیم، وقتی جایی نشسته بودیم و یه بزرگ تر اومد، به احترامش ازجا پا بشیم و جای خودمون رو بهش تعارف کنیم.

یا حتی، می‌تونیم وقتی با بزرگترا، جایی رفتیم با راه نرفتن جلوی اونها بهشون احترام بذاریم و خیلی کارای دیگه که نشون می‌ده ما بزرگترا رو دوست داریم.

فاطمه پرسید: مامان! ما به چه کسایی باید احترام بذاریم؟ مامان جواب داد به همه ی، ولی به اونایی که ازشما بزرگترن، مخصوصاً پدر و مادر، پیرمردا و پیرزنا، و دانشمندا، خیلی خیلی بیشتر.

محمد گفت: حالا اگه به اینا احترام بذاریم چی می‌شه؟

مامان دستی به سرمحمد کشید و گفت: احترام گذاشتن به پدر و مادر یه عبادته و ثواب داره، مثل نماز خوندن یا روزه گرفتن. و اگه کسی به پیرمردها و پیرزن‌ها احترام بذاره عمرش طولانی می‌شه .

تازه پیامبر مهربونمون فرموده: کسی که به پیرا احترام نذاره ما دوستش نداریم، ولی هرکی به اونا احترام کنه مثل اینه که به پیامبر احترام گذاشته و توی اون دنیا کنار پیامبر زندگی می‌کنه.

حالا اگه دوست دارین خیلی ثواب کنین و عمرتون هم طولانی بشه، آماده شین ؛ که به دیدن بابا بزرگ و مامان بزرگ بریم.

شعر سالمند

داستان کودکانه احترام به سالمندان و بزرگترها

شعر کودکانه درباره پدربزرگ و مادر بزرگ

پدر بزرگ خوبم
همیشه مهربونه
وقتی که پیشم باشه
برام کتاب می خونه

مادر بزرگ نازم
خیلی برام عزیزه
هرچی غذا می پزه
خوشمزه و لذیذه

وقتی با اونها باشم
غصه و غم ندارم
دنیا برام قشنگه
هیچ چیزی کم ندارم.
شاعر : جواد محقّق

احترام به سالمندان و بزرگترها هرگز فراموش نشه…تا خداوند همیشه دوستون داشته باشه..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟