وال‌ استریت ژورنال: عقب‌نشینی نظامی واشنگتن از خلیج فارس، علی‌رغم افزایش لفاظی‌های آمریکا علیه ایران


وال‌ استریت ژورنال: عقب‌نشینی نظامی واشنگتن از خلیج فارس، علی‌رغم افزایش لفاظی‌های آمریکا علیه ایران

وال استریت ژورنال نوشت علی‌رغم لفاظی‌ها و رویکرد تهاجمی ترامپ علیه ایران، واشنگتن در حال عقب‌نشینی نظامی از خلیج ‏‌فارس است.

وال‌ استریت ژورنال: عقب‌نشینی نظامی واشنگتن از خلیج فارس، علی‌رغم افزایش لفاظی‌های آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال‌ استریت ژورنال در گزارشی نوشت علی‌رغم افزایش لفاظی‌ها و فشارهای دولت آمریکا علیه ایران مقامات ارشد نظامی می‌گویند واشنگتن حضور نظامی خود در منطقه خلیج‌ فارس را کاهش داده است.

وال استریت ژورنال با بیان اینکه ظاهرا در راهبرد امنیت ملی آمریکا تمرکز بر روی ایران در حال تغییر به سمت چین و روسیه است می‌‎نویسد: از ماه مارس گذشته که ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» از خلیج فارش عازم اقیانوس آرام شد، هیچ ناوگروه آمریکایی جایگزین آن نشده و این طولانی‌ترین زمان طی دو دهه اخیر است که آمریکا هیچ ناو هواپیمابری به این منطقه اعزام نکرده است.

این نشریه آمریکایی همچنین به نقل از مقامات و کارشناسان ارشد نظامی می‌افزاید: ارتش آمریکا در حال خروج کشتی‌ها، هواپیما‌ها و موشکهای خود از منطقه خلیج فارس است.

این روزنامه چهارشنبه گذشته نیز به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تصمیم جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا برای جمع‌آوری سامانه‌های موشکی پاتریوت از کشورهای کویت، بحرین و اردن خبر داد و نوشت: چهار سامانه موشکی که دو سامانه در کویت و دو سامانه دیگر در بحرین و اردن مستقر هستند، جمع آوری خواهند شد تا برای مقابله با هرگونه خطری از سوی چین یا روسیه در نقاط جدیدی نصب شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)