الشروق: طرح ناتوی عربی در جهت منافع آمریکایی ها است


الشروق: طرح ناتوی عربی در جهت منافع آمریکایی ها است

الجزیره - ایرنا - روزنامه الجزایری «الشروق» امروز (دوشنبه) در مقاله ای به قلم «صالح عوض» تحت عنوان «ناتو عربی ، چه ماموریت هایی را دنبال می کند»، نوشت: این طرح در جهت اهداف راهبردی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا است و کشورهای منطقه از آن سودی نمی برند.

به گزارش ایرنا، در این مقاله آمده است، شهرک نشینان صهیونیست به مناسبت های مختلف به مسجد الاقصی حمله می کنند و رژیم اشغالگر طرح شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن پیش می برد. محاصره نوار غزه همچنان ادامه دارد و مردم در این منطقه زندانی شده اند. روستای «الخان الاحمر» در حال تخریب شدن است و «بنیامین نتانیاهو» هم اعلام می کند، از امنیت «اسراییل» چشم چوشی نمی کند.
این مقاله افزود: از سوی دیگر نیروهای آمریکایی بخش هایی از خاک سوریه را به اشغال درآورده اند و سعی در اعمال نفوذ در تصمیم های سیاسی در عراق دارند، در این کشورها آتش درگیری های قومی ، قبیله ای و مذهبی را برافروخته اند و هیچ قوم و گروهی از فتنه جویی های آمریکایی ها در امان نمانده است .
عوض اضافه کرد: در چنین شرایطی آمریکا از تشکیل یک ائتلاف جدید به نام «ناتو عربی» سخن می گوید، در حالی که در گذشته ائتلاف های دیگری مانند «ائتلاف اسلامی» ، «ائتلاف عربی»، «نیروهای سپر جزیره» و «طوفان قاطعیت» به وجود آمده بود. پول ائتلاف ناتو عربی آماده شده و این ائتلاف در پی محقق کردن اهداف راهبردی ، سیاسی ، اقتصادی و امنیتی آمریکا است.
وی نوشت: آمریکا این روزها می خواهد روسیه را به محاصره درآورد و مصرانه در صدد محاصره دریایی آن است و از سوی دیگر در پی در هم شکستن ائتلاف ایرانی – روسی در منطقه است . جدا از همه این ها صادرات اسلحه به کشورهای منطقه یکی از مهم ترین منابع درآمد آمریکا است، در حالی که این روزها روس ها در پی فروش سلاح های خود به کشورهایی در منطقه هستند که می خواهند آسمان و زمینشان را امن نگه دارند.
نویسنده الشروق افزود: این تنها ائتلافی است که آمریکا حتی یک دلار هم در آن هزینه نمی کند و حکام عرب تمام هزینه های آن را متقبل می شوند و هدفش واشنگتن این است که سلاح بیشتری به کشورهای منطقه بفروشد ، از سوی دیگر روسیه و ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و به محاصر درآورد و به همین دلیل آمریکا به بهانه های مختلف باعث ایجاد درگیری های منطقه ای می شود و این روزها هم شاهد این هستیم که اماراتی ها هم در مورد سه جزیره، ایران را تهدید می کنند.
عوض اضافه کرد: نتانیاهو عملا در قلب این ائتلاف حضور دارد، او اطلاعات و اهداف خاصی را به کشورهای عربی می دهد و از نظر لجستیکی در این ائتلاف حضور دارد ، صهیونیست ها با برخی کشورهای عربی برای از بین بردن مخالفان سیاست های آمریکا و اسراییل تلاش می کنند تا در نهایت منطقه تبدیل به «گاو شیردهی» برای آمریکا شود و دست روس ها هم از منطقه کوتاه شود، اما این طرح آن ها با شکست مواجه خواهد شد، زیرا اوضاع عراق رو به بهبودی است و سوریه نیز در حال جان گرفتن است، مقاومت فلسطین نیز مانع بزرگی است .
وی نوشت: عراق دیگر نمی پذیرد ابزاری برای اجرای سیاست ها و طرح های آمریکایی ها باشد و سوریه چون «قلعه پایداری» مقابل طرح های آمریکایی خواهد ایستاد و مقاومت در فلسطین نیز روز به روز قدرتمندتر می شود . کشورهایی هم که پول های خود را در این راه هزینه می کنند، بازنده خواهند بود و حسرت خواهند خورد.
خاورم **2041**1651

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران