کمر درد بعد از نزدیکی، توصیه‌های کاربردی


کمر درد بعد از نزدیکی،  توصیه‌های  کاربردی

یکی از شکایات زنان و مردان بعد از نزدیکی احساس درد در کمر است که میتواند آزاردهنده باشد.

یکی از شکایات زنان و مردان بعد از نزدیکی احساس درد در کمر است که میتواند آزاردهنده باشد.گاهی این درد بلافاصله بعد از رابطه احساس میشود ولی بعضی دیگر صبح روز بعد و هنگام برخواستن از بستر متوجه درد میشوند.بروز این درد میتواند زوجین را نگران سلامتشان کند اما اغلب این دردها نشانه وجود مشکل خاصی نیستند و دلیل اکثر آنها میتواند ضعف عضلات کمر باشد.برای کاهش یا از بین بردن این درد، راه حل هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

چرا بعد از رابطه جنسی فرد دچار کمر درد می شود؟
اگر دچار کمر درد مزمن به هر علتی مثل گوژپشتی، آرتریت، بیرون زدن دیسک بین مهره ها هستید ،امکان این که بعد از رابطه جنسی این درد شروع شده یا شدت بگیرد زیاد است.در بسیاری از موارد درد کمر به خاطر کشیدگی عضلات کمر حین رابطه است، همچنین دلایل دیگری که هنوز برای بسیاری ناشناخته هستند.در کل شرایط بدنی شما مثل برهنه بودن و عرق کردن،پوزیشن هایی که به کمر فشار می آورند و اسپاسم های مربوط به ارگاسم و ....ممکن است حتی فردی را که مشکل خاصی ندارد ،دچار درد کند.
کمر درد بعد از نزدیکی،  توصیه‌های  کاربردی
کمر درد در زنان
آمار نشان می‌دهد که ۸۰درصد از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک‌مرتبه به‌علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. اگرچه علت کمردرد در بسیاری از بیماران ازطریق شکایت بیمار، آزمون‌های بالینی و آزمایشگاهی و همچنین تصویربرداری پزشکی قابل شناسایی است، ولی به‌دلیل شایع‌بودن دردهای ناحیه کمر و عوامل مختلفی که در ایجاد آن نقش دارند، تشخیص علت اصلی به‌وجود‌آورنده کمردرد مشکل است.
در ستون فقرات، درصورت ضایعه و درگیرشدن عناصر حساس به درد همانند ماهیچه‌ها و تاندون‌های آنها، رباط‌ها، فاسیا، مفاصل بین‌مهره‌ای پشتی (مفاصل فاست یا آپوفیزیال)، اعصاب نخاعی و ریشه‌های آنها، عروق خونی و طناب نخاعی به هر دلیلی، احتمال ایجاد درد وجود دارد که ممکن است در همان ناحیه یا نقاط دورتری به شکل تیرکشنده احساس شود. در زمینه کمردرد و راه‌های درمان و پیشگیری از آن با دکتر قاسم قارون، مؤسس انستیتو تشخیص و درمان درد در فرایبورگ آلمان گفت‌وگو کرده‌ایم. وی در این گفت‌وگو بر ضرورت تغییر سبک زندگی شهرنشینی در میان خانم‌ها تأکید کرده است.
اکثر زنانی که اطلاعات مناسب جنسی و زناشویی ندارند علاوه بر دردهای پریودی در اوایل ازدواج یک درد مشترک دارندو ان کمر دردهایی است که در اوایل ازدواج و پس از چند بار مقاربت دچار آن می شونداین زنان علاوه بر اینکه خود دارای اطلاعات کم جنسی هستند همچنین با مردی ازدواج کرده اند که هیچ اطلاعی از شرایط جسمی و روحی زن ندارد و نمی داند که زنان هم مثل مردان باید در رابطه ارضا شوند
درست است دلیل این دردها ارضا نشدن مکرر زن است و ریشه آن نیز نا آگاهی جنسی است .زوجین باید بدانند که کامیاب شدن درروابط جنسی و زناشویی حق هر دو نفر است فقط این نیست که تا آلت مردانه به حالت نعوظ در آمد ، مرد نیازش را بلافاصله برطرف کند و کنار رود بلکه مرد باید بداند که زن نیزباید در این رابطه ارضا شود زنان برای آمادگی مقاربت به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه نیازمندند . باید ابتدا معاشقه صورت گیرد و با آمادگی دو طرفه و با آرامش خاطر به مقاربت پرداخت تا هر دو کامیاب شوند.
کمردرد در مردان
اگر در مورد بیماری های زناشویی بدانید حتما در میان این بیماری ها به کمر درد های بعد از انزال هم برخورد کرده اید بدین صورت توصیه می کنیم که با توجه به مقاله زیر این معضل را برطرف کنید و زندگی جنسی سالمی داشته باشید. اگر بعد از رابطه جنسی کمر درد میگیرید نگران نباشید. خیلی ها هستند که مشکل شما را دارند. در این مواقع کافیست علت این کمردرد را شناسایی کرده و به فکر درمان ان باشید. دلیل عمده این کمردرد ها اشتباه خوابیدن یا رابطه جنسی زیاد از حد است.بسیاری از آقایان از این عارضه رنج می برند اما روش حل آن را نمی دانند بهتر است این مطلب را با افرادی که به آن نیاز دارند در میان بگذارید .

علت کمردرد بعد از انزال
کمردرد ها علت مختلفی دارند. همچنین یکی از بخش های کمردرد که کمردرد بعد از انزال است هم علل مختلف دارد. به عنوان مثال یک علت کمردرد بعد از انزال اینست که ممکن است طرز قرار گرفتن زوجین بد باشد. شما باید پوزیشن های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید با کدام راحت ترید. همچنین مکان رابطه باید راحت باشد.
کمر درد بعد از نزدیکی،  توصیه‌های  کاربردی
جلوگیری و درمان کمردرد بعد از انزال
یکی از راههای درمان کمردرد بعد از انزال محل قرار گرفتن زوجین است. اولا باید مکان مناسبی را انتخاب کنید که هر دو طرف راحت باشند. دوما در مدت طولانی در هر رابطه به یک حالت قرار نگیرید و حالاتتان را دایم عوض کنید تا کمرتان خشک نشود.
همچنین برای درمان کمردرد بعد از انزال باید بعد از انزال به دستشویی رفته و ادرار خود را خارج کنید. همچنین تا جایی که برای شما امکان دارد بعد از ارضا شدن دوشآب گرم بگیرید.
یکی دیگر از راههای درمان کمردرد بعد از انزال ماساژ حین رابطه جنسی است. زن و شوهر باید سعی کنند در هنگام رابطه کمر یکدیگر را ماساژ بدهند . دلیل این امر آنست که در زمان برقراری رابطه جنسی فشارخون زیاد و بدن زوجین گرم است. همچنین این ماساژ انرژی شما را برای ادامه رابطه افزایش می دهد.
ورزش کردن در طی روز مخصوصا ورزش های مربوط به ماهیچه های فیله ی کمر، ماهیچه‌ های شما را آماده نگه داشته و موجب جلوگیری از کمردرد بعد از انزال می شوند.
کسانی که کمر درد های بی تاب کننده وشدید را تجربه می کنند می توانند با ورزش های دورانی و چرخش کمر عضلات کمر را تقویت کنند.بهتر است که هنگام رابطه جنسی لباس به تن داشته باشید، بعضی از زوجین در هنگام رابطه لباس نمی پوشند و چون سریع عرق میکنند کمرشان درد می گیرد. بنا براین تا جایی که میتوانید لباستان را در نیاورید یا حداقل پتویی روی خود بیندازید و یا حداقل هنگام انزال، پتو روی تن داشته باشید. از ارتباط گرفتن بیش از یک بار در روز خود داری کنید و یا اگر می خواهید بیش از یک بار رابطه داشته باشید حمام بین دو رابطه را فراموش نکنید تا از درد و سوزش کمر بکاهید.
همچنین برخی از زوجین بیش از حد رابطه دارند که این خود باعث کمردرد زیادی خواهد شد. تا جایی که میتوانید از نزدیکی های مکرر در روز خودداری کنید. هر چیزی باید همیشه در تعادل باشد. رابطه جنسی بیش از حد خطرات زیادی برای سلامتی خواهد داشت. اگر در روز بیش از یکبار رابطه داشتید سعی کنید حتما بین دو رابطه حمام بروید. این کار در جلوگیری از کمردرد بعد از انزال تاثیر گذار است.
به نقل از دکتر رهام صادقی , چون در انزال انرژی زیادی از مرد تلف میشه داشتن ضعف و درد ! طبیعیه! ولی بعضاً آقایون به دلیل ترشحات هورمونی، در خودشون ، این دردها رو در پاها و یا در کمر و یا بطور سردرد و یا کتف درد یا معده درد، بیشتر حس میکنن! ولی به تجربه برای خودم مشخص شده اگه این مقاربت یکبار دیگه انجام بشه! این درد یا کمتر شده و یا تماماً بر طرف خواهد شد! بهترین کار تقویت با مواد مقوی و گرم میباشد.
رابطه جنسی هم مثل سایر امور زندگی باید در تعادل باشد . نه زیاد و نه کم . وگرنه در هر دو حالت به سلامتی شما آسیب خواهد رسید.

توصیه های کاربردی به همسرانی که کمردرد دارند
1.به نظر می رسد برخی از انواع کمردرد ناشی از مشکلات جنسی و وجود نداشتن رابطه مناسب و ارضاکننده باشد. در برخی شرایط، داشتن رابطه جنسی رضایت بخش می تواند به تخلیه هیجان ها کمک کند و باعث آرامش جسم شود. به عبارتی، رابطه جنسی مناسب خود نوعی مسکن است.پس کیفیت رابطه جنسی میتواند در وجود کمردرد موثر باشد.
2.به خاطر داشته باشید که اگر دچار کمردرد خفیف هستید، هرگز نباید رابطه جنسی را کنار بگذارید، بلکه فقط کافی است از حرکات شدید و ناگهانی پرهیز کنید. هرگونه حرکاتی که به پایین کمر فشار وارد می کند، می تواند درد را تشدید کند. مثلا در وضعیتی که خانم به شکم خوابیده؛ بهتر است بالشی زیر شکم او قرار داده شود. بهترین وضعیت که فشاری به کمر وارد نمی کند، خوابیده به پهلو است.
3.اگرحین رابطه دچار کمردرد شدید، فورا وضعیتی را که در آن هستید تغییر دهید و به مدت طولانی در آن پوزیشن باقی نمانید.فراموش نکنید که باید در مورد مشکلی که دارید، برای همسرتان توضیح دهید.
4.حتی المکان از یک بالش کوچک زیر کمر استفاده کنید و در فاصله زمانی کوتاه جای خود را با همسرتان عوض کنید تا به مدت طولاتی در یک حالت نباشید..
5.بهتر هست که بعد از نزدیکی دوش آب گرم بگیرید زیرا گرمای آب میتواند به عضلات شما کمک کند تا ریلکس شوند و اسپاسم ها رفع شود.
6.ماساژ کمر حین نزدیکی هم میتواند برای درمان کمر درد بعد از انزال بسیار مفید باشد چون در هنگام رابطه بدن شما گرم است و جریان خون هم بیشتر است ،در نتیجه ماساژ میتواند بسیار موثر تر از سایر مواقع باشد.در ضمن،این ماساژ میتواند میل و انرژی شما را برای ادامه نزدیکی بیشتر بکند،پس از همسر خود بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد.
7.تاثیر فوق العاده ورزش را برای رفع این مشکل نادیده نگیرید.پیاده روی و ورزش هایی که عضلات کمر و شکم را قوی میکنند ،کمک بسیاری به درمان درد کمر بعد از نزدیکی خواهند کرد.وقتی عضلاتی آماده و قوی داشته باشید، در هنگام رابطه به علت کشیدگی یا فشاری که روی عضلات تان است دچار مشکل نخواهید شد.
8.برای جلوگیری از درد کمر باید یک مکان مناسب برای برقراری رابطه جنسی که راحت باشید انتخاب کنید. اگر مکانی که در آن نزدیکی میکنید سرد است بهتر است کامل برهنه نشوید ودر صورت آمیزش بدون لباس در زمان انزال روی خود را با پتو بپوشانید.
9.اگر سابقه درد کمر دارید بهتراست تا از نزدیکی بیش از یکبار در روز بپرهیزید و در صورت تکرار این عمل بین دو رابطه از دوش آب گرم یا ماساژ کمر کمک بگیرید تا عضلات تان آمادگی لازم را داشته باشند و حین یا پس از رابطه دچار اسپاسم و درد نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟