به مناسبت هفت مهر، روز آتش نشان از آتش نشانان فیروزکوه تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری موج، به مناسبت ۷ مهر ماه و روز آتش نشان مراسم تجلیل از آتش نشانان فیروزکوه با حضور مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، جعفر پرج، شهردار، اعضای شورای شهر و آتش نشانان شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، در این مراسم با اشاره به ایثارگری آتش نشانان گفت: درس و مشق ایثارگری را از مکتب سیدالشهدا (ع) آموختیم؛ این همزمانی را باید به فال نیک گرفت؛ بحث آتش نشانان محدود به بحث آتش نشانی نیست و اگر جامع تر بنگریم نیاز به بازنگری در این عنوان هم باشد؛ در مجموعه خدمات گسترده ای که در حوزه آتش نشانی وجود دارد هر گونه مشکل ایمنی و خدمات حفظ ایمنی را شامل می شود.

در ادامه مراسم جعفر پرج، شهردار فیروزکوه، با اشاره به برخی مشکلات حوزه آتش نشانی شهرستان گفت: به واسطه فاصله ای که با برخی شهرستان ها داریم و بعد مسافتی که برای رسیدن امداد و نجات و یا هلال احمر در ماموریت ها داریم، قدری مشکلات وجود دارد و امیدواریم این مسائل حل شود.

پرج افزود: با اقدام خوبی که از بدنه آتش نشانی انجام شده است، هم اکنون جزو سومین شهرداری ها هستیم که گواهی استاندارد اماکن عمومی، کارخانه جات و غیره را صادر می کنیم که در این راستا آموزش های لازم داده می شود و به صورت دوره ای است که در بحث ایمن سازی کمک شایانی می کند و اقدام خوبی که در یک سال اخیر انجام شده مندرج شدن درجات نظامی است که یک درجه هم به دوستان داده می شود.

محمدرضا محرابیان، سرپرست ایستگاه آتش نشانی، نیز با تاکید بر آموزش شهروندان و واحدهای صنفی بیان داشت: با توجه به این که مدارس ها تعطیل بود و واحدهای صنفی و صنعتی از خطرات زیادی برخوردار بودند شروع آموزش ها واحدهای نصعتی را شروع کردیم؛ آموزش ۴-۳ شرکت در منطقه علی دره باقی مانده که از این شهرک صنعتی خارج خواهیم شد.

وی افزود: با شروع سال تحصیلی آموزش در مدارس را خواهیم داشت؛ بازدید از واحدهای صنفی و صنعتی داریم، گواهی ایمنی برای واحدهای صنفی صادر می کنیم و با توجه به شروع فصل سرما و بافت فرسوده وسیع در شهرستان و سن بالای افراد ساکن در این بافت تصمیم گرفته شد تک تک به در منازل مراجعه کنیم و سیستم حرارتی را چک کنیم تا از گازگرفتگی جلوگیری شود.