روز جهانی حیوانات


یک روز بهاری را تصور کنید که با صدای پرنده lrm;های پشت پنجره اتاق lrm;تان بیدار می lrm;شوید. صبح یک روز تعصیل است. تا صبحانه آماده شود کمی از پنجره خیابان را نگاه می lrm;کنید. بچه گربه lrm;ها مشغول بازی و شیطنت هستند. تصمیم می lrm;گیرید عصر برای خرید بیرون بروید. موقع برگشت مقداری غذا به گربه lrm;ها می lrm;دهید و کمی با سگ کوچولوی همسایه بازی می...

یک روز بهاری را تصور کنید که با صدای پرنده‎های پشت پنجره اتاق‎تان بیدار می‎شوید. صبح یک روز تعصیل است. تا صبحانه آماده شود کمی از پنجره خیابان را نگاه می‎کنید. بچه گربه‎ها مشغول بازی و شیطنت هستند. تصمیم می‎گیرید عصر برای خرید بیرون بروید. موقع برگشت مقداری غذا به گربه‎ها می‎دهید و کمی با سگ کوچولوی همسایه بازی می‎کنید. شب، قبل از خواب، برای کبوترهایی که فردا قرار است پشت پنجره لانه بسازند دانه می‎ریزید. حیوانات کوچک و بزرگ همین قدر ساده در زندگی ما نقش دارند و ما همین قدر ساده می‎توانیم مراقب آنها باشیم. روز جهانی حیوانات روزی است برای حفاظت از همین سادگی‌ها و مهربانی‎ها.

پیشینه روز جهانی حیوانات

فرانسیس آسیزی در قرن دوازدهم در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش تاجری مرفه بود و خودش نیز چند سالی تجارت کرد اما چون خانواده با کارهای خیرخواهانه او موافق نبودند خانه را ترک کرد. فرانسیس کم کم به شخصی مشهور در عالم مسیحیت تبدیل شد. او چنان عاشق طبیعت و موجودات زنده بود که لقب حامی طبیعت را به او دادند. روز 4 اکتبر روز عید فرانسیس آسیزی است. درست همان روزی که امروز روز جهانی حمایت از حیوانات نامیده می‌شود. می‎گویند اولین بار نویسنده و صاحب نشریه‌ای در حمایت از حیوانات در سال 1925 پیشنهاد نامگذاری این روز را مطرح کرد و سرانجام در ماه می سال 1931 روز 4 اکتبر (12 مهر) در کنگره بین‌المللی حمایت از حیوانات در فلورانس به اتفاق آراء به عنوان روز جهانی حیوانات انتخاب شد.

روز جهانی حیوانات

چرا روز جهانی حیوانات؟

هدف از نامگذاری یک روز از تقویم به نام روز جهانی حیوانات توجه به موجودات زنده و تلاش برای بهتر کردن شرایط زندگی برای آنها در سراسر کره زمین است. ما انسان‎ها در مقابل حیواناتی که برای دفاع از خودشان چیز زیادی ندارند مسئولیم. وظیفه همه ماست تا بکوشیم جهان را به جای بهتری برای زندگی آنها تبدیل کنیم. روز جهانی حیوانات فرصتی است برای افزایش آگاهی در مورد مشکلاتی که ممکن است زندگی حیوانات مختلف را به خطر بیندازد و تلاش برای کاهش این خطرات.

روز جهانی حیوانات

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 4 اکتبر (12 مهر) روز جهانی حیوانات است. در این روز، کمی با حیوانات مهربان‌تر باشیم. شاید بد نباشد در روز جهانی حیوانات غذایی را امتحان کنید که در تهیه آن از گوشت استفاده نشده است. تصمیم بگیرید از محصولاتی که برای تهیه آنها حیواناتی آزار دیده‌اند استفاده نکنید. حتی اگر علاقه زیادی به حیوانات نداریم، وسیله‌ای برای آزارشان نباشیم. یادمان باشد هر حیوانی، هر چقدر کوچک یا بزرگ، اهلی یا وحشی، زشت یا زیبا، به اندازه تمام موجودات دیگر حق زندگی کردن دارد؛ حیوانات کالا نیستند و قرار نیست خرید و فروش شوند.

روز جهانی حیوانات

در روز جهانی حیوانات این کارهای ساده را امتحان کنید:

یک بچه گربه یا سگ را نوازش کنید. فکر کنید ببینید کدام حیوانات را بیشتر دوست دارید. در مورد شیوه‌های کمک مستقیم و غیر مستقیم به حیوانات کمی فکر کنید. ببینید چطور می‌توانید مصرف مواد غذایی حیوانی را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید. به این سوال فکر کنید که به نظر شما نگهداری حیوانات در باغ وحش کار درستی است؟ اگر قرار بود یک حیوان را انتخاب کنید، چه جور حیوانی را انتخاب می‌کردید؟

1397/07/07 | کد مطلب: 1641
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
روز جهانی حیوانات
روز جهانی حیوانات سپیده اقتداری
روز جهانی حیوانات

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند