نشریه هنگ کنگی: ترامپ در زادگاهش تحقیر و ملامت شد


نشریه هنگ کنگی: ترامپ در زادگاهش تحقیر و ملامت شد

پکن- ایرنا- یک نشریه هنگ کنگی نوشت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در زادگاهش نیویورک از سوی رهبران کشورهای دیگر تحقیر و ملامت شد بی آَنکه حتی در داخل آمریکا با او همدردی شود.

به گزارش ایرنا روزنامه ساوت چاینا روز جمعه نوشت: در شرایطی که رهبران دنیا در نشست شورای امنیت با نگاه به چهره ترامپ سیاست های او را به چالش می کشیدند کسی از محافظه کاران و نمایندگان کنگره و حتی بازرگانان نبود که با ترامپ همدردی کند.
گزارش ادامه می دهد او بویژه در نشست منع اشاعه در شورای امنیت سازمان ملل که خود ریاستش را برعهده داشت، تنها ماند و رهبران کشورهای دیگر چهره به چهره از او به خاطر سیاست هایش انتقاد کردند.
ساوت چاینا ادامه می دهد که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی او با تمسخر بسیاری روبرو شد، کم بودند کسانی که برایش دست زدند و شمار زیادی نیز سکوت از سر نارضایتی داشتند.
شاید به همین دلیل بود که ترامپ بعدا گفت آنهایی که گفته می شود به او می خندیده اند نه اینکه او را به تمسخر گرفته باشند بلکه در واقع با او خندیده اند.
گزارش می افزاید که حتی رهبران نزدیک به آمریکا از جمله کانادا نیز حاضر به نزدیک شدن به ترامپ نبودند و بسیاری از او دوری می کردند به نظر می رسد که ترامپ در سازمان ملل و نشست هایی که در حاشیه آن برگزار شد، تنها و درمانده شده بود.
ساوت چاینا تصریح می کند که ترامپ مسایل زیادی را پیش کشید تا دنیا را جلب خود کند از ایران و توافق هسته ای گرفته تا جنگ تجاری با چین و انتقاد از روسیه و غیره، اما نتیجه این تلاش ها برای او جز سکوت، تمسخر و بی توجهی چیزی نبود.
گزارش به 'ایوو مورالس' رییس جمهوری بولیوی اشاره می کند و می نویسد که انتقادهای او آنقدر به ترامپ جدی و سنگین و شدید بود که کم مانده بود سنگی نیز به صورت ترامپ پرتاب کند.
روزنامه هنگ کنگی اضافه می کند که ترامپ در سخنرانی اش در سازمان ملل کوشید تا خود و دولتش را موفق جلوه دهد آنجا که گفت در کمتر از دو سال دستاوردهای دولت او بیشتر از هر دولتی در تاریخ آمریکا بوده است اما هنوز سخنانش به پایان نرسیده بود که صدای خنده و تمسخر دیگران در سالن طنین انداز شده بود.
آساق**231**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی