نتانیاهو: ایران در تهران انبار سری اتمی دارد


نتانیاهو: ایران در تهران انبار سری اتمی دارد

اندازه متن Aa (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#) Aa (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#) بنیامین نتانیاهو بار دیگر در سازمان ملل متحد ایران را به داشتن انبار هسته‌ای مخفی برای برنامه تسلیحات اتمی متهم...

اندازه متن Aa Aa

بنیامین نتانیاهو بار دیگر در سازمان ملل متحد ایران را به داشتن انبار هسته‌ای مخفی برای برنامه تسلیحات اتمی متهم کرد.

نخست وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه ۲۷ سپتامبر در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نشان دادن عکس‌هایی ایران را به داشتن انبار سری هسته‌ای در تهران برای اهداف تسلیحاتی متهم کرد.

آقای نتانیاهو گفت که این انبار در منطقه «تورقوزآباد» کهریزک حاوی ۳۰۰ تن مواد مرتبط با فعالیت‌های هسته ای است.

وی در ادامه اروپا را به «مماشات» با ایران متهم کرده و از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواست تا از این انبار در شهر تهران بازرسی به عمل آورد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت که ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیسات دیگری در تهران خارج و در انبارها مختلفی در این شهر مخفی کرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

نتانیاهو: ایران در تهران انبار سری اتمی داردبنیامین نتانیاهو مختصات «تاسیسات مخفی اتمی در تهران» را در سخنرانی خود در سازمان ملل نشان دادرویترز

این چندمین بار است که نخست وزیر اسرائیل با نشان دادن تصاویری ایران را متهم به عدم پایبندی به تعهداتش به آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و نیز فعالیت‌های مرتبط با دستیابی به تسلیحات اتمی می‌کند.

آقای نتانیاهو در ماه آوریل سال جاری میلادی نیز در یک کنفرانس خبری با نشان دادن مدارکی که وی آن را «محرمانه‌» خواند گفت که ایران پس از توافق هسته‌ای اسناد اتمی خود را به منطقه‌ای مخفی در شورآباد منتقل کرده و به برنامه‌های هسته‌ای خود ادامه داده است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: ایران در پی توسعه تسلیحات به شدت خطرناک در سوریه برای نابودی اسرائیل است

نخست وزیر اسرائیل: ایران برنامه مخفیانه برای تولید سلاح هسته‌ای دارد

روایت موساد از کشف اسناد هسته‌ای در انباری متروکه در تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت