چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی


یکی از مهم‌ترین فضاهای داخل منزل، فضای حمام است ولی از آن‌جایی که این فضا چندان در دیدرس قرار ندارد اهمیت آن نادیده گرفته می‌شود. اما خوش سلیقگی، دقت و بهداشت صاحبخانه را بیش از هر جای دیگری می‌توان از فضای حمام آن استنباط کرد. یک حمام زیبا، دکور شده، کامل و تمیز و مرتب […] نوشته چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی...

مهشید ۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰ 4
چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی
0
چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی

یکی از مهم‌ترین فضاهای داخل منزل، فضای حمام است ولی از آن‌جایی که این فضا چندان در دیدرس قرار ندارد اهمیت آن نادیده گرفته می‌شود. اما خوش سلیقگی، دقت و بهداشت صاحبخانه را بیش از هر جای دیگری می‌توان از فضای حمام آن استنباط کرد. یک حمام زیبا، دکور شده، کامل و تمیز و مرتب نه تنها سلیقه شما را به دیگران نشان می‌دهد بلکه زندگی خود شما را نیز بهتر و لذت‌ بخش‌تر خواهد کرد. اما چطور می‌توان فضای حمام را زیباتر، دلچسب‌تر و شخصی‌تر کرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بهترین ترفندها برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام را به شما آموزش خواهیم داد تا با شخصی‌تر کردن این فضا، استحمامی خوب و دلچسب داشته باشید.

فضای حمام را شخصی کنید

شخصی کردن فضای حمام فقط به یک مساله بستگی دارد و آن هم سلیقه خود شما است. به بهترین حمامی که تاکنون داشته‌اید فکر کنید، فضای آن حمام چگونه بود؟ چه امکاناتی در خود داشت؟ شاید حمام یک هتل پنج ستاره دقیقا همان چیزی باشد که شما آرزویش را دارید. یک حمام فوق العاده با یک دوش بزرگ مرکزی که قفسه‌های متعددی دارد و همه شامپوها و محصولات مراقبت پوست و مو را می‌توان در آن قرار داد. یک صندلی کوچک و شیک هم برای نشستن در این حمام وجود دارد و حتی سیستم صوتی کاملی هم در آن نصب شده تا در طول استحمام بتوانید موسیقی گوش دهید و آرامش پیدا کنید. همه این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید و سعی کنید برای دکوراسیون حمام خود از آن‌ها بهره ببرید تا فضایی شخصی و دلپذیر برای خودتان بسازید. تهیه یک اسپیکر ضدآب، یک صندلی پلاستیکی، آینه و یک سردوش بزرگ‌تر هزینه چندانی ندارد و این هزینه ارزش یک حمام لذت بخش را دارد.

چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی

فراموش نکنید که در بهینه سازی وشخصی سازی فضای حمام تنها ظاهر اهمیت ندارد بلکه همه حواس پنجگانه شما باید از این محیط لذت ببرند، به طور مثال حس بویایی در این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است و حمامی که بو و رایحه دلپذیری داشته باشد حتما عالی خواهد بود. برای این منظور از صابون و شامپویی استفاده کنید که رایحه محبوب شما را در خود دارند و از این طریق فضای حمام خود را شخصی سازی کنید. حس بینایی هم فقط با زیبایی ظاهری ارضا نمی‌شود بلکه نورپردازی حمام هم در این امر دخیل است. برای نورپردازی حمام از نور سرد و به مقدار کافی استفاده کنید تا هم فضا دلباز و روشن شود و هم برای انجام کارهای دقیق مثل اصلاح و … دید درستی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که زیبا بودن و دلپذیر بودن فضای داخل حمام لزوما به معنای بزرگ بودن آن نیست و در حمام‌های کوچک با فضای محدود هم می‌توان محیطی دلپذیر و کامل به وجود آورد به شرط این که خودتان را به خوبی با این فضا وفق دهید و با نورپردازی درست و دکوراسیون مناسب فضایی عالی به وجود آورید.

آن را تمیز و مرتب نگه دارید

هر کسی می‌داند حمام کردن در یک حمام تمیز و مرتب بسیار لذت بخش‌تر از حمام کردن در یک فضای کثیف است. اما بیشتر افراد به تمیز نگه داشتن فضای حمام خود اهمیت چندانی نمی‌دهند و تصور می‌کنند چون محیط حمام همیشه خیس و مرطوب است پس نیازی به تمیز کردن هم ندارد! اما همین رطوبت می‌تواند باعث رسوب و ایجاد لک روی سرامیک‌ها و بدتر از آن، رشد قارچ و جلبک در گوشه و کناره‌های حمام شود. کارشناسان توصیه می‌کنند پس از حمام کردن، با یک دستمال فضای حمام را خشک کنید تا رطوبت زیادی در آن باقی نماند و حداقل هر دو هفته یک بار حمام را با استفاده از شوینده‌های غیرسمی مناسب تمیز کنید. یک سطل زباله هم در حمام داشته باشید تا چیزهایی مثل موهای ریخته شده، ظرف شامپوهای تمام شده و … را در آن بریزید و این سطل را نیز هر هفته خالی کنید.

چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی

در کنار تمیز بودن، مرتب بودن حمام نیز اهمیت زیادی دارد. در یک حمام شیک و زیبا، هر چیزی جای خود را دارد و پیدا کردن چیزهای مختلف زمان زیادی نمی‌برد. برای این منظور لازم است که تعدادی قفسه در حمام تعبیه کنید و از چیدن همه شامپوها و … در لبه وان اجتناب کنید. هر طبقه این قفسه را به یک سری از محصولات اختصاص دهید مثلا یک طبقه برای شامپوها و نرم کننده‌ها، یک طبقه برای محصولات مراقبت از بدن مثل صابون و شامپو بدن و اسپری و روغن بدن و یک طبقه هم برای سایر چیزهایی که در حمام استفاده می‌کنید مثل تیغ اصلاح و یدک و برس‌ها و داروها. یک طبقه را هم به عنوان انبار در نظر بگیرید و چیزهایی را که به تازگی خریده‌اید و هنوز استفاده نکرده‌اید در آن قرار دهید تا به محض تمام شدن یکی از محصولات بتوانید آن را جایگزین کنید. تعدادی آویز برای حوله و لباس‌ها هم داشته باشید و آن‌ها را در محلی دور از دوش حمام نصب کنید.

شما با زیباتر کردن فضای حمام در واقع به خودتان اهمیت می‌دهید

شما باید به حمام کردن به چشم یک فرصت برای رسیدن به خودتان نگاه کنید. این که به خودتان و بدنتان علاقه داشته باشید و به آن اهمیت بدهید هیچ چیز بدی نیست و در واقع یک ضرورت است. رسیدگی به بدن و پوست از نظر بهداشت و زیبایی اهمیت زیادی دارد و باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. حمام کردن بهترین فرصت را برای رسیدگی به خودتان در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با انجام کارهای مختلف پوست و بدن بهتر و زیباتری داشته باشید. به طور مثال اصلاح کردن و از بین بردن موهای زائد در حمام از کارهای ضروری و مهمی است که هر هفته یک بار می‌توان در حمام انجام داد. لایه برداری پوست بدن نیز در طراوت و شادابی آن نقش مهمی دارد و بهتر است که در هر بار حمام کردن به روش‌های مختلف مثل استفاده از برس خشک، لیف یا اسکراب‌های فیزیکی و شیمیایی این کار را انجام دهید. این کارها زمان زیادی را از شما نمی‌گیرند به شرطی که فضای حمام را طوری بهینه سازی کرده باشید که بتوانید به سرعت و با دقت تمام آن‌ها را انجام دهید.

از اوکالیپتوس استفاده کنید

اگر فضای حمام شما به اندازه کافی بزرگ و نورگیر باشد محل بسیار مناسبی برای نگهداری گیاهان است و می‌توان گلدان گیاهان زنده را در این فضا قرار داد که به زیبایی و تهویه بهتر آن کمک می‌کنند. گیاه اکالیپتوس یکی از بهترین گیاهان طبیعی با اثر آرامش بخش است که با محیط حمام نیز سازگاری خوبی دارد و با رایحه بسیار دلپذیری که دارد طراوت خاصی به محیط می‌دهد. شما می‌توانید این گیاه را در گلدان در حمام بگذارید و هر بار که حمام می‌کنید رطوبت و بخار داخل حمام به طور خودکار گیاه شما را آبیاری می‌کند. البته اگر علاقه‌ای به گیاهان سبز ندارید می‌‌توانید از اکالیپتوس خشک شده در داخل قفسه‌ها و جاهای دیگر حمام استفاده کنید تا رایحه آن در فضا بپیچد. همچنین می‌توانید روغن اکالیپتوس را به عنوان یک رایحه در حمام به کار ببرید و فضای آن را تلطیف کنید.

چند ترفند ساده برای به روز کردن و زیباتر کردن فضای حمام و دستشویی

از حوله‌های باکیفیت استفاده کنید

شاید فکر کنید حوله در حمام کردن اهمیتی ندارد و همین که حوله شما رنگ و طرح زیبایی داشته باشد کافی است. البته زیبا بودن حوله‌ها برای زیبایی محیط حمام مفید هستند اما کیفیت حوله هم نقش مهمی در استحمام شما دارد و اگر شما سراغ ارزان‌ترین حوله‌ها بروید پول خود را دور انداخته‌اید. حوله‌های ارزان قیمت حتی پس از چندین بار استفاده نیز همچنان زبر و خشن خواهند بود، این حوله‌ها پس از مدتی قدرت جذب آن را نیز از دست می‌دهند و دیگر کارایی ندارند و شما باید یک حوله جدید برای خودتان تهیه کنید. پس بهتر است پولتان را جمع کنید و بهترین حوله‌ای را که می‌توانید، با آن بخرید. یک حوله پالتویی برای بدن، یک جفت دمپایی حوله‌ای و یک حوله مخصوص سر که از جنس الیاف میکروفیبر باشد می‌تواند نیاز شما را برای مدت طولانی برطرف کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در