قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت


قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز چهارشنبه پس از نشست فدرال رزرو آمریکا با کاهش شدید روبرو شده بود، امروز پنجشنبه بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل ازرویترز، قیمت طلا که روز چهارشنبه پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای سومین بار در سال 2018 میلادی با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده بود، امروز پنجشنبه بار دیگر افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1196 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه تا 1190 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین رقم از 11 سپتامبر به شمار می رود.
ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با تقویت نسبی روبرو شده است. بیانیه پایانی نشست روز گذشته فدرال رزرو امریکا را می توان نشانه ای برای پایان دادن به سیاست های انبساطی پولی ارزیابی کرد.
به نوشته طلا،به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت. نگرانی های مربوط به تنش های تجاری در عرصه بین المللی و تنش های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس