رونمایی از پلاک افتخار شهید سنجرانی


رونمایی از پلاک افتخار شهید سنجرانی

در حیاط خانه جای سوزن انداختن نبود. همسایه‌ها، فامیل، آشنا و مسئولان، همه، آمده بودند تا در نخستین سالگرد شهادت رزمنده شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی شرکت کنند. شهید سنجرانی فرمانده مرکز آموزش فاطمیون بود که در نخستین روز از مهر...


در حیاط خانه جای سوزن انداختن نبود. همسایه‌ها، فامیل، آشنا و مسئولان، همه، آمده بودند تا در نخستین سالگرد شهادت رزمنده شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی شرکت کنند. شهید سنجرانی فرمانده مرکز آموزش فاطمیون بود که در نخستین روز از مهر سال ٩۶، مصادف با ۲ محرم، در دیرالزور سوریه به مقام شهادت نایل آمد. یک سال از آن روز سپری شده است. به همین مناسبت، روز گذشته در مراسمی به همین مناسبت، از پلاک افتخار این شهید رونمایی شد. معاون فرهنگی شهردار مشهد در این مراسم از مظلومیت شهدای مدافع حرم گفت و حق و باطل محدود را جریانی تاریخی دانست که محدود به زمان و مکان نیست.

هادی بختیاری افزود: همچنین افرادی مانند شهدای مدافع حرم که خداباورند و در زمینه توحیدی زیست می‌کنند، همواره مسئولیت و نقش‌هایی را فراتر از زمان و مکان دارند.

او در ادامه مسئولیت‌هایی را که این شهدا در قبال انسان‌های دیگر دارند محدود به زمان و مکان ندانست و گفت که در این راستا به‌روشنی می‌توان گفت که داستان شهدای مدافع حرم با شهدای دفاع مقدس متفاوت است زیرا مرزهای جغرافیایی‌ای که این عزیزان در آن به شهادت رسیده‌اند متفاوت است و همین موضوع باعث ایجاد مظلومیت‌هایی برای شهدای مدافع حرم شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد در ادامه افزود: برخلاف شهدای ٨ سال جنگ تحمیلی، شهادت خارج از مرزهای جغرافیایی موجب شده است حرف‌هایی درباره شهدای مدافع حرم و خانواده‌هایشان وجود داشته باشد. همین موضوع مظلومیت آن‌ها را دوچندان می‌کند.

او با بیان اینکه بر این اساس نباید درباره شهدای مدافع حرم دچار غفلت شویم افزود: این افراد وظیفه خود را در قبال میهنمان انجام داده‌اند و همه به‌ویژه مسئولان باید در قبال شهدای مدافع حرم و خانواده‌‌هایشان احساس مسئولیت و وظیفه کنند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد در ادامه به خانواده شهید سنجری که زمینه رشد ایشان را فراهم کردند تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با اقداماتمان جای خالی این شهید را پر کنیم.

مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی، پنجشنبه، پنجم مهرماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد چهارده‌معصوم واقع در فلاحی ١۶ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...