پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)


پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

این روزها برای ثبت نام، تشکیل پرونده تحصیلی و یا هر پرونده دیگری با فیلدهای متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که اکثر آن‌‌ها را از حفظیم! اما یک مورد همیشه به عنوان پاشنه آشیل ما شناخته شده و آن چیزی نیست جز کد پستی! با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست که چیزی را حفظ نمی‌کنیم و اگر شماره‌ای هم باشد در گوشی ذخیره می‌شود و تمام! کدپستی نیز آن‌قدر...

این روزها برای ثبت نام، تشکیل پرونده تحصیلی و یا هر پرونده دیگری با فیلدهای متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که اکثر آن‌‌ها را از حفظیم! اما یک مورد همیشه به عنوان پاشنه آشیل ما شناخته شده و آن چیزی نیست جز کد پستی! با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست که چیزی را حفظ نمی‌کنیم و اگر شماره‌ای هم باشد در گوشی ذخیره می‌شود و تمام! کدپستی نیز آن‌قدر کاربردی نیست که شخصی بخواهد آن را حفظ کند. اما خب احتمالا می‌دانید که از مهم‌ترین بخش‌های یک فرم است و اکثر اوقات اگر آن را خالی بگذارید و یا به غلط پر کنید، فرم شما مورد قبول واقع نمی‌شود. پس چاره چیست؟ راه حل اصلی در گوشی شماست. با آی‌تی‌رسان و آموزش پیدا کردن کد پستی در 3 روش متفاوت همراه باشید.

پیدا کردن کد پستی از طریق اینترنت

اگر جایی به مشکل خوردید و کد پستی خودتان را نمی‌دانستید، کافی‌ست برای پیدا کردن کد پستی گوشی هوشمندتان را از جیب درآورده و به پرتال شرکت ملی پست ایران مراجعه کنید. در همان صفحه نخست این وب‌سایت از پایین و در سمت چپ، گزینه گواهی کد پستی را برگزینید.

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

در صفحه جدید با فهرستی از خدمات مربوط به کد پستی مواجه می‌شوید و مثلا می‌توانید درخواست تغییر کد پستی بدهید و یا گواهی کد پستی بگیرید. اما مهم‌ترین گزینه که ما هم به دنبالش هستیم، کدیاب نام گرفته که در بالا سمت راست دیده می‌شود. بر روی آن کلیک کنید (صفحه مربوط به پیدا کردن کد پستی از طریق منوی بالای صفحه و گزینه یافتن کد پستی نیز در دسترس است).

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

در این صفحه اگر نام شهر و تمام اطلاعات مربوط به مکانی را که به دنبال پیدا کردن کد پستی آن‌جا هستید، می‌دانید، تنها کافی‌ست آن‌ها را به ترتیب وارد کنید؛ در غیر این صورت بر روی گزینه جستجوی پیشرفته کلیک کنید تا همه چیز منطقی‌تر به جلو برود. با انتخاب جستجوی پیشرفته، ابتدا نام استان از شما پرسیده می‌شود. به محض پر کردن این فیلد منطقه شهری و روستایی نمایان شده و در واقع بعد از پر کردن هر قسمت، بخش بعدی به صورت اتوماتیک به نمایش در می‌آید که همین مورد ساده، کار را برای ادامه پیدا کردن کد پستی آسان کرده است. خوشبختانه وب‌سایت شامل جستجو برای انتخاب راحت‌تر هم شده و حتی خودش نیز به‌صورت هوشمند پیشنهاد‌هایی را به شما می‌دهد.

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

بعد از انتخاب نام شهر و منطقه شهرداری، 3 گزینه جدید نشان داده می‌شوند. گزینه نخست مربوط به جستجو در ساختمان‌های دارای پلاک است؛ گزینه بعدی به ساختمان‌هایی اختصاص یافته که دارای نام مشخصی هستند، مثلا “برج زینت” و در نهایت شاهد بخشی برای ساختمان‌های اداری و مراکز علمی و… هستیم. متناسب با محلی که به دنبال پیدا کردن کد پستی آن‌جا هستید، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. ما در این آموزش از گزینه دوم ادامه می‌دهیم.

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

بعد از انتخاب، وارد گام دوم از پیدا کردن کد پستی در سایت می‌شویم. جایی که می‌بایست نام ساختمان مورد نظر را بنویسید. بعد از نوشتن نام ساختمان، ممکن است چندین برج با همین نام وجود داشته باشند. به صورت هوشمند تمامی برج‌هایی که با نام مورد نظر شما مطابق هستند، به همراه آدرس، به نمایش در می‌آیند و می‌توانید خیلی راحت ساختمان مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از انتخاب، وارد بخش بعدی که گزینش واحد است، می‌شویم. در یک جدول، همه چیز خیلی شیک و تر و تمیز به نمایش در آمده و می‌توانید طبقه و شماره واحد مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد گزینه دریافت کد پستی را بزنید.

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

کار تمام است؛ در پایین صفحه کد پستی محل مورد نظر شما درج می‌شود.

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

پیدا کردن کد پستی از طریق شماره تلفن (فعلا در دسترس نیست)

پیش‌تر، یکی از اقدامات جالب وب‌سایت رسمی پست کشور، یافتن کد پستی با استفاده از شماره تلفن ثابت بود. به این صورت که وارد سایت می‌شدید و شماره تلفن ثابت محلی را که به دنبال کد پستی آن بودید، وارد می‌کردید. خیلی راحت و سریع، وب‌سایت به شما کد پستی آن‌جا را ارایه می‌کرد. اما حالا این مورد در دسترس نیست. به گفته حسین مهری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست، این روش در حال حاضر به مشکل خورده و به زودی با برطرف کردن مشکلات پیش آمده، امکان پیدا کردن کد پستی از طریق شماره تلفن میسر خواهد شد.

پیدا کردن کد پستی از طریق قبض

مسلما هر مکانی، آب، گاز، برق، تلفن و… داشته و هر کدام از این‌ها دارای قبضی برای نمایش هزینه و میزان مصرفی شما در دوره هستند که عموما توسط مامور به محل مورد نظر منتقل می‌شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کد پستی، از طریق همین قبض‌هاست. تمامی قبض‌ها دارای بخشی برای درج کد پستی محل هستند و شما می‌توانید با مشاهده آن‌ها، کد پستی محل موردنظرتان را بیابید. به همین راحتی…

پیدا کردن کد پستی با 3 روش ساده و متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

اگر شما نیز راه دیگری برای پیدا کردن کدپستی می‌دانید، خوشحال می‌شویم که آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید