از تفاوت‌های علی نصیریان با عزت‌الله انتظامی تا دوستی عمیق آقای بازیگر با هنرمند یهودی


از تفاوت‌های علی نصیریان با عزت‌الله انتظامی تا دوستی عمیق آقای بازیگر با هنرمند یهودی

هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون، به مناسبت چهلمین روز درگذشت عزت‌الله انتظامی، در مراسمی که برای یادبود این بازیگر در تالار سنگلج برگزار شد، گردهم آمدند و از ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای زنده یاد انتظامی گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت مرحوم عزت‌الله انتظامی، عصر امروز (چهارشنبه 4 مهر) با حضور جمع زیادی از هنرمندان سینما و تئاتر در تالار سنگلج برگزار شد.

علی نصیریان یار و همکار قدیمی زنده‌یاد انتظامی در این مراسم با اشاره به خاطرات مشترکش با انتظامی گفت: «من و انتظامی خیلی با هم تفاوت داشتیم. او بسیار شوخ و پر تحرک بود و من بسیار تو دار و ساکت اما همکاری بسیار خوبی با هم داشتیم. انتظامی علیرغم شوخ طبعیش سر کار بسیار جدی بود و کارش را جدی می‌گرفت و هیچ گاه قلم و متن از دستش نمی‌افتاد.»

این بازیگر ادامه داد: «همکاری ما در ۳ دوره اتفاق افتاد، دوره اول پیوستنش به گروه هنرهای دراماتیک بود. دوره دوم، فیلم‌های قبل انقلاب بود و دوره سوم؛ تئاترهایی بود که بعد از انقلاب در همین تالار سنگلج طی ۱۰-۱۲ سال با هم کار کردیم.»

از تفاوت‌های علی نصیریان با عزت‌الله انتظامی تا دوستی عمیق آقای بازیگر با هنرمند یهودی

پرویز پرستویی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی اظهار داشت: «باید رفتار و منش حرفه‌ای امثال انتظامی و نصیریان در دانشگاه‌ها تدریس شود.»

هارون یشایایی، تهیه‌کننده سینما نیز در مراسم یادبود مرحوم انتظامی بیان کرد: «انتظامی بسیار جدی بازی می‌کرد. او با نقش خود زندگی می‌کرد. صمیمیت، گذشت و مردانگی در وجود عزت الله انتظامی بود.»

او با اشاره به یهودی بودنش ادامه داد: «کمتر دوستان ‌منزل ما رفت و آمد داشتند ولی آقای انتظامی با ما دوست بود و بدانیم اگر این دوستان، عزتمند و ماندگار هستند فقط به‌خاطر آثار هنری‌شان نبوده بلکه به‌خاطر شخصیت خودشان ‌نیز بوده است.

در ادامه، امین تارخ درباره انتظامی گفت: «عزت‌الله انتظامی هرگز بنا به هیچ مصلحتی تن به انتخاب کمدی‌های دم دستی چون آثار امروز سینما و درام‌های پیش پا افتاده و کم ارزش و یا آثار سفارشی از نوع اجتماعی و سیاسی نخ‌نما، تن نداد.»

پس از تارخ، ایرج راد نیز درباره عزت‌الله انتظامی گفت: «وقتی به این سالن نگاه می‌کنم حضور انتظامی را در آن می‌بینم. این سالن همواره شاهد هنرنمایی انتظامی بود. او هنرمندی واقعی بود. امروز جوانان ما از آن همه زحمت اطلاعی ندارند.»

راد افزود: «آقای انتظامی می‌گفت برای آنکه بتوانم مسئولیتم را درست ادا کنم، توکل می‌کنم. گفتم به چه توکل می‌کنی؟ گفت: به آنچه حقیقت و واقعیت است.»

از تفاوت‌های علی نصیریان با عزت‌الله انتظامی تا دوستی عمیق آقای بازیگر با هنرمند یهودی

گلاب آدینه نیز در این مراسم سخن گفت. این بازیگر با اشاره به همکاری مشترکش با مرحوم انتظامی بیان کرد: «هیچ‌گاه ندیدم که در مورد حرفه بازیگری بد بگوید و همه را وادار می‌کرد که نگاه زیبایی به شغل‌شان داشته باشند. در چند کار با آقای انتظامی همکاری داشتم و بسیار از آقای انتظامی آموختم.»

در ادامه، شکرخدا گودرزی، مدیر خانه موزه انتظامی هم متنی را قرائت کرد و سپس توسط مجید انتظامی، عصای آقای بازیگر به خانه موزه انتظامی اهدا شد.

مجید انتظامی، فرزند مرحوم انتظامی نیز در پایان این مراسم گفت: «زمانی که از پدرم خواسته شد در یک کلاس بازیگری تدریس کند. من او را تشویق به این کار کردم اما او گفت: «آخر بازیگری یاد دادنی نیست، جنمش را باید داشته باشی.»

57244

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید