به گزارش خبرنگار الف، «آمار ارابه های مرگ خودروسازان داخلی و زیان انباشته و بدهکاریشان را ببینید، آنگاه میفهمید چرا مافیای خودرو سعی در رد یا مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو دارد و....» بخشی از توئیت بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس است.

آقای پارسایی! مشاور خودرویی کمیسیون اصل 90 کجاست؟

این توئیت از سوی فردی که مسئولیت های مهمی در مجلس دارد، تعجب برانگیز است.

اینکه خودروسازان داخلی باید کیفیت خودرو را افزایش داده و در کاهش قیمت و جلب رضایت مشتریان تلاش کنند، بحثی نیست اما نکته در اینجاست که در سال حمایت از کالای ایرانی، نمایندگان مجلس بجای حمایت از کالاهای تولید داخل، خودروهای داخلی را ارابه های مرگ بنامند، جای تامل دارد.

پارسایی در این توئیت بر موضوع مافیای خودرو و بحث رد یا مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو اشاره می کند.

طرح ساماندهی خودرو بر کاهش تعرفه واردات خودرو نظر دارد و اتفاقا رد و مسکوت گذاشتن آن برای مقابله با مافیای واردات بوده است.

در همین زمینه حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و یکی از مخالفان این طرح به خبرنگار الف گفت: این طرح شفافیت لازم را ندارد و معایب این طرح بیشتر از محاسنش است.

وی افزود: این طرح به صورت افراطی دنبال واردات خودرو است و بصورت تفریطی توانمندی تولید داخل را نادیده می گیرد در حالی که مجلس باید بر اساس واقعیات قانونگذاری کند و با در نظر گرفتن مصلحت و منافع مردم و کشور، در این موضوع دچار افراط و تفریط نشویم.

اما نکته مهمتر اینکه در بیست و چهارم دی ماه سال گذشته میثم رضایی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو که از مدیران بخش خصوصی بوده، در حکمی از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور خودرویی این کمیسیون برگزیده شد.

آقای پارسایی! مشاور خودرویی کمیسیون اصل 90 کجاست؟

بعد از مطرح شدن تخلفات در زمینه واردات خودرو و ثبت سفارش خودرو، مشاور خودروریی کمیسیون اصل 90 مجلس بازداشت و روانه زندان شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه چهارم شهریور در یکصدو سی امین نشست خبری با تائید خبر بازداشت این فرد، گفت: این فرد بازداشت شده و حسب گزارش وزارت اطلاعات قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته است.طبیعی است هر کسی که دستگیر می شود، با حکم قضایی است و این فرد الان در اختیار بازپرس است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بجای توئیت مذکور، در خصوص مشاور خودرویی کمیسیونی که وی سخنگویی آنرا بر عهده دارد، توضیح می داد و اصل ماجرای مسکوت گذاشته شدن طرح ساماندهی خودرو را بازگو می کرد.