دوستی بامیوه فروشی برای برداشت پول از حساب افراد


دوستی بامیوه فروشی برای برداشت پول از حساب افراد

در زمان انجام معامله پرداخت پول از طریق عابربانک از سوی افراد ، درخواست کارت شناسایی معتبر جهت مطابقت مشخصات صاحب کارت با مشخصات درج شده بر روی کارت عابربانک به منزله بی احترامی به افراد نیست .

قانون-رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه ای خبر داد که پس از طرح دوستی چند روزه با تعدادی از کسبه ی شرق تهران ، با استفاده از دستگاه Pozz داخل مغازه ها اقدام به نقد کردن پول های داخل حساب مالباختگان می کردند .
به گزارش قانون،سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری،در توضیح این خبر گفت : با تشکیل پرونده ای مقدماتی با موضوع کیف قاپی،خانم جوانی جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد ؛ شاکیه در اظهاراتش به کارآگاهان تیم مبارزه با کیف قاپی پایگاه چهارم آگاهی عنوان داشت:ساعت 2130 مورخه 13/06/1397 حین عبور از خیابان دو سرنشین یک موتور سیکلت [طرح ] هوندا کیف دستی ام حاوی مبلغ 900 هزار تومان وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابر بانک حاوی رمز را سرقت و در ادامه از کارتها مبلغ 15 میلیون ریال نیز برداشت کردند .
سرقت پول از طریق دستگاه های Pozz :
کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه میوه فروشی در تهرانپارس شده ؛ در مراجعه به این مغازه و در تحقیقات بعمل آمده ، صاحب مغازه به آنها اعلام داشت : جوانی ضمن معرفی خود بنام کریمی که چندین نوبت برای خرید میوه به مغازه ام آمده و به این واسطه او را می شناسم [ در مورخه 14/06/1397 ] به میوه فروشی بنده مراجعه کرد و با اعلام اینکه مشکلی برای خانواده اش پیش آمده و نیاز به وجه نقد دارد از دستگاه پوز داخل مغازه استفاده کرد و طی دو نوبت ، مبالغ 500 هزار تومان و روز بعد و مبلغ یک میلیون تومان دیگر به وی پرداخت کردم .
شناسایی اولین تصویر از سارقین کیف قاپ :
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته مغازه ی میوه فروشی موفق به شناسایی تصویر یکی از سارقین شده ؛ اقدامات جهت شناسایی و دستگیری این شخص در دستور کار قرار داشت که پرونده مشابه دیگری که در آن با همین شیوه و شگرد از حساب مالباخته ای دیگر در یک مغازه میوه فروشی پول برداشت شده بود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد .
با مراجعه ی کارآگاهان به این مغازه ، تصویر بدست آمده از مغازه میوه فروشی منطقه ی تهرانپارس به رؤیت صاحبه مغازه ی میوه فروشی اخیر رسید و او نیز بلافاصه تصویر شخص سارق را اینبار به هویتی دیگر مورد شناسایی قرار داد .
دستگیری متهمین :
اقدامات پلیسی جهت دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه ای که با طرح دوستی با صاحبان مغازه بویژه مغازه های میوه فروشی اقدام به برداشت و در واقع سرقت پول از حساب مالباختگان کرده بودند در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت ؛ نهایتا با شناسایی آخرین محل تردد سارقین در یک مغازه ی میوه فروشی در محدوده شرق تهران ، این محل تحت کنترل و مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و در مورخه 29/06/1397 با حضور یکی ازسارقین بنام شهرام ( 29 ساله ) در میوه فروشی ، نسبت به دستگیری وی اقدام و موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد استفاده در سرقت ها نیز توقیف شد .
در بازرسی اولیه ، کارآگاهان موفق به کشف چندین کارت عباربانک متعلق به سایر افراد شدند که متهم دستگیر شده در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن آنها اعتراف کرد . با اعتراف صریح شهرام و شناسایی همدست وی بنام جمشید ( 29 ساله ) ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم دوم پرونده در محدوده میدان رهبر اقدام به دستگیری جمشید کرده و هر دو متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت های متعدد کیف قاپی و قاپ زنی ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...