مراسم بزرگداشت روز ملی تهران برگزار می‌شود


سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» شنبه 14 مهرماه جاری در محوطه سردر باغ ملی پایتخت برگزار خواهد شد. ایرنا: علی اعطا افزود: در این مراسم...

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» شنبه 14 مهرماه جاری در محوطه سردر باغ ملی پایتخت برگزار خواهد شد.

ایرنا: علی اعطا افزود: در این مراسم که با همکاری شهرداری های مناطق 11 و 12 پایتخت برگزار خواهد شد از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص پایتخت و تهران‌پژوهان سرشناس تجلیل می شود.

در خبر ارسالی این نهاد ساعت شروع مراسم قید نشده و به خبرنگار ایرنا نیز پاسخ دادند که مراسم صبح روز شنبه 14 مهر خواهد بود.
سردر باغ ملی از بناهای تاریخی پایتخت به شمار می رود که در خیابان امام خمینی(ره) قرار دارد.

برپایه این گزارش، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه این شورا مبنی بر «پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی در سالنامه عمومی کشور» افزود: دراین طرح همچنین مقرر شده شهرداری تهران فارغ از تصمیم شورای فرهنگ عمومی در زمینه «روز تهران روز پایتخت ایران اسلامی» به‌ منظور گرامیداشت و اعتلای نام تهران نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام و گزارش آن را به‌ صورت سالانه به شورا ارائه کند.

عضو هیات رئیسه شورای تهران در ادامه با بیان اینکه با وجود این مصوبه در سال 95 و 96 شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران اقدام جدی در

اجرای این مهم نداشته‌اند، اظهارداشت: حدود 230 سال از زمانی که آقامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود برگزید می‌گذرد؛ با تصویب متمم قانون اساسی مشروطه در 14 مهر 1286 برای نخستین بار تهران به صورت قانونی و بر مبنای رای نمایندگان ملت به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

وی افزود: بر همین اساس انتخاب 14 مهر به عنوان روز ملی تهران مبنای مناسبی دارد که برگرفته از نقش و جایگاه مردم است و بخوبی می‌تواند بخش مهمی از تاریخ و هویت شهر تهران را بازگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی