نشست کتابخوان دفاع مقدس در آستارا برگزار شد


نشست کتابخوان دفاع مقدس در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - نشست کتابخوان به مناسبت هفته دفاع مقدس، با معرفی شش کتاب در شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا عصر سه شنبه در این نشست در فرمانداری این شهرستان گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و ماندگارترین برهه های تاریخ ایران محسوب می شود و جلوه هایی با شکوه از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان را به نمایش گذاشته است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: دانش ما درباره دوران دفاع مقدس و شهدا باید به روز باشد و از اندوخته های شهدا به عنوان تجربه بهره ببریم و تمام این موارد در قالب مطالعه کتاب‌های برتر در حیطه دفاع مقدس امکان پذیر است.
وی توجه به کتاب های مربوط به ادبیات دفاع مقدس را در جامعه ضروری خواند و اضافه کرد: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه ملی باید به معرفی ادبیات دفاع مقدس و سوق دادن افراد به مطالعه این آثار همت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود بیان روایت های فراوان از دوران دفاع مقدس، اما هنوز هم ناگفته های فراوانی در این ارتباط باقی است که باید با زبانی شیوا به وسیله نویسندگان و تاریخ نگاران بر صفحه های تاریخ نقش ببندد تا به نسل های آینده منتقل شود و این گنجنیه پر افتخار برای همیشه جاودان بماند.
حافظ نیا با اشاره به پیروزی های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: برای این پیروزی ها مجاهدت های فراوانی شد و دفاع مقدس نشات گرفته از نهضت عاشوراست و امروز استمرار دفاع مقدس را در رشادت های مدافعان حرم می بینیم.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس نباید تحریف و یا به فراموشی سپرده شود، گفت: اگر امروز دفاع مقدس زنده مانده ، به خاطر روایتگری راویانی است که در مناسبت های مختلف به تبیین آن پرداختند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم بیان کرد: رسالت همگان به خصوص هنرمندان در این حوزه سنگین است تا روایتگری های دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر مکتوب شده و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
سامان ساسانیان با بیان اینکه کتاب های ارزشمند با محوریت دفاع مقدس باعث ترویج فرهنگ مقاومت می شود، اضافه کرد: برای تقویت روحیه ایثارگری باید رشادت ها و ایستادگی های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای مردم تبیین شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز گفت: جامعه در سال های اخیر با کتاب بیگانه شده و برگزاری نشست‌های کتابخوان می‌تواند در ترویج نشاط و پویایی در جامعه و توسعه فرهنگ و عدالت اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.
آرزو عباس زاده افزود: نشست های کتابخوان ماهانه یکبار با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی در آستارا برگزار می شود و خوشبختانه با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شده است.
در ادامه این نشست شش نفر معرفی کننده کتب دفاع مقدس تجلیل شدند.
چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا