سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است


سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است

اراک- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است و سیاستگذاری صحیح در این زمینه می تواند اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید حسن حسینی اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش سوغات استان مرکزی از سه وجه دارای اهمیت است که نخست بهره وری اقتصادی، سپس اشتغالزایی و در نهایت انتقال فرهنگ بومی است.

وی افزود: استان مرکزی در مسیر شاهراه های مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان شود، از این رو عرضه رهاورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را در این استان ایجاد کند. همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه را به شهر خود انتقال می دهد و در حقیقت به مبلغ زبانی تبدیل می شود.

حسینی بیان کرد: در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی بسیار مفید واقع شود، چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی دارد.

وی در ادامه گفت: فتیر اراک، باسلق اراک، گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، عسل خمین، جوزغند نراق، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات و... می تواند رهاوردی مناسب برای گردشگران استان باشد.

حسینی عنوان کرد: برندسازی لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات است. در این مسیر بسته بندی مناسب، تولید با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی است که می تواند به این حوزه رونق ببخشد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید حسن حسینی اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش سوغات استان مرکزی از سه وجه دارای اهمیت است که نخست بهره وری اقتصادی، سپس اشتغالزایی و در نهایت انتقال فرهنگ بومی است.

وی افزود: استان مرکزی در مسیر شاهراه های مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان شود، از این رو عرضه رهاورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را در این استان ایجاد کند. همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه را به شهر خود انتقال می دهد و در حقیقت به مبلغ زبانی تبدیل می شود.

حسینی بیان کرد: در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی بسیار مفید واقع شود، چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی دارد.

وی در ادامه گفت: فتیر اراک، باسلق اراک، گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، عسل خمین، جوزغند نراق، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات و... می تواند رهاوردی مناسب برای گردشگران استان باشد.

حسینی عنوان کرد: برندسازی لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات است. در این مسیر بسته بندی مناسب، تولید با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی است که می تواند به این حوزه رونق ببخشد.

کد خبر 4412431

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...