طرز تهیه پاستیل خانگی و نکاتی برای خوش طعم شدن و فرم دهی بهتر


آبنات ژله ای یا پاستیل خوراکی کوچک و لاستیکی شکل است و در طرز تهیه پاستیل خانگی از پودر ژله و پودر ژلاتین و شکر و گلوکز و آب سرد و بستنی استفاده می شوید و شما می توانید با رعایت فوت و فن هایی پاستیل را به راحتی تهیه کنید. پاستیل و مارشمالو و راحت الحلقوم از انواع تنقلات پرطرفدار و محبوب هستند و اگر شما به تهیه انواع خوراکی های متنوع علاقه مند...

آبنات ژله ای یا پاستیل خوراکی کوچک و لاستیکی شکل است و در طرز تهیه پاستیل خانگی از پودر ژله و پودر ژلاتین و شکر و گلوکز و آب سرد و بستنی استفاده می شوید و شما می توانید با رعایت فوت و فن هایی پاستیل را به راحتی تهیه کنید.

پاستیل و مارشمالو و راحت الحلقوم از انواع تنقلات پرطرفدار و محبوب هستند و اگر شما به تهیه انواع خوراکی های متنوع علاقه مند هستید بهتر است از طرز تهیه این نوع دسرها غافل نشوید.

طرز تهیه پاستیل خانگی و نکاتی برای خوش طعم شدن و فرم دهی بهتر

مواد لازم

پودر ژلاتین : یک قاشق غذاخوری پودر ژله : یک بسته شکر : یک قاشق غذاخوری گلوکز : یک قاشق غذاخوری بستنی : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب سرد : دو سوم پیمانه

طرز تهیه پاستیل خانگی خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه پاستیل خانگی ابتدا درون ظرفی مناسب آب سرد بریزید سپس پودر ژلاتین و شکر و پودر ژله را به آب سرد اضافه کنید و مخلوط این مواد را روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا یکدست شوند. گلوکز را به مخلوط این مواد بیفزایید و هم بزنید تا به طور کامل شفاف شوند و مخلوط مواد را از روی حرارت بردارید و بستنی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بستنی درون مواد حل شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه پاستیل در کف ظرفی مناسب نایلون را پهن کنید و روی نایلون را مقداری چرب نمایید و مایه پاستیل را درون ظرف بریزید توجه داشته باشید که ارتفاع مواد باید کم باشد سپس ظرف حاوی پاستیل خانگی را درون یخچال قرار دهید تا سفت شود و بعد از سفت شدن مایه پاستیل آن را به کمک چاقو به صورت نوار ببرید و رول کنید همچنین می توانید مایه پاستیل به شکل دخواه خود برش دهید و در این مرحله پاستیل های خانگی آماده سرو می باشند.

طرز تهیه پاستیل خانگی و نکاتی برای خوش طعم شدن و فرم دهی بهتر

نکات طلایی برای تهیه پاستیل خانگی

اگر پاستیل ها را به مدت ۲۴ ساعت درون ظرف در بسته قرار دهید به یکدیگر نمی چسبند. در دستور تهیه پاستیل خانگی می توانید مایه پاستیل را بعد از آماده شدن درون قالب های مخصوص به تهیه پاستیل که در شکل های مختلفی وجود دارند بریزید. در طرز تهیه پاستیل خانگی می توانید گلوکز را حذف کنید ولی اگر از گلوکز استفاده کنید پاستیل ها کشدارتر می شوند. بعد از افزودن بستنی به مایه پاستیل اجازه دهید تا بستنی به آرامی درون مایه حل شود و مخلوط مواد را زیاد هم نزنید زیرا لایه سفید روی ژله ایجاد نخواهد شد.

طرز تهیه پاستیل خانگی و نکاتی برای خوش طعم شدن و فرم دهی بهتر

پاستیل های خانگی را می توانید تا ۳۰ روز درون ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید و ۳۰ دقیقه قبل از مصرف پاستیل ها از درون یخچال بیرون آورید.
توجه داشته باشید که پاستیل ها اگر بیرون از یخچال قرار بگیرند کپک می زنند بنابراین به اندازه نیاز پاستیل ها را از درون یخچال بیرون آورید.

گلوکز مایع را می توانید از لوازم قنادی تهیه نمایید.

طرز تهیه پاستیل خانگی و نکاتی برای خوش طعم شدن و فرم دهی بهتر

در این مطلب با طریقه درست کردن پاستیل خوشمزه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این پاستیل های بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید