بازار به جای انبار


بازار به جای انبار

محموله‌های برنج و شکر احتکار‌شده‌ای که در ٢ ماه اخیر کشف شده‌اند، از امروز در بازار استان توزیع عمومی می‌شوند. رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا با اعلام این خبر، در مورد...


محموله‌های برنج و شکر احتکار‌شده‌ای که در ٢ ماه اخیر کشف شده‌اند، از امروز در بازار استان توزیع عمومی می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا با اعلام این خبر، در مورد قیمت این کالاها اظهار کرد: برنج توزیع شده، یکی از برندهای معتبر پاکستانی است که کیلویی ٨١ هزار تومان به مشتری فروخته می‌شود. قیمت شکر نیز کیلویی ٣٠۶٠ تومان است. عباس اخوان ادامه داد: فروشگاه‌های عرضه در مورد برنج و شکر مختلف است. برخی فقط برنج دارند، برخی شکر. به جز واحدهای صنفی منتخب، مردم می‌توانند به فروشگاه های اتکا، رفاه و اتما (فرهنگیان) مراجعه کنند. به گفته این مقام مسئول در این مرحله وزن برنج توزیع شده در مشهد و شهرستان‌ها، ۵٠٠ تن است. دستور قضایی برای توزیع ١١۵٠ تن شکر احتکار شده نیز گرفته شده است که از این میزان تاکنون ١۶٠ تن وارد مرحله توزیع شده است و بقیه به تدریج به بازار تزریق می‌‌شود. وی با اشاره به طرح‌های مختلفی که برای توزیع کالاهای احتکار شده در دست اقدام است، ارائه گزارش‌های تکمیلی را به انتهای هفته جاری موکول کرد و به عنوان نمونه اظهار کرد: پیش از این، محموله ١٩٠٠ تن برنج در مشهد توقیف شده بود که برای توزیع آن، دستور قضایی اخذ شده و هماهنگی‌ها برای عرضه به عموم شهروندان در حال انجام است. وی همچنین از طرح‌های تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوشت خبر داد و گفت: بخشی از این گوشت، داخلی و گرم است که حدود ٢٠ هزار تومان زیر قیمت بازار عرضه می‌شود. مردم می‌توانند از واحدهای صنفی منتخب، هر کیلو ران را به قیمت ۴۶ هزار تومان، سردست ۴۴ هزار تومن و قلوه‌گاه ٢٢هزار و ۵٠٠ تومان تهیه کنند. رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به گوشت‌های استرالیایی اشاره کرد که با هدف تنظیم بازار به قیمت نیم‌شقه ٣۶ هزار و ۵٠٠ تومان و نیم‌شقه ران ٣٨ هزار و ۵٠٠ تومان صرفا در فروشگاه‌های شهرداری عرضه می‌شود.

﷯ حذف واسطه ها

اخوان حذف واسطه‌ها و دلالان را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صمت در توزیع کالاهای یادشده بیان و تصریح کرد: آنچه اعلام شد و در روزهای آتی به اطلاع شهروندان خواهد رسید نتیجه گوشه‌ای از تلاش‌های بازرسان سازمان صمت و دیگر دستگاه‌های متولی است. از مردم می‌خواهیم بدون نگرانی و به تدریج به فروشگاه‌های اعلام شده مراجعه و به قدر نیاز، اقدام به خرید کنند. خرید غیر‌ضروری، تقاضای کاذب ایجاد می‌کند و با برهم زدن تعادل بازار، تأثیر تلاش کارشناسان را کم‌رنگ می‌کند.

همچنین معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: توزیع شکرها و برنج های احتکار شده براساس نیاز مراکز توزیع صورت می‌گیرد.براین اساس سازمان صمت محدودیتی برای توزیع این اقلام برای فروشگاه ها درنظر نگرفته است.

علی باخرد افزود: فاصله با این حال سازمان صمت بر نحو توزیع اقلام احتکار شده نظارت می‌کند تا آنها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است