تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!


هدف اصلی فعالیت ­های شبکه محبت، تغییر گرایش دینی مسیحیان ساختمانی به گرایش ­های شبه­ کلیسایی جماعت ربانی و همچنین گرایش به مسیحیت صهیونیستی است. تجربه نشان می­‌دهد که هرجا این جریان وارد شده یا به عنوان پیش ­درآمدی برای ایجاد روابط سیاسی به نفع جریان سلطه بوده و یا بازوی اجرایی این جریان برای مغلوب کردن کشور هدف و رسیدن به اهداف استعماری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به شهادت تاریخ و تجربه­ گذشته روشن شده است که ‏وجود مبشرین و میسیونرهای مذهبی بویژه در کشورهای آسیایی و آفریقایی آشکارا ‏به منظور انجام مقاصد تبشیری و تبلیغی و اهداف سیاسی و اطلاعاتی بوده است. تجربه ‏نشان می­‌دهد در گذشته روس­ ها و انگلیسی ­ها و در حال حاضر آمریکایی ها از ایجاد ‏اختلافات مذهبی در راه پیشبرد سیاست خویش استفاده کرده اند و هم اکنون نیز همین ‏سیستم را در کشورهای آسیایی و آفریقایی مورد نظر خود مورد استفاده قرار می­‌دهند. جریان تبلیغ و تبشیر مسیحیت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی با ‏تشکیل اردوگاه‌ها در سطح جهان اقدام به جذب مسلمانان و پیروان ‏دیگر ادیان می‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با غلیان احساسات و موج اسلام­ گرایی در ایران زمینه­ های نفوذ فرهنگی و مذهبی میسیونرهای مذهبی در ایران کمرنگ شد. اما پس از مدتی زمینه­ ی حضور مجدد این تشکیلات فراهم شد و علاوه بر اشکال سنتی گروه­ های میسیونری، روش ­های پیشرفته ­ای نیز مورد استفاده استعمارگران قرار گرفت. این روزها با سرمایه­ گذاری هنگفت فرقه­ های مسیحی وابسته به استعمار حضور جریان­ های تبلیغاتی مسیحی در جوامع مختلف کشورهای اسلامی از جمله ایران بیش از پیش احساس می ­شود. این گروه ­ها از روش­ هایی چون: تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، هدف قرار دادن اقشار مذهبی به صورت خاص، حضور در دانشگاه ­ها و کلیساهای خانگی برای جلب مخاطب استفاده می­‌کنند. عناصر این جریان انحرافی در ایران فعالیت‌های خود را شدت بخشیده ­اند و متأسفانه موفق به جذب تعدادی از هموطنان ما شده­ اند. این قضیه یکی از دغدغه‌های جدی کارشناسان ‏عرصه­ فرهنگ و امنیت است. در نوشتار حاضر به معرفی یکی از ابزارهای این جریان، یعنی رسانه و مشخصاً شبکه­ های تلویزیونی ماهواره­ای فارسی ­زبان محبت و شگردهای آن برای جذب مخاطب می­ پردازیم:

تأسیس شبکه محبت: شبکه صهیونیستی محبت، شبکه­ ای تبشیری به زبان فارسی است. موسس این شبکه ماهواره­ای تبشیری، «کشیش خسرو خدادادی» است. وی به دلیل فعالیت­ هایش در ایران، در سال 1374 ش. به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، بازداشت شد. پس از بازداشت وی، کنگره آمریکا نام وی را در گزارش خود ذکر کرد. پس از آزادی از زندان به همراه فرزند و همسرش از ایران به ترکیه فرار کرد، ولی از آن کشور نیز اخراج و در نهایت، راهی آمریکا شد. وی در آنجا با کمک سازمان­ های مسیحی صهیونیستی اقدام به راه ­اندازی شبکه ماهواره­ای محبت کرد. این شبکه، اولین شبکه فارسی­ زبان تبشیری 24 ساعته در زمان خود بود و از یازدهم اسفند 1384 ش. برنامه ­های خود را آغاز کرد. شبکه فارسی­ زبان محبت در مدت کوتاهی با مشارکتی که با سایر سازمان­ های تبشیری صورت داد، توانست برنامه ­های خود را در قالب­ های مختلف داستانی، فیلم، موسیقی، جلسات دعا، موعظه و پرسش و پاسخ تهیه و پخش کند.
محل و هدف شبکه: مرکز شبکه محبت در ایالات متحده آمریکا است اما از استودیوهای اروپایی نیز بهره می ­برد. هدف اصلی فعالیت ­های این شبکه، تغییر گرایش دینی مسیحیان ساختمانی به گرایش ­های شبه­ کلیسایی جماعت ربانی و همچنین گرایش به مسیحیت صهیونیستی است. تجربه نشان می­دهد که هرجا این جریان وارد شده یا به عنوان پیش ­درآمدی برای ایجاد روابط سیاسی به نفع جریان سلطه بوده و یا بازوی اجرایی این جریان برای مغلوب کردن کشور هدف و رسیدن به اهداف استعماری است. جامعه هدف شبکه: شبکه محبت جامعه هدف خود را عموم مردم ایران و کشورهای فارسی­ زبان در نظر گرفته و سعی دارد با تولید ادبیاتی عام، همراه با موضوعات عمومی نظیر مشاوره مسائل خانوادگی، علاوه بر مسیحیان اقشار مختلف مردم را نیز جذب کرده و در ارتباط­ گیری دو جانبه، آن­ها را به سمت مسیحیت سوق دهد. شیوه ­ها و ترفندهای جذب مخاطب: مهمترین شیوه ­ها و ترفندهای جذب مخاطب از سوی شبکه­ محبت عبارتند از: 1. وعده پناهندگی 2. استفاده از سخنرانان توانمند 3. تولید برنامه ­های متنوع و متناسب با گروه ­های سنی مختلف 4. استفاده از لهجه ­ها و گویش­ های مختلف 5. تبلیغ آزادی­های مفرط و قبح ­زدایی از منکرات 6. سماجت در جذب مخاطب 7. ترفند استفاده از مخاطب مجازی 8. برگزاری مراسماتی همچون شب شعر 9. مسیحی­ خواندن مشاهیری همچون حافظ شیرازی.
سیاست ­زدگی شبکه: رویکرد سیاسی شبکه­ ها ماهواره­ای مسیحی، مسئله ­ای آشکار و همیشگی است. مجریان و میسیونرهای این شبکه در خصوص مسائل ایران و مقایسه­ ی آن با اروپا و غرب و همچنین وقایع خاورمیانه و رژیم صهیونیستی، بی­ پروا اظهار نظر کرده و به جانبداری از غرب و رژیم صهیونیستی می­ پردازند. آن­ها سعی دارند وجود هرگونه مشکلی در ایران را به رویکرد اسلامی مردم ایران نسبت داده و پیشرفت غرب را ناشی از مسیحی بودن بیشتر مردم عنوان کنند. مجریان شبکه­ های تبشیری در ایام انتخابات نیز بیکار ننشسته­ اند و با هدف تخریب وجهه­ ی نظام جمهوری اسلامی به بررسی مسائل انتخابات ایران می­ پردازند. فریبرز انصاری در مصاحبه با یکی از سایت­ های تبشیری، رویکرد شبکه محبت را صرفاً پوشش موضوعات مرتبط با مسیحیت عنوان می­ کند و این در حالی است که برنامه­ ها و عناصر آن، گویای واقعیت پشت ­پرده ه­ای است که از جهت­ گیری پنهان این شبکه رونمایی می­کند. تولید برنامه ­هایی نظیر «اِم نیوز» در شبکه محبت، رویکرد مشخص شبکه در پرداختن به امور سیاسی را آشکار می­ سازد که از طریق انعکاس اخبار و تحلیل­ های سیاسی و اجتماعی، با رویکردی مداخله ­جویانه درباره­ی اوضاع داخلی ایران و دیگر کشورهای مسلمان سیاه ­نمایی می­ کند.
مدیران و برنامه ­های شبکه: در حال حاضر مدیر شبکه مسیحی محبت، «فریبرز انصاری» است. البته در مقاطعی، افراد دیگری نیز در اداره ­ی این شبکه نقش برجسته ­ای داشته ­اند، مانند «الناتان باغستانی» که سابقاً در بیشتر امور شبکه محبت مداخله نموده و تقریباً بخشی از امور اجرایی آن را اداره می­کرد اما با گذشت زمان با مدیریت شبکه دچار اختلاف شده و اکنون در جایگاهی حداقلی در مدیریت شبکه محبت، ایفای نقش می­کند.

برخی برنامه ­های پخش شده در این شبکه با کمک موسسات حرفه ­ای تبشیری؛ مانند «موسسه ایلام» در انگلیس و آمریکا تهیه می‌شود. فریبرز انصاری، مدیر بخش تلویزیونی محبت در مصاحبه ­ای با یکی از مجلات مسیحی از روند فعالیت ­های تبشیری این شبکه پرده برمی­ دارد. وی می­گوید: «در سال 2011 با بیش از 2000 بیننده که سال پیش با ما تماس گرفته بودند، ارتباط برقرار کردیم تا از وضع اکنون روحانی و اجتماعی آن­ ها با خبر شویم. حدود 50 درصد از این گروه به ما اطلاع دادند که به خاطر عدم دسترسی به کلیسا و یا رابطه با دیگر ایمان­ داران مسیحی، فقط از طریق تلویزیون محبت تغذیه می­ شوند. این هدف ماست که مژده انجیل را به همه ایرانیان و فارسی­ زبانان افغانستان و تاجیکستان اعلام کنیم ... برنامه­ های این شبکه تلویزیونی توسط سازمان­ ها و موسسات مختلفی تهیه و فراهم می­ شود ... همان­طور که قبلاً هم گفتم، برنامه ­های ما یک­ طرفه نیست و ما خوشحالیم که در حال حاضر حدوداً ده هزار مکالمه در هر ماه با بینندگان متقاضی داریم که کادر مشاورین تلویزیون محبت به آن­ها خدمت می­ کنند».

شبکه­ محبت، بسیار از اسلام و پیروان آن بدگویی کرده و به عقاید اسلامی توهین و فحاشی می ­کند. وقتی در برنامه­ های این شبکه­ از اسلام صحبت می­‌شود، بسیار مغرضانه و به دور از انصاف اتهاماتی را متوجه اسلام کرده و درباره آن سیاه­نمایی و دروغگویی می­ کنند.

افراد مختلف در شبکه­ محبت از جمله کشیش «شایسته»، ادعا می ­کنند که حافظ (شاعر) نیز مسیحی بوده، زیرا از فیض روح ­القدس و نفس مسیحایی صحبت می­ کند! برنامه ­های باغ دوستی (ویژه کودکان)، زن امروز، دنیای زن، امید جاودان (ویژه جوانان)، فرا روی تقدیر، شفا و آزادی، پژواک و شفای شکسته­ دلان که توسط یکی از موسسات تبشیری انگلستان متمرکز بر ایران برای این شبکه تولید می­ شود، از جمله برنامه­ های شبکه فوق است. شبکه محبت، برنامه ویژه­ای به لهجه­ی افغانی نیز دارد.

شبکه مسیحی محبت با پخش ویژه برنامه­ ای با موضوع "عروس خداوند"، رابطه میان زنان مسیحی و خداوند را مورد بررسی قرار داده و مهمانان برنامه که همگی زن بودند نیز نظرات قابل تأملی در این باره ارائه کردند.

یکی از مهمانان این برنامه در این باره گفت: «عیسی مسیح ما را عروس خود کرده است. ما وقتی به خدا "بله" را گفتیم، مثل این است که نامزد خدا شده­ ایم، وقتی نامزد شدیم، رابطه­ ای را شروع می­کنیم که در آن رابطه، همدیگر را بهتر می­ شناسیم، رابطه ما محکم می­ شود و از طریق این رابطه است که به ازدواج می­ پیوندد. ازدواج ما در آن روز آخر است که به حضور خداوند پدر می­ رویم و با داماد خود رو به­رو می­ شویم». میهمان دیگر برنامه نیز گفت: «مسیح داماد آسمانی است و ما عروس او هستیم. خداوند خواست که ما را به عقد خود در بیاورد و برای این کار، اولین قدم را خودش برداشت. ما را انتخاب کرد، و جانش را برای ما داد. اگر شما هم آماده هستید، فقط یک "بله" به خداوند بگویید». مهمان دیگر برنامه پا را فراتر گذاشته و در این زمینه گفت: «این رابطه، رابطه خاصی است، رابطه خاص زناشویی، شوهر و عروس. داماد ما عیسی مسیح است و ما عروس او هستیم. رابطه خاص، رابطه خیلی عمیقی است».

شایان ذکر است تشبیهات عجیب و غریب و معمولاً توهین­ آمیز نسبت به خداوند در مسیحیت زیاد دیده می­ شود. تعبیر به فرزند خدا بودن و یا خدای پدر و خدای پسر و خدای روح­ القدس و یا خدایی که توسط بندگان و مخلوقاتش روی صلیب به قتل می­ رسد، از این موارد است. در تمامی این موارد با مراجعه به عقل سلیم می­ توان به غیرواقعی و نادرست بودن این تعلیمات پی برد.

شبکه­ محبت همچون دیگر مراکز تبشیری، از حواشی اخلاقی، خالی نیست. برنامه­ های این شبکه حتی در برخی از موارد با قبح­ زدایی از برخی منکرات همچون نوشیدن شراب همراه است. مانند، اقدام کشیش «الهام» و کشیش «سوریک» در برنامه­ ی «امید زنده» (که جمعه­ ها به صورت زنده پخش می­ شود) به نوشیدن شراب که این کار را به نام حضرت عیسی (ع) انجام دادند. شبکه­ ی ماهواره­ای محبت با سازمان­ های تبشیری متمرکز بر ایران ارتباط تنگاتنگی دارد. موسسه­ ی «ایلام» به مدیریت «سم (ساموئل) یقنظر» از جمله این سازمان­ ها است. شبکه­ ی محبت، بخشی از برنامه­ های خود را با همکاری این موسسه تولید می­ کند.

علاوه بر الناتان باغستانی که مغضوب مجموعه­ مدیریتی شبکه محبت قرار گرفت و برخی از برنامه­ های زنده خود را از دست داد و تنها مجری بعضی از برنامه­ های این شبکه نظیر «سیمای مسیح» است. «هرمز شریعت»، «کامیل نوایی» و «نادره نوایی» نیز از جمله افرادی بودند که به دلیل اختلافات داخلی شبکه محبت در گذشته، از این شبکه اخراج شدند و به دیگر شبکه­ های تبشیری پیوستند. کامیل نوایی (آن­گونه که خودش می­گوید)، اخراجش از تلویزیون محبت باعث شد که مدتی افسرده شده و به مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص­ های روانگردان روی آورد. نهایتاً او را بیهوش در یکی از خیابان­ های اطراف منزلش پیدا کرده و پس از یک روز بستری شدن در بیمارستان، وی به بیمارستان روانی منتقل می­ کنند.

ساسان توسلی، محمد سپهر، الناتان باغستانی، نازنین باغستانی، کامیل نوایی، نادره نوایی، ادوین آبنوس و هرمز شریعت از معروف ترین کارشناسان و مجریان این شبکه تلویزیونی ماهواره­ای در سال­ های اخیر بوده­ اند.

تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!

ساسان توسلی کامیل نوایی


تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!

الناتان باغستانی ادوین آبنوس

اختلافات داخلی در شبکه محبت: اختلافات داخلی در جامعه مسیحیت پروتستان چیز جدیدی نیست و فقط شدت و ضعف آن متغیر است. چند وقت پیش اختلافات داخلی مدیران شبکه محبت با کشیشان سرشناس و تأثیرگذار این شبکه، به جاهای خیلی باریک کشیده شد و نهایتاً هم منجر به جدایی چند تن از آنان از شبکه شد. به نظر می­رسد کسری بودجه شدید و بازدهی بسیار پایین شبکه و کمبود مخاطب، مدیران این شبکه را بر آن داشت تا دست به تعدیل و اخراج گسترده عده­ ای از کارشناسان شبکه بزند. صحبت­ های معنی­ دار این مجریان در هنگام خداحافظی از شبکه هم بر وجود این اختلافات داخلی ریشه­ دار، صحّه می­ گذاشت و با جدایی این مجریان، شبکه محبت در کما به سر برده بود و همان مخاطبین اندک خودش روهم از دست داد.

شبکه نجات از دیگر شبکه­ هایی است که با اعضای اخراجی شبکه همکاری می­ کند. پس از جدایی معنادار (و یا اخراج) کشیشان هرمز شریعت، کامیل نوایی و نادره نوایی از شبکه ­ی مسیحی محبت، آن­ها همکاری خود را با شبکه مسیحی نجات آغاز کرده و این شبکه برنامه­ های تعلیمی این کشیشان را پخش می­ کند. از طرف دیگر از زمان اخراج آن­ ها، شبکه محبت با مشکلات فراوانی رو به­رو شده است. این وضعیت بد تا جایی پیش رفته که کیفیت برنامه­ های شبکه محبت به شدت کاهش یافته، چندین برنامه پخش زنده به یک باره قطع شده، شبکه مخاطبان خود را از دست داده و برای جبران آن ابتذال را چاشنی برنامه­ هایش می­ کند و چندی پیش نیز کشیش الناتان باغستانی رسوایی این شبکه را عیان کرد. وی در برنامه خود به نام «سیمای مسیح»، از مردم ایران و مسیحیان فارسی­ زبان پول گدایی کرد. دیری نگذشت که حتی کشیش دغل­باز شبکه محبت و مدیر سازمان سفیران یعنی الناتان باغستانی هم به فراموشی سپرده شد. وی مدتی است که در شبکه امید ایران و با هزار اصرار، مجری یک برنامه شده است که فقط از گالکسی برای امریکایی­ ها پخش می­ شود.

فساد و فحشا در بین مدیران شبکه محبت: کشیشان پروتستان خصوصاً ادوین آبنوس، ساسان توسلی، فریبرز خندانی؛ از مجریان شبکه­ های تبشیری فارسی­ زبان آموزه­ ها و اعتقادات مسیحیان غیرتثلیثی را زیر سؤال می­ بردند، کاری که خشم این گروه را برانگیخته و در مقابل آن­ها نیز، دست خادمین پروتستان را رو کرده­ اند. مسیحیان غیرتثلیثی با انتشار اسناد متعددی ادعا کرده­ اند که بسیاری از کشیشان و مجریان مسیحی با یکدیگر روابط خارج از عرف و ازدواج دارند. تصاویر زیر متعلق به پیج فیس­بوکی مسیحیت غیرتثلیثی است.

تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!
تغییر گرایش مسیحیت ساختمانی به مسیحیت صهیونیستی؛ هدف اصلی شبکه تلویزیونی «محبت»/ «محبت» صهیونیست‌ها به جریان سلطه و تلاش برای مغلوب کردن کشورهای فارسی‌زبان!

در بخشی از این صفحه با اشاره به برخی روابط خارج از عرف خادمین پروتستان آمده است: «مقدسین، [خطاب به مسیحیان]، شما نظاره­ گر کارنوال­ هایی از زانیان و فاحشه‌ها که در کلیسا و بدن مسیح در تردد هستند، می­ باشید».

آسیب­ ها و تهدیدات شبکه محبت بر پیکره کشور: علیرغم تلاش­ های بی­ وقفه و وابستگی شبکه محبت به سازمان­ های تبشیری حافظ منافع دنیای استکبار این شبکه چندان با استقبال هموطنان ما روبرو نبوده است و روز بروز از مخاطبان آن کاسته می­ شود. اما با این حال شناخت آسیب­ های و تهدیدات این شبکه ضرورت دارد.

الف) آسیب­ ها: به طور خلاصه عمده آسیب­ هایی که رسانه­ هایی از این دست بر پیکره­ ی کشور وارد می­کنند عبارتند از: 1. جذب اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان 2. کمرنگ شدن علایق و اعتقادات مذهبی بخصوص در میان قشر دانشجو 3. گسترش انحرافات فکری و اخلاقی در میان جوانان که یکی از مظاهر آن بدحجابی است 4. شکل­ گیری محافل غیرقانونی 5. از دست دادن روحیه غیرت و تعصب دینی در سطوح جامعه 6. ترسیم فضای یأس­ آلود از آینده جوانان کشور و باورهای مذهبی ایشان.

ب) تهدیدات: مهم ترین تهدیدات رسانه­ های همچون شبکه تلویزیونی محبت عبارتند از: 1. برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی سریع با خارج از کشور که موجبات جذب افراد به سازمان­ های جاسوسی غرب را با انگیزه­ ی مذهبی فراهم می­ آورد. 2. افزایش مسافرت­ های قانونی و غیرقانونی اتباع جمهوری اسلامی به محافل مشکوک در کشورهای بیگانه.

سخن آخر:

ایران یکی از کشورهایی است که در محیط پیرامونی خود با فرهنگ­ ها، ادیان و فرقه­ های مختلفی در ارتباط است. این مقولات تا زمانی که در حیطه خود هستند، چندان مشکل­ ساز نخواهند بود اما زمانی که تصمیم بگیرند به مرزهای اعتقادی حمله­ ور شوند، دفاع تنها گزینه­ ای است که باقی می­ ماند. شناخت مهاجم آن­طور که هست، کار دفاع را راحت­ تر می کند و احیاناً نجات مرزهای اعتقادی که در این گیر و دار دچار آسیب شده­ اند، سهل­ تر خواهد بود. یکی از این جریان­ ها و ادیانی که سال­ها در کشور ما حضور دارد، مسیحیت است. مسیحیت به عنوان یکی از ادیان الهی و رسمی در کشور مورد احترام است و مسیحیانی که پایبند به این آئین هستند همچون دیگر انسان­ های جامعه در انجام فرائض دینی خود آزاد هستند اما گاهی می­شود که گرگی لباس میشی به تن کرده و قصد ضرر زدن دارد که هر عاقلی برخورد محتاطانه را حکم می­ دهد. امروزه جریان مسیحیت تبشیری با شدت تمام قصد شیطنت و بازکردن جای پای دشمنان این مرز و بوم به داخل مرزها و شهرها و خانه­ های همه هموطنانمان را دارد. آن­ها ساحت الفاظ مقدسی مثل تبشیر، محبت، مسیح و انجیل را به کمند دروغ می­ بندند و تخم اختلاف را می­ افشانند.

رسانه­ ها به صورت­ های گوناگون نقش به­ سزایی در اعمال تبلیغات این عناصر ایفا می­ کنند. مجموعه­ های رسانه­ ای به صورت شبکه­ ای و کاملاً هماهنگ و به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می­ آورند. محور عمده­ ی القای این شبکه نشان دادن مسیحیت به عنوان دینی فراگیر که توانسته تمامی نژادها را به خود جذب کند، است. ماهیت اصلی اغلب شبکه­ های تبشیری از جمله شبکه محبت، سیاسی است هر چند به ظاهر با هدف تبلیغ مسیحیت به راه افتادند اما نمی­ توانند گرایش­ های سیاسی خود را به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی پنهان کنند. نقطه­ ی اشتراک دیگر این شبکه­ ها عوامل، کارکنان و کشیش­ های آن­ها هستند که جملگی از وابستگان فرقه­ ی شبه­ کلیسایی جماعت ربانی­ اند که سعی دارند تفاسیر بدعت­گون مسیحیت صهیونستی را به جای مسیحیت به خورد مخاطب فارسی­ زبان بدهند. شبکه محبت­ سعی دارد تا با استفاده از شگردهای مختلف مخاطب خود را اغوا کرده و از این طریق مسیحیان وابسته به کلیساهای ساختمانی در ایران را به سمت گرایش­ های شبه فرقه­ ای سوق دهد. گفتنی است که رشد این­گونه جریانات هشداری برای مسئولان و متولیان دینی و فرهنگی کشور است. همت مضاعفی دیگری با گسترش ابزارهای تبلیغی و ارتباطی لازم است تا مبلغان و روحانیون متولی امور دینی و فرهنگی کشورهای اسلامی با روش­ های جدید در پی تعمیق ریشه­ های دینی و مذهبی جوانان کشور باشند. روش­ هایی برپایه وحی و عقلانیت و فطرت انسان­ ها که آن­ ها را در برابر شبهات بی­ پایه ایمن سازد و هر کدام از افراد جامعه­ ی اسلامی به جای انفعال در برابر شبهات دینی، خود آمر و عامل دین و مذهب خویش باشند. علما، روحانیون و متولیان امور دینی و فرهنگی کشور باید به این مسئله توجه داشته باشند که با گسترش ابزارهای ارتباط­ جمعی بویژه اینترنت، تنها سخنرانی صرف و طولانی برای رفع شبهات دینی جوانان کافی نیست، بلکه در کنار سخنرانی­ های مذهبی و اخلاقی باید به روش­ های غیرمستقیم مثل داستان­ نویسی، تولید فیلم و نرم­ افزار، ساخت برنامه­ های ترکیبی، تئاتر، موسیقی و شعر نیز به عنوان ابزاری کارآمد توجه داشت. برای اینکه به این­گونه افراد کمک کنیم، باید توانمندی لازم را داشته باشیم و یا از افراد توانمند کمک بگیریم. با افرادی که در معرض این­گونه تبلیغات­ هستند، با محبت و علاقه و دلسوزانه یادآوری شود که انسان باید در همه چیز به خصوص اعتقادات پیرو دلیل قطعی و محکم عقلی و برهانی باشد. با احساسات و توهمات نمی‌توان در باب اعتقادات -که پایه‌های سعادت و شقاوت دنیا و آخرت است- بازی کرد. اعتقاد و باور دینی مثل یک لباس یا وسیله تفریحی و ... نیست که بتوانیم روزی استفاده کنیم و روز دیگر کنار بگذاریم. سعادت ابدی ما با اعتقادات گره خورده است، پس نمی‌توان آن را به باد احساسات سپرد. اگر کسی حجت و دلیل قطعی بر اعتقادی نداشته باشد، زیرساخت زندگی‌اش غلط است و همه­ی بنیان‌هایی که بر این زیرساخت معیوب می‌سازد، کج و معیوب بالا خواهد رفت و فرویختن است. اگر بپذیرد که فقط باید تابع دو دلیل بود: 1. دلیل عقلی قطعی 2. دلیل نقلی یقینی، یعنی یقین داشته باشیم که آن وحی است و جز اسلام، هیچ دین دیگری در جهان امروز بر پایه­ ی این دو دلیل نیست.

منبع:فرهنگ سدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403