نقش پررنگ شیرزنان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس/از پخت نان محلی تا بافتن لباس های زمستانی+تصاویر


نقش پررنگ شیرزنان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس/از پخت نان محلی تا بافتن لباس های زمستانی+تصاویر

زنان این استان در هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه های جنگ با آماده کردن وسایل و تجهزات اولیه مورد نیاز رزمندگان به آنها می گفتند که شما به میدان بروید و بجنگید ما در اینجا هستیم و برای شما تجهیزات می فرستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، دفاع ما مقدس بود دفاعی که در حقیقت دفاع از دین، ناموس و خاک کشورمان بود و با تمام قدرت و کمترین امکانات ایستادیم و امروز با اقتدار می گوییم جمهوری اسلامی ایران.

با اقتدار پرچم ایران را که در وسط آن نام " الله " حک شده است و با خون هزاران شهید پا بر جا مانده است را بالا می بریم و می گوییم شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان، پاینده مانی و جاودان جمهوری اسلامی ایران.

همه شهرها و استان های ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس امدند همه پای کار بودند و جوانان زیادی تقدیم این نظام کردند تا بتوانند کشورشان، دینشان و خاکشان را حفظ کنند و امروز این کشور به همت این ملت و رهبر انقلاب اسلامی اقتدار دارد و قدرت مند است به گونه ای که دشمن برای فروپاشی این نظام از چهل سال قبل دست به هر کاری زده است اما فقط شکست عایدش شده است.

این کشور بعد از انقلاب اسلامی، تاکنون ترورها و دشمنی های زیادی دیده است، مجلس ما را به رگبار بستند، رژه سپاه با صلابت اهواز را به گلوله بستند سال 88 آنگونه وارد عمل شدند انواع تحریم ها را ایجاد کردند مردم ایران را در فشار قرار دادند در فضای مجازی فعالیت گسترده کردند مردم را علیه نظام بر خیزانند اما در هیچ کدام از نقشه هایشان تا کنون موفق نشده اند و ایران اسلامی همچنان در خاورمیانه می درخشد.

نقش پررنگ شیرزنان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس/از پخت نان محلی تا بافتن لباس های زمستانی+تصاویر

در هفته دفاع مقدس قرار داریم، همان دفاعی که نا برابر بود اما مردان و زنان این کشور ایستادند و این کشور را از دشمن پس گرفتند هشت سال دفاع این ملت مقدس است چون دفاع از دین بود دفاعی که یاری و کمک خداوند در آن مشهود بود.

همه استان های ایران در این دفاع نقش داشتند و جوانانشان را فدا کردند کهگیلویه و بویراحمد نیز با داشتن 1880 شهید از جمله استان های پیشگام در دفاع از کشور و دین بود استانی که لر نشین و عشایر بودند در دفاع از کشورشان عقب نماندند و وارد میدان شدند که بگویند اجتماع لر، ترک، کرد و عرب و سایر اقوام باعث شده است که انقلاب اسلامی پابرجا بماند.

نقش پررنگ شیرزنان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس/از پخت نان محلی تا بافتن لباس های زمستانی+تصاویر

در هشت سال دفاع مقدس مردم کهگیلویه و بویراحمد دفاع از خاک در مرزهای ایران را واجب از خانه خود دانستند و به میدان جنگ رفتند تا امروز خانواده هایشان در آرامش و آسایش زندگی کنند در هشت سال دفاع مقدس فقط مردان نبودند که جنگیدند بلکه این مردان از دامن زنانی تربیت یافته اند که خود نیز در پشت جبهه ها یار و یاور فرزندان رزمنده خود بودند.

شیرزنان لر کهگیلویه و بویراحمد نیز در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند آنها اگرچه خود به میدان نمی رفتند اما در پشت جبهه حق علیه باطل ایستاده بودند و فرزندانشان را در این جنگ نا برابر یاری می کردند.

نقش پررنگ شیرزنان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس/از پخت نان محلی تا بافتن لباس های زمستانی+تصاویر

سه شهیده کهگیلویه و بویراحمدی به نام های ا منه حیدریان، پروانه کاویانی و حاجیه بهرامی سه شهیده عزیزی هستند که در بمباران دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اگر دلگرمی ها محبت ها و دامن پاک این مادران نبود مردان نیز اینگونه شجاعانه وارد میدان نمی شدند.

تصویر بالا متعلق به شهیده پروانه کاویانی است که هر چند چهارده بهار بیشتر از عمرش نمی گذشت اما در پشت جبهه در تکاپوی ایفای نقش بود و در جمع آوری کمک برای ارسال به میدان نبرد سخت در جنب و جوش بود. در پخت نان برای ارسال به جبهه حضوری فعال داشت، چند روز قبل از شهادت در پخت نان برای رزمندگان سهیم بود.

زنان این استان در هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه های جنگ با آماده کردن وسایل و تجهزات اولیه مورد نیاز رزمندگان به آنها می گفتند که شما به میدان بروید و بجنگید ما در اینجا هستیم و برای شما تجهیزات می فرستیم امروز از دامن پاک همان زنان افرادی متولد شده اند که اگر چه در جنگ نبودند اما در امنیت کشور اکنون نقش دارند و در مرزهای این کشور دفاع می کنند.

بانوان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل زمستان وقتی می دیدند که رزمنده های اسلام چگونه در سرمای سوزناک گام بر می دارند و می جنگند با هنر دست خود لباس های گرم می بافتند و برای رزمنده ها می فرستادند در فصل بهار و پاییز نیز با درست کردن انواع مربا و پخت نان محلی به رزمندگان اسلام می گفتند که هر چند در جنگ حضور نداریم اما در پشت جبهه هستیم و همراهی تان می کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر