والیبال در سراشیبی سقوط/ ستاره‌هایی که بی‌انگیزه شدند


والیبال در سراشیبی سقوط/ ستاره‌هایی که بی‌انگیزه شدند

تیم ملی والیبال ایران از صعود به مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان بازماند و این نتیجه در حالی به دست آمد که اهالی والیبال معتقدند ملی‌پوشان از تمام ظرفیت خود استفاده نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ‌والیبال ایران از ابتدای سال، روزهای شلوغی پیش‌رو داشت، شاگردان کولاکوویچ در خرداد، در لیگ ملت‌های والیبال حضور پیدا کردند، اما نتایج قابل‌قبولی به دست نیاوردند و در نهایت به عنوان دهمی بسنده کردند. بعد از این رقابت‌ها، قرار بود تیم ملی والیبال برای رقابت‌های قهرمانی جهان خود را آماده کنند و ایگور کولاکوویچ هم سرمربی تیم ملی اعلام کرده بود، هیچ بازیکن از تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی حضور پیدا نمی‌کند و هدف اصلی آنها عملکرد قابل‌قبول در رقابت‌های قهرمانی جهان است. موضوعی که البته خیلی زود تغییر کرد، چرا که محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش حضور ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی و تکرار مدال طلای دوره گذشته را مهم‌تر دانست و اعلام کرد باید تیم اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شود چرا که آنها نمی‌توانند به تیم ملی «ب» اعتماد کنند.

با وجود اینکه ایگور کولاکوویچ در ابتدا مخالف این موضوع بود، اما در نهایت با پافشاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تیم اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شد و ملی‌پوشان هم توانستند عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را تکرار کنند و به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسند.

تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی پنج بار به میدان رفت، ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی با تیم‌های پاکستان و مغلوستان به میدان رفتند که در هر دو دیدار پیروز میدان شدند. در مرحله یک‌چهارم نهایی هم با تیم چین بازی کردند که باز هم پیروز شدند. در مرحله نیمه نهایی رودروی قطر قرار گرفتند که این بار هم پیروزی نصیب بلندقامتان ایران شد. در مرحله پایانی هم والیبالیست‌های ایران برابر کره‌جنوبی به میدان رفتند و پیروز شدند و در نهایت به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسیدند.

شاگردان ایگور بعد از کسب عنوان قهرمانی برای حضور در تورنمنت چهارجانبه راهی اسلوونی شدند و با تیم‌های کانادا، اسلوونی و آمریکا بازی کردند که در هر سه دیدار، تیم ایران نتیجه را واگذار کرد.

پس از تورنمنت چهارجانبه و حضور ملی‌پوشان در این رقابت، آنها بلافاصله راهی بلغارستان شدند و در دور اول رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل تیم‌های پورتوریکو، کوبا، بلغارستان، لهستان و فنلاند به میدان رفتند و تنها باخت ایران مقابل لهستان رقم خورد. در مرحله دوم اما ملی‌پوشان والیبال برخلاف انتظار ظاهر شدند و مقابل بلغارستان و کانادا شکست خوردند و از صعود به مرحله بعد بازماندند.

والیبال از نظر برخی کارشناسان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، برخی از آنها معتقدند بازیکنان تیم توانایی‌های بسیار بالایی دارند، اما سرمربی تیم از آن استفاده نمی‌کند و همین موضوع هم باعث شد که والیبال در رقابت‌های قهرمانی جهان علارغم اینکه در گروه راحتی قرار گرفته بود، اما از پس حریفان برنیاید و در نهایت از صعود بازماند. برخی هم به سیستمی که در والیبال ایران رایج شده است، ایراد گرفتند و معتقدند حضور همیشگی بازیکنان در مسابقه و رقابت‌های مختلف باعث شده آنها دیگر انگیزه نداشته باشند و والیبال رو به فرسودگی قدم بردارد و در نهایت باعث شود که این تیم در دور دوم رقابت‌های قهرمانی جهان از صعود به مرحله سوم بازماند. این نتیجه در حالی برای بلندقامتان ایران رقم خورد که چهارسال پیش تیم ایران با هدایت کواچ در جایگاه ششمی قرار گرفته بودند و در این دوره با توجه به قرعه آسان تیم ملی انتظار می‌رفت نتیجه‌ای به مراتب بهتر از ششمی کسب شود.

شاید اگر پافشاری‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حضور تیم اصلی در بازی‌های آسیایی نبود و یا حداقل اینکه در این رقابت‌ها تیم والیبال ایران ترکیبی از جوانان و بزرگسالان بود، هم‌اکنون شاهد حذف ایران از رقابت‌های قهرمانی جهان نبودیم چرا که بازیکنان اصلی در این رقابت استراحت می‌کردند و در رقابت‌های جهانی باانگیزه‌تر حضور پیدا می‌کردند.

انتهای پیام/4057/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد