روند فزاینده ورشکستگی صنایع بزرگ و کوچک/خودروسازان ضعیف‌تر شدند


روند فزاینده ورشکستگی صنایع بزرگ و کوچک/خودروسازان ضعیف‌تر شدند

یک اقتصاددان معتقد است که نگاه وزیر صنعت بیشتر به تجارت و بازار است تا تولید داخلی و همین اتفاق موجب شد تا شاهد وقوع رانت‌های مختلف در صنایع متفاوت از جمله خودرو باشیم.

فریبرز رئیس دانا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، بابیان اینکه عملکرد جناب آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار ضعیف و غیرقابل‌ دفاع است، گفت: متأسفانه در دوره وزارت آقای شریعتمداری شاهد افول صنایع مختلف کشور بودیم.

وی افزود: صنعت خودروسازی در ایران حدود یک درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد اما جناب آقای شریعتمداری بر طبق قول‌هایی که قبل از وزارت داده بودند نتوانستند صنعت خودروسازی ایران را در عرصه جهانی سربلند کنند.

رئیس دانا تصریح کرد: ورشکستگی بسیاری از صنایع کوچک و حتی صنایع بزرگ در دوره آقای شریعتمداری بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر کسی پوشیده نیست که وقوع این اتفاق موجب افزایش بیکاری در کشور شده است.

این اقتصاددان افزود: قراردادهای خودرویی که در فضای پسابرجام با کمپانی‌های فرانسوی منعقد شد هرگز عملیاتی نشد و حتی اروپایی‌ها هم برخلاف امتیازهای زیادی که از صنعت خودروسازی ایران گرفتند به قول‌های خود عمل نکردند و وقوع این اتفاق موجب وارد شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به صنعت خودروسازی کشور شد.

انتهایپیام/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا