دانشگاه‌های آمریکا باید مالیات بدهند


دانشگاه‌های آمریکا باید مالیات بدهند

دسامبر گذشته لایحه‌ای در مجلس آمریکا تصویب شد که دانشگاه‌ها را موظف می‌کند در ازای ذخیره ارزی خود مالیات بدهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دیلی هرالد، بر اساس لایحه‌ای که سال گذشته در آمریکا تصویب شد، 1.4 درصد مالیات به ذخایر ارزی دانشگاه‌های خصوصی تعلق می‌گیرد. ذخیره ارزی یا موقوفه مالی یک سازمان به مقدار جمع هدایای نقدی و اوقاف مالی هدیه‌شده به یک مؤسسه گفته می‌شود.

اصل موقوفه‌های مالی توسط مؤسسه اغلب درون یک بانک یا مؤسسه سرمایه‌گذاری به‌طور درازمدت ذخیره می‌شود و از سود آن برای پیشبرد اهداف یا توسعه مؤسسه استفاده می‌شود. موزه‌ها، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی معمولاً از سیستم موقوفه مالی بهره می‌برند.

این مالیات به دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که ذخیره ارزی آنها بیش از 500 هزار دلار به ازای هر دانشجو است که شامل 30 دانشگاه آمریکا از جمله هاروارد می‌شود.

بر اساس یک نظرسنجی ملی، مردم آمریکا در خصوص این که دانشگاه‌ها باید مالیات دولتی جدیدی پرداخت کنند یا خیر، به دو دسته تقسیم می‌شوند. حدود 50 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی طرف دانشگاه‌های خصوصی را گرفته‌اند؛ در حالی که 43 درصد از مردم موافق پرداخت مالیات جدید توسط دانشگاه‌ها هستند. هفت درصد از شرکت‌کنندگان نیز نظر قاطعی در این باره نداشتند. این نظرسنجی از هزار نفر در بازه سنی 18 تا 65 سال گرفته شده است.

در دهه‌های اخیر تورم در آمریکا باعث افزایش هزینه کالج‌ها و دانشگاه‌ها شد و از سوی دیگر بدهی‌های تحصیلی را تا حدی افزایش داد که از مرز 1.5 تریلیون دلار گذشت. این امر باعث شد که آمریکایی‌ها ارزش تحصیلات عالی را زیر سؤال ببرند. با این حال بیش از دو سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که دانشگاه‌ها و کالج‌ها تأثیر مثبتی بر جامعه دارند.

انتهای پیام/4021/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس