ژن‌های خوب نورآباد ممسنی در صف رشته پزشکی


ژن‌های خوب نورآباد ممسنی در صف رشته پزشکی

19 دانش آموز مدرسه علامه دهخدای شهر نور آبادممسنی موفق شدند در کنکور سراسری در رشته پزشکی قبول شوند. آنها نه امکانات زیادی داشتند، نه پولی که بتوانند در کلاس‌های مختلف شرکت کنند. آنها ژن‌های خوبی دارند.

همه آنها ژن هایشان خوب است؛ اما نه از آن ژن ها که لاکچری بازی‌شان گوش فلک را کر کرده و ثروت و شهرت پدرهای‌شان آن ها را به ژن های خوب تبدیل کرده است. اتفاقاً چند نفری از این ژن های خوب پدر ندارند و کمیته امداد خرج آنها را می‌دهد. دانش آموزان یک مدرسه در نور آباد ممسنی تصمیم گرفتند خوب درس بخوانند و در سونامی رشته های پزشکی که در شهر نور آباد همه گیر شده است، سوار بر موج شوند و ۱۹ نفر از دانش آموزان یک کلاس توانستند بر آن غلبه کنند.

از چند روز پیش اسامی ۱۹ دانش آموز اهل نور آباد ممسنی که همگی در رشته پزشکی قبول شده اند دست به دست می‌شود

دانش‌آموزان مدرسه نمونه دولتی دهخدا گل کاشتند و رکورد تازه ای را در بین مدارس کشور به ثبت رساندند. آنها شبانه روز درس خوانند و دور فضای مجازی خط کشیدند تا بتوانند موفقیت خود را جشن بگیرند.

مدیر این مدرسه در گفتگو با گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: مدرسه علامه دهخدا مدرسه ای نمونه دولتی است که دانش آموزانی که معدل بالای ۱۷ دارند، می توانند در آزمون ورودی مدرسه شرکت کنند. شاید همین موضوع که دانش آموزان مستعد در این مدرسه درس می خوانند یکی از عوامل موفقیت آنها به شمار بیاید.

محمود خسروی در ادامه افزود: البته این را باید گفت که اهالی شهرستان نور آباد ممسنی همگی باهوش و با استعداد هستند و بالاترین آمار جامعه دانشگاهی در کشور را این شهر از آن خود کرده‌است و می‌توان گفت که آنها واقعا ژن های خوب هستند. اگر شما سراغ هر شغل و حرفه ای که در این شهر وجود دارد بروید می‌بینید که افراد مشغول در آن در حال درس خواندن هستند. از دستفروش کنار خیابان کتاب دانشگاهی دستش است تا بقالی که پشت دخلش کتاب هالیدی می‌خواند و مسئله فیزیک حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در کنار استعداد دانش آموزان نقش خانواده ها نیز تأثیر مهمی در موفقیت دانش آموزان داشته است، ادامه داد: خانواده‌ها در این منطقه پشت سر دانش آموزانشان مثل کوه ایستاده‌اند و همین حمایت‌ها یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند موفقیت این دانش آموزان را رقم بزند.

اما مدرسه هم در این مدت تأثیر خود را گذاشته است و در واقع می‌توان گفت: این موفقیت نتیجه برنامه‌ریزی‌های مدون چهار ساله و مجموعه فعالیت‌های مکمل و بسته‌های آموزشی، آزمونی و تحلیل عملکرد دانش‌آموزان بود و اگر نتیجه ای غیر از این حاصل می‌شد بی‌انصافی بود.

مدیر مدرسه دهخدا در ادامه افزود: موفقیت در این مدرسه اتفاقی نیست؛ سال گذشته نیز ۱۳ دانش آموز این مدرسه در رشته پزشکی دانشگاه‌های دولتی قبول شدند و امسال هم در حال برنامه‌ریزی هستیم تا رکورد خودمان را باز بشکنیم و آمار قبول شدگان رشته پزشکی مدرسه را به بالای ۲۰ نفر ببریم.

ژن‌های خوب نورآباد ممسنی در صف رشته پزشکی

وضعیت مالی ربطی به ژن های خوب ندارد

تا چند سال پیش مردم در این منطقه کشاورزی می‌کردند و با برداشت زمین خرج خانواده خود را تأمین می‌کردند اما تغییر شرایط اقلیمی در مرکز ایران سبب شده است بسیاری از خانواده‌ها این منبع درآمد خود را نیز از دست بدهند و شرایط مالی خانواده‌ها را در تنگنا قرار دهد.

مدیر مدرسه دهخدا در این خصوص گفت: مردم نورآبادممسنی ازنظر مالی شرایط مساعدی ندارند اما بااین‌وجود غیرت و همت آن‌ها سبب شده است که قدم‌های بزرگی را بردارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط مالی مردم در منطقه سبب شده است که ما تنها ۳۰۰ هزارتومان شهریه از دانشجویان بگیریم، ادامه داد: چیزی به نام شهریه در این مدرسه معنا نداشت و حتی مدرسه برای دانش‌آموزانی که مشکل مالی داشتند کتاب تهیه و کمک می‌کرد این بچه‌های بااستعداد از جرگه بقیه دوستانشان عقب نمانند. جالب است بدانید پنج نفر از دانش‌آموزانی که از مدرسه ما در رشته پزشکی قبول شدند بی‌سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی که به‌عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه کازرون و نورآباد تدریس می‌کند در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان مدرسه در کنار هم تلاش کردند و از نتیجه به‌دست‌آمده نیز همه راضی هستند و این نتیجه خستگی یک‌ساله را از تن همه عوامل مدرسه بیرون کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹ دانش‌آموز این مدرسه قرار است به دانشگاه شیراز بروند ادامه داد: دانش آموزان مدرسه در دانشگاه‌های مختلف قبول‌شده‌اند و علاوه بر دانش‌آموزانی که به دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌روند عده‌ای راهی بندرعباس و بوشهر و چندنفری نیز به یاسوج می‌روند

مدیر مدرسه دهخدا در ادامه تأکید کرد: در مدرسه ما ۸۰ دانش‌آموز در رشته تجربی درس می‌خوانند و از این تعداد به‌جز چندنفری که از رتبه خود راضی نبودند و انتخاب رشته نکردند بقیه دانش آموزان مدرسه در رشته‌های مختلف قبول شدند و این موضوع نیز افتخاری برای ما به‌حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان این مدرسه ذاتی باهوش‌اند در ادامه گفت: استعداد خدادادی و انگیزه درونی از عواملی است که دانش آموزان را موفق کرده است. در سال‌های اول انقلاب نیز که بحث جذب در سیستم آموزشی مطرح بود، بیشترین میزان جذب در آموزش‌وپرورش نیز از این شهرستان کوچک بود و این نشان می‌دهد که پشتکار این بچه‌ها بالا است.

انتهای پیام/ 4087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا