دلار 10 هزار تومانی را چه کسی پیش‌بینی کرد؟


دلار 10 هزار تومانی را چه کسی پیش‌بینی کرد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: بنده سه ماه پیش تحلیل کرده بودم که نرخ دلار تا پایان سال جاری به حدود 100 هزار ریال برسد.

بیژن عبدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را برای تثبیت نرخ ارز می‌کند، گفت: به نظر من تلاش‌های دولت برای ایجاد ثبات ارزی در کشور نتیجه نخواهد داد.

این کارشناس اقتصادی افزود: بنده در سه ماه گذشته تحلیل کرده بودم که نرخ دلار تا پایان سال جاری به حدود 100 هزار ریال برسد اما متأسفانه در شرایط کنونی شاهد هستیم که نرخ دلار به بالای 140 هزار ریال رسیده است.

عبدی با اشاره به اینکه حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور با التهاب‌های زیادی روبه‌رو هستند، گفت: افزایش قیمت خودرو، نوسانات ارزی و افزایش قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم موجب شده است تا شاهد وقوع یک دور باطل در اقتصاد ایران باشیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: راهکارهای دولت برای ایجاد ثبات در بازار ارز بسیار قدیمی و نخ‌نما شده است و تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور تغییر نکنند کاهش و تثبیت نرخ ارز رویایی دست‌نیافتنی در اقتصاد ایران است.

وی تصریح کرد: برای نجات اقتصاد کشور از شرایط سخت کنونی دولت باید یاری کارشناسان و فعالان اقتصادی را طلب کند تا با همفکری با آن‌ها راهکاری اساسی را برای جراحی اقتصاد کشور در نظر بگیرد.

انتهای پیام/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان