طرح‌های پژوهشی کاربردی در صنعت، شاخص مهم رتبه‌بندی / دانشگاه‌ها نقش پررنگ‌تری در حل مسائل جامعه داشته باشند


طرح‌های پژوهشی کاربردی در صنعت، شاخص مهم رتبه‌بندی / دانشگاه‌ها نقش پررنگ‌تری در حل مسائل جامعه داشته باشند

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام گفت:طرح‌های پژوهشی کاربردی که دانشگاه‌ها در صنعت انجام می‌دهند ازجمله شاخص‌های مهم دررتبه‌بندی دانشگاه‌هاست ولی باید دانشگاه‌ها در مسائل و مشکلات جامعه و به‌طور ویژه مشکلات اقتصادی کشور فعال باشند.

محمدجواد دهقانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره شاخصهای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: طرح‌های پژوهشی کاربردی که دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت انجام می‌دهند ازجمله شاخص‌های مهم دررتبه‌بندی دانشگاه‌هاست ولی باید دانشگاه‌ها در مسائل و مشکلات جامعه و به‌طور ویژه مشکلات اقتصادی کشور فعال باشند.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام گفت: نقش دانشگاه‌ها در حل معضلات جامعه باید پررنگ‌تر شود البته در پاره‌ای از موضوعات ارائه راه‌حل به‌صورت غیرمستقیم از طریق دانشگاه صورت می‌گیرد و مسئولان در دانشگاه‌ها به‌عنوان اعضای هیأت علمی با صاحب‌نظران و دانشجویان مشکلات کشور را بررسی و به ارائه راهکار می‌پردازند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نتوانستند انتظار مدیریت کشور برای حل مسائل موجود در کشور را برآورده کنند و باید از حالت تئوری خارج‌شده و نقشپررنگ‌تری در به چالش کشیدن مشکلات روز داشته باشند.

دهقانی گفت: باید راه‌های برون‌رفت از شرایط کنونی کشور توسطدانشگاه‌ها بررسی شود البته دانشگاه‌های کشور در ارسال مقالات و برگزاری و شرکت در کنگره و همایش فعالیت مناسبی دارند.

انتهای پیام/4085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس