بررسی ابعاد جنگ تحمیلی و نقش استکبار در تقویت دشمن


بررسی ابعاد جنگ تحمیلی و نقش استکبار در تقویت دشمن

همزمان با هفته دفاع مقدس، نشست بررسی ابعاد جنگ تحمیلی و نقش استکبار در تقویت دشمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رامسر، نشست بررسی ابعاد جنگ تحمیلی و نقش استکبار جهانی در تقویت دشمن بعثی با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر و با سخنرانی سردار علی حجتی‌نیا از فرماندهان جنگ تحمیلی در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حجتی‌نیا در این نشست اظهار کرد: «دفاع ایران در مقابل عراق، مخزن بسیار بزرگی است که اگر دانشمندان، هنرمندان و علمای ما این ظرفیت را بررسی کنند، متوجه می‌شوند ما هنوز میزان اندکی از رشادت‌های جنگ تحمیلی را توانستیم بازگو کنیم.»

وی با بیان اینکه هدف حکومت‌ها از جنگ، حفظ منافع ملی، سرزمین، ارزش‌ها، فرهنگ و منابع انسانی است، افزود: «دو نوع جنگ وجود دارد که شامل جنگ حداکثری که هدف آن ساقط‌کردن نظام و حکومت بوده و جنگ حداقلی که هدف آن دسترسی به منابع اقتصادی است، می‌شود.»

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: «جنگ عراق علیه ایران، جنگی استثنایی بود و بعد از جنگ جهانی دوم و حکومت‌هایی که در دنیا شکل گرفت و مجامع بین‌المللی و اتفاقاتی که رخ داد، هیچ جنگی به اندازه جنگ تحمیلی طولانی و پرهزینه نبود.»

حجتی‌نیا تصریح کرد: «مدیریت و معنویت امام خمینی(ره) در جنگ بر اساس اصولی که از دین می‌شناخت، تمام برنامه‌های دشمن را به‌هم ریخت و از نظر ایشان، ایمان به خداوند شرط پیروزی بود. معیار امام خمینی(ره) در دوران جنگ اطاعت از فرماندهی بود و تکنولوژی را به‌عنوان یک ابزار می‌دانست.»

وی با توجه به نقش مهم حضرت امام(ره) در دوران جنگ بیان کرد: «در دیدگاه امام(ره) جنگ در رأس امور قرار داشت. در سال 1358 بسیج با دستور و حمایت همه‌جانبه امام(ره) شکل گرفت و ایشان توانست با بسیج این نیروها، جنگ را اداره کند.»

انتهای پیام/4065/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ