دفاع مقدس نماد ایستادگی مقابل استکبار است


دفاع مقدس نماد ایستادگی مقابل استکبار است

اردبیل - ایرنا - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفاع مقدس از موضوع های مهم و بنیادی کشور و نماد ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار جهانی است.

به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از گنجینه دفاع مقدس اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بخش ها و موضوع های دفاع مقدس و ماه محرم باید با حجم بیشتر و با رویکردی نوینی در حوزه فرهنگ و هنر مشخص شود.
وی تاکید کرد: سرچشمه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد و به این دلیل معتقدیم باید با دید جدیدتری این حوزه را درک و با استفاده از ابزارها و ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری در جهت نهادینه کردن آنها گام برداریم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید این فرهنگ روز به روز پررنگ تر شود و جوانان و نوجوان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و کسانی که در راه انقلاب اسلامی و کشور فداکاری کردند، فراموش نشود.
حسینی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم اعم از پیر و جوان مشارکت داشتند و پیروری را نصیب کشورمان کردند و ملت ایران به پیروی از رهنمودهای امام راحل از جان و مال خود مایه گذاشتند تا ایران اسلامی به دست نا اهلان نیفتد.
او با بیان اینکه ملت ایران سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشتند افزود: ما هست سال در جنگ تحمیلی مقاومت کردیم و امروز هم در جنگ اقتصادی مقاوم در برابر استکبار ایستاده ایم.
معاون وزیر ارشاد گفت: مجاهدت، ازخودگذشتگی، ایثار و دلسوزی برای کشور و صیانت از ارزش های دینی و اسلامی منحصر به دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و نیست چون امروز فرهنگ ایثار و شهادت همچنان زنده است و گواه این مدعا حضور داوطلبانه ایثارگران و رزمندگان اسلام به عنوان مدافعان حرم برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) می باشد.
7110/ 1257

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی