بازی Battlefield V از تکنیک رهگیری پرتو بهره می برد


بازی Battlefield V از تکنیک رهگیری پرتو بهره می برد

تجربه عنوان Battlefield V با کارت گرافیک RXT 2080 ti و قابلیت جدید این نسل یعنی همان تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده خواهد بود. با ما در ادامه همراه شوید. بعد از نمایش فن‌آوری NVIDIA RTX به عنوان اولویت اصلی در کارت گرافیک ‌های نسل جدید  GeForce RTX، حال تکنیک رهگیری پرتو بر سر زبان‌ها آمده است. شاید عنوان Battlefield V یکی از بزرگترین عناوینی است...

تجربه عنوان Battlefield V با کارت گرافیک RXT 2080 ti و قابلیت جدید این نسل یعنی همان تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده خواهد بود. با ما در ادامه همراه شوید.

بعد از نمایش فن‌آوری NVIDIA RTX به عنوان اولویت اصلی در کارت گرافیک ‌های نسل جدید GeForce RTX، حال تکنیک رهگیری پرتو بر سر زبان‌ها آمده است. شاید عنوان Battlefield V یکی از بزرگترین عناوینی است که پاییز سال جاری میلادی منتشر می‌شود؛ عنوانی که به بهترین نوع از این تکنیک استفاده کرده است و آن را در تک تک صحنه های خود به نمایش درآورده است.

با این وجود به نظر نمی‌رسد بازتاب‌ های پرتو رهگیری ‌شده (The Ray Traced Reflections) در عنوان Battlefield V، فقط به نمایشی واقع‌ گرایانه‌تر از بازتاب‌ های صفحه نمایش (Screen Space Reflections) قدیمی ختم شود. طبق اظهارات آقای دیوید سایرلند (David Sirland)، تهیه ‌کننده این عنواتن که سابقه کار برروی عناویی مانند Battlefield 2، Battlefield 4 و حالت Incursions در Battlefield 1 را دارد، تکنیک رهگیری پرتو “فوق‌العاده جالب” است و دلیل آن نیز تاثیرگذاری این تکنیک برروی گیم‌پلی بازی است. شاید بپرسید که چگونه؟ در جواب باید گفت که بازتاب ‌های صفحه نمایش، همان‌طور که از نام آن مشخص است، آبجکت ‌هایی را که در داخل صفحه نمایش پردازش نشده باشند، بازتاب نمی‌دهد. بازتاب‌ های پرتو رهگیری‌شده چنین مشکلی ندارد و می‌تواند به راحتی، هر چیزی را که در واقعیت بازتاب می‌یابد پردازش کند. این موضوع در عنوانی مانند Battlefield V می‌تواند بدین معنی باشد که شما قادر خواهید بود دشمن را از طریق بازتاب‌های اطراف خود شناسایی کنید. در ادامه توئیت سایرلند به شرح زیر است:

تکنیک رهگیری هم‌زمان پرتو فوق‌العاده جالب است. اگر شما این‌طور فکر نمی‌کنید پس به اندازه کافی این تکنیک را مشاهده نکرده‌اید. این تکنیک در زمینه گیم‌پلی، خیلی چیزها را تغییر می‌دهد؛ بنابراین امیدوارم استاندارد سازی آن به زودی اتفاق بیفتد. من معمولا به این مسائل توجه نمی‌کنم، البته اگر نتیجه آن‌ها بدتر کردن گیم‌پلی بازی باشد… اما این نوع از فن‌آوری به ما اجازه می‌دهد تا ویژگی ‌های غیرواقعی که الان وجود دارد را دور بیاندازیم.

من شخصا در تنظیمات پایین این عنوان را تجربه می‌کنم؛ با vsync خاموش و بدون triple buffering؛ اما برخی از بهینه‌ سازهای نورپردازی می‌تواند شرایط را در زمینه سایه‌ های قابل بازی و محیط‌ه ای داخلی و بیرونی و … بهبود بخشد.

او همچنین پیش‌بینی می‌کند که این تکنیک در یک یا دو نسل بعد، تبدیل به یک استاندارد در کنسول‌ها خواهند شد. واضح است که اگر این تکنیک در کنسول‌ها نیز در دسترس قرار گیرد، گسترش آن در صنعت بازی‌سازی بسیار سریع‌تر خواهد شد. امید است که سونی و مایکروسافت نیز پتانسیل موجود در این تکنیک را ببینند و در انتخاب سخت‌افزار برای نسل بعدی کنسول ‌های پلی‌استیشن و ایکس ‌باکس آن را در نظر بگیرند. در ادامه توئیت سایرلند را در این زمینه می‌خوانید:

رهگیری پرتو؟ به آن یک یا دو نسل زمان دهید؛ شرط می‌بندم که تبدیل به یک استاندارد در کنسول‌ها خواهد شد و در تمامی عناوین آینده وجود داشته باشد و استفاده شود.

نمایشی که از Battlefield V در رویداد Gamescom 2018 شاهد بودیم، با وضوح ۱۰۸۰و نرخ فریم ۶۰ و با بهره‌گیری از RTX و فعال بودن بازتاب‌های پرتو رهگیری ‌شده اجرا شده بود. با این وجود اخبار حاکی از آن است که شرکت دایس (DICE) تنها چند هفته است که به سخت‌افزار GeForce RTX مجهز شده و هنوز زمان زیادی برای بهینه‌سازی آن از لحاظ بهبود کد، بهبود درایور و … قبل از عرضه بازی در اختیار دارد.

عنوان Battlefield V در تاریخ جمعه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۷ مصادف با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برای کنسول های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان و پلتفرم رایانه ‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد. همچنین با پیش خرید نسخه Deluxe این عنوان، آن را سه روز زودتر تجربه خواهید کرد. به محض ارائه اخبار بیشتر آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

نظر شما راجب تکنیک رهگیری پرتو چیست؟ به نظرتان عنوان Battlefield V چگونه خواهند بود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

بازی Battlefield V از تکنیک رهگیری پرتو بهره می برد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک