بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب


بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

گوشی Mi 8 Lite به عنوان بزرگترین و ارزان ترین عضو سری Mi 8 شناخته می شود. Mi 8 Lite با نام های Mi 8X یا Mi 8 Youth هم شناخته می شود در ادامه با بررسی Mi 8 Lite با ما همراه باشید. نوشته بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

گوشی Mi 8 Lite به عنوان بزرگترین و ارزان ترین عضو سری Mi 8 شناخته می شود. Mi 8 Lite با نام های Mi 8X یا Mi 8 Youth هم شناخته می شود در ادامه با بررسی Mi 8 Lite با ما همراه باشید.

0

در هفته‌ی گذشته، Xiaomi Mi 8 Lite به عنوان عضو جدیدی از خانواده‌ی Mi 8 معرفی شد. در واقع تمرکز Mi 8 Lite که با نام های Mi 8X یا Mi 8 Youth هم شناخته می شود، بر روی پر کردن فضای بین دو گوشی Mi 8 SE و Mi 8 بوده است. این میان رده‌ی قدرتمند و خوش ساخت به عنوان بزرگترین و ارزان ترین عضو سری Mi 8 شناخته می شود. در ادامه با بررسی Mi 8 Lite شیائومی با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Pocophone F1 : گوشی پرآوازه شیائومی که بازار را تکان خواهد داد!

بررسی Mi 8 Lite : طراحی و نمایشگر

ابتدا به بررسی Mi 8 Lite از نظر طراحی می پردازیم. این گوشی زیبا با وزن ۱۶۹ گرم و ضخامت ۷٫۵ میلی متر از جنس آلومینیوم ساخته شده است و خبری از قاب شیشه ای برای آن نیست. Mi 8 Lite در سه رنگ طلاییِ تاریک و روشن، آبی و خاکستری عرضه می شود که در هر سه مدل، به طرز زیبایی درجه‌ی رنگ ها از بالا تا پایین قاب دستگاه تغییر می کند. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، در قسمت وسط قرار گرفته و سیستم دوربین دوتایی با یک فلش LED در وسط، به صورت عمودی در سمت راست بالای قاب پشتی دستگاه خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite ، دو تازه وارد قابل ستایش از شیائومی

بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

تصویر Mi 8 Lite از زوایای مختلف

به بررسی Mi 8 Lite از نظر صفحه نمایش می رسیم. notch موجود در بالای نمایشگر این دستگاه نسبت به دیگر مدل های Mi 8 کوچک تر و زیباتر می باشد. این notch محل قرارگیری دوربین سلفی و مشبک اسپیکر بوده و خبری از IR Face Unlock در آن نیست. نمایشگر این دستگاه از جنس IPS LCD با رزولوشن ۶٫۲۶ اینچ (فول اچ دی پلاس، ۲۲۸۰*۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ) بوده که نسبت به دیگر مدل های Mi 8 بزرگتر می باشد. حاشیه های این نمایشگر بسیار کوچک بوده و حتی حاشیه‌ی پایینی دستگاه هم نسبت به دیگر دستگاه های سری Mi 8 کوچکتر طراحی شده است، به طوری که نمایشگر Mi 8 Lite حدود ۸۲٫۵ درصد از سطح جلویی این اسمارت فون را می پوشاند که این عدد بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Max 3 : اسمارت فونی بسیار بزرگ با باتری قدرتمند

نرم افزار و سخت افزار

Xiaomi برای مدل Mi 8 Lite پردازنده‌ی مخصوص میان رده‌ی Snapdragon 660 را در نظر گرفته است. این پردازنده با تکنولوژی ۱۴ نانومتری دارای ۸ هسته با حداکثر سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز می باشد که برای انجام کارهای روزمره و حتی برخی از بازی های سنگین به خوبی می توانید بر روی آن حساب باز کنید. مسئولیت پردازش های گرافیکی آن هم بر عهده‌ی واحد پردازش گرافیکی Adreno 512 می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Black Shark شیائومی یک ۴۸۰ دلاری که مخصوص بازی طراحی شده

Mi 8 Lite در دو مدل با ۴ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی یا ۶ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ارائه می شود. سیستم عامل این دستگاه نسخه‌ی Android 8.1 Oreo با رابط کاربری MIUI 10 بوده که متاسفانه فعلا خبری از بروزرسانی اندروید P برای آن نمی باشد. ما Mi 8 Lite را در بنچمارک معتبر Antutu تست کردیم و این دستگاه توانست در مجموع نمره‌ی ۱۷۲۱۵۴ را کسب کند. این عدد بالاتر از نمرات کسب شده توسط اسمارت فون های HUAWEI Mate 9 Pro و Mi 8 SE و LG G6 و Nokia 7 Plus می باشد. در واقع می توان گفت که Mi 8 Lite از ۹۵ درصد از اسمارت فون های موجود در دنیا قدرتمندتر است.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Band 3 مچ بند شیائومی و ردیاب تناسب اندام

بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

بررسی Mi 8 Lite

دوربین

دوربین اصلی Mi 8 Lite از سیستم دوگانه‌ی ۵+۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. بازشدگی دریچه دیافراگم لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه f/1.9 بوده و دارای dual pixel PDAF هم می باشد. همچنین دوربین اصلی این گوشی می تواند ویدیوهای ۲۱۶۰P را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. لنز ۵ مگاپیکسلی f/2.0 ثانویه هم وظیفه‌ی ثبت تصاویر پرتره و اضافه کردن افکت های بوکه را دارد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین گوشی ۲۰۱۸ در دنیا: iPhone X همچنان یکه تازی می کند!

و اما بررسی Mi 8 Lite از نظر دوربین سلفی: رزولوشن دوربین جلوی این گوشی نسبت به دیگر اعضای خانواده‌ی Mi 8 بیشتر می باشد. دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی Mi 8 Lite دارای ویژگی Auto HDR است و ویدیوهای فول اچ دی را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می کند.

به طور کلی دوربین اصلی Mi 8 Lite برای یک میان رده بسیار خوب و قابل قبول بوده و دوربین سلفی آن هم از بهترین های موجود در بازار می باشد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی ۲۰۱۸ در راه است، با لیستی از اسمارت فون های ۴ ماه آینده ی دنیا آشنا شوید!

باتری، قیمت و دیگر ویژگی ها

Mi 8 Lite با توجه به اندازه‌ی بزرگی که دارد توانسته تا باتری حجیم ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعتی را در خود جای بدهد. این باتری حجیم با تکنولوژی شارژ سریع نسخه‌ی ۳ به سرعت شارژ شده و می تواند بیش از یک روز پاسخگوی نیازهای روزمره‌ی کاربران باشد. این گوشی از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می کند، نسخه بلوتوث آن ۵ می باشد، دارای جک هدفون نمی باشد، اما اسپیکر قدرتمندی دارد که نیاز کاربران را در هنگام بازی کردن، دیدن ویدیو و گوش کردن به موزیک برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XS ، تازه وارد جدید؛ بروزرسانی به روش اپل

بررسی Mi 8 Lite را با بحث قیمت آن پیگیری می کنیم. قیمت مدل ۴ گیگی Mi 8 Lite از ۲۵۰ دلار آغاز می شود و مدل ۶ گیگ آن هم با قیمت پایه ۳۰۰ دلار به فروش می رسد. متاسفانه Mi 8 Lite ضد آب نبوده و شیائومی حرفی از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس برای آن نزده است.

بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

Mi 8 Lite در رنگ های آبی و مشکی

نظر نهایی

Mi 8 Lite ارزان ترین عضو از خانواده Mi می باشد که به مانند دیگر محصولات شیائومی قطعا ارزش خرید بالایی دارد. این دستگاه زیبا و بزرگ بوده و دوربین جلوی آن در رده‌ی بهترین دوربین سلفی های دنیا قرار می گیرد. هرچند که شیائومی برای پایین آوردن قیمت این اسمارت فون مجبور شده تا برخی از ویژگی های موجود در دیگر دستگاه های سری Mi را از آن حذف کند، اما باز هم در قدرت بالای Mi 8 Lite شکی نیست. قطعا در این رنج قیمتی Mi 8 Lite می تواند یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار باشد.

یشتر بخوانید: بررسی آیفون XS Max : صفحه نمایشی خارق العاده و بزرگتر از قبل!

در بین میان رده هایی که از پردازنده Snapdragon 660 استفاده می کنند، Mi 8 Lite را می توان به جرات، بهترین و ارزان ترین اسمارت فون دنیا به شمار آورد. مثلا قیمت اسمارت فون Samsung Galaxy A8 Star که از همین پردازنده استفاده می کند ۲ برابر Mi 8 Lite می باشد. واقعا با توجه به قیمت ۲۵۰ دلاری این گوشی سخت است که بتوان جایگزینی برای آن پیدا کرد و قطعا Mi 8 Lite می تواند فروش بسیار خوبی را در سرتاسر دنیا تجربه کند.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XR : ارزان قیمت ترین آیفون ۲۰۱۸

بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته