آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار شد


آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار شد

تهران-ایرنا- همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و شهیدان دشت کربلا ، آئین نمادین ورود کاروان اسرای دشت کربلا به شام در ورامین برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم نمادین که روز شنبه با حضور هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد ، کاروانی متشکل از هنرمندان ورامین که تداعی کننده کاروان اسرای دشت کربلا می باشند ، از میدان رازی تا میدان امام حسین (ع) شهرستان را طی کردند تا گوشه ای از مصائب خاندان عصمت و طهارت پس از واقعه عاشورا را به نمایش بگذارند.
این آئین نمادین در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
این کاروان نمادین که متشکل از ده ها رأس اسب ، ده ها نفر شتر و صدها هنرمند از مناطق مختلف شهرستان ورامین است ، حرکت خود را از میدان رازی آغاز کرد و پس از عبور از خیابان های 15 خرداد و شهدا ، در حالی که صدها نفر از عزاداران سید و سالار شهیدان را به همراه داشت ، در حالی که پیش روی خود سرهای نمادین شهدای دشت کربلا را می دیدند به میدان امام حسین(ع) وارد شدند.
کاروانیان با استقرار در میدان امام حسین (ع) ورامین ، گوشه مهمی از تاریخ اسلام که در آن حضرت زینب کبری (س) با قرائت خطبه ای آتشین ، پیام عاشورا را منتقل ساخت به نمایش گذاشتند.
هزاران نفر از عزاداران حسینی که در میدان امام حسین (ع) حضور داشتند با حضور این کاروان به سینه زنی و عزاداری پرداخته و از کاروان نمادین اسرای دشت کربلا استقبال کردند.
اجرای خطبه های حضرت زینب کبری(س) و حضرت سجاد (ع) در دربار عبیدالله ابن زیاد از جمله برنامه هایی است که در این آئین نمادین برگزار شد.
عمر سعد ، روز یازدهم محرم کاروان اسیران دشت کربلا متشکل از خاندان عصمت و طهارت و فرزندان و همسران شهدای دشت کربلا را برروی اسب ها و شترهای بدون جهاز به سمت کوفه حرکت داد تا مردم کوفه که با تبلیغات یزیدیان ، به کوچه ها و خیابان ها آمده بودند ، بر افتخار پیروزی آنان بر امام حسین (ع) به شادی بپردازند.
خطبه های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و بیان جنایات دشمنان اسلام در دربار عبیدالله ابن زیاد ، این توطئه را خنثی و شادی کوفیان را به عزا تبدیل کرد.
تهرام/7254 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق