2500 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی سرپناه مناسب ندارند


2500 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی سرپناه مناسب ندارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 2 هزار و 500 مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی همچنان نیازمند سرپناه مناسب هستند.

عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از خانواده های مددجو در مسکن های غیرمقاوم سکونت داشته و یا در خانه های استیجاری ناایمن ساکن هستند.
وی اظهار داشت: امسال 643 مورد خدمات عمرانی در حوزه مسکن برای خانوارهای زیر پوشش این نهاد با اعتبار 66 میلیارد و 210 میلیون ریال اجرا شد.
وی افزود: از مجموع ساخت و سازها 150 مورد مربوط به مسکن روستایی و 69 مورد مسکن شهری بوده است.
اهرابی اظهار داشت: 311 مورد مسکن مددجویان تعمیر شد و نیز 60 مورد نیز سرویس بهداشتی برای آنان ساخته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه ساخت 104 باب مسکن نیمه تمام مددجویان در حال اتمام است، گفت: تاکنون سه میلیارد ریال اعتبار در این خصوص هزینه شده است.
اهرابی افزود: پارسال 2 هزار و 626 مورد خدمات عمرانی در حوزه ساخت و تعمیر مسکن مددجویان صورت گرفت که در این زمینه 150 میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شد.
وی با اشاره به برنامه های منسجم کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان، افزود: با توجه به آسیب پذیری خانواده های بی سرپرست و دارای یتیم، ساخت مسکن ایتام در اولویت اهداف این نهاد قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بر بهره برداری حداکثری از منابع این بخش تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به این هدف از تمام منابع موجود از جمله کمک خیران، اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی و منابع داخلی کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان استان از سال ۹۳ تا ۹۷ روند افزایشی داشته، گفت: کل اعتبارات مسکن در سال ۹۳، حدود 30میلیارد ریال بود که این رقم پارسال به بیش از 100 میلیارد ریال افزایش‌ یافت.
اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است مسکن 2 هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی فاقد سرپناه استان را تأمین کند، گفت: اولویت مسکن مددجویی با خانوارهای عائله‌مند و پرجمعیت، دارای یتیم، بیماران خاص و سخت علاج است.
وی با بیان اینکه اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم و مرزی است، افزود: کمیته امداد تاکنون بیش از 10 هزار واحد مسکونی مقاوم برای خانواده های زیر پوشش در قالب مسکن شهری، روستایی و مهر ساخته است.
هم اکنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از 47 درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزو استان های با سطح درآمدی پایین کشور است.
3007/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد