آمریکا با نقاب حقوق بشر تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند


آمریکا با نقاب حقوق بشر تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجازه اختلاف افکنی به آمریکا در خلیج فارس داده نشود، گفت: آمریکا با نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی، تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز -شنبه- طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس که به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛ با سلام و درود بر پیامبران و اولیای عظیم‌الشأن اسلام به‌ویژه امام حسین (ع) و یاران فداکارش اظهار کرد: سلام و عرض ارادت به محضر فرماندهی کل قوا و شما نیروهای مسلح سلحشور که فداکاری‌های شما همیشه در ذهن ملت ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز سالگرد آغاز حمله ارتش صدام حسین به خاک ایران اسلامی است که به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن منجر شد، اضافه کرد: در آن زمان صدام حسین با نیت پلیدی که داشت و با تحریکی که از سوی برخی دولت‌های منطقه و فرامنطقه صورت گرفت، تصور می‌کرد با ارتش خود که با تدارکات زیاد آن را قدرتمند کرده بود و بهره‌مندی از حمایت‌های خارجی می‌تواند ملت ایران را به‌زانو درآورد و با اشغال بخشی از خاک کشور ایران، نظام جمهوری اسلامی را تسلیم اراده خود کند.

وی اضافه کرد: همگان دیدند او به هیچ‌یک از آرزوهایش نرسید، گرچه خسارات مالی و جانی سنگینی را بر کشور ایران و عراق وارد کرد، اما امروز هیچ اثری از صدام حسین و ارتش او نیست و تنها لعنت و نفرت ملت‌های منطقه برای آنان باقی‌مانده است.

لاریجانی تصریح کرد: ملت ایران و عراق در طول تاریخ، زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشتند، امروز نیز روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند و در کنار هم زندگی می‌کنند و دولت‌های دو کشور نیز روابط صمیمانه‌ای دارند و در عراق جدید نیروهای مسلح این کشور مجدداً شکل گرفت که در خدمت ملت عراق است و با تروریست‌ها مبارزه می‌کند.

قدرت نیروهای مسلح از سوی هیچ دولتی به ایران اهدا نشده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور است، گفت: این قدرت اهدایی هیچ دولتی به ایران نیست. نسخه مجاهدت‌ها و تدابیر راهبردی و همت بلند جوانان و فرماندهان غیور و سلحشور ماست.

وی 4 علت در توانمندی نیروهای مسلح امروز ایران را برشمرد و گفت: پایه‌گذاری صحیح و اصولی نیروهای مسلح در نظام جمهوری از اصول اولیه این قدرت است. در قانون اساسی ما 9 اصل به نیروهای مسلح اختصاص دارد.

لاریجانی تصریح کرد: حدود 10 اصل به نحوی به نیروهای مسلح مربوط می‌شود که از مجموع این اصول قانون اساسی و تجربه دفاع مقدس این‌گونه دریافت می‌شود که ارکان اصلی شکل‌گیری نیروهای مسلح در انقلاب ما عبارت‌اند از «مردمی بودن»، «مکتبی بودن» که در اصل 144 این‌گونه آمده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد و در اصل 150 ویژگی سپاه پاسداران را نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن دانسته که عمق فکری و آینده‌نگری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: دوم «فرماندهی هوشمند و پارسا» که چه در زمان حضرت امام و چه رهبری حضرت آیت‌العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) عامل قدرتمندی نیروهای مسلح بوده است و سوم «خودکفایی» که دربند 13 اصل سوم بدان تأکید شده است.

لاریجانی بابیان اینکه تجربه جنگ نیز نشان داد اتکا به خود تنها راه صلابت نیروهای مسلح ماست و مزیت‌های تکنولوژیک نظامی مخصوصاً در حوزه موشکی امروز عامل صیانت ملت ما در مقابل اجانب گستاخ است، تأکید کرد: عامل چهارم در شکل‌گیری قدرت نظامی ایران «تجربه جنگ» بود که نیروهای مسلح کشور ما را آب‌دیده کرد؛ چراکه نیروی مسلحی که در یک جنگ طولانی شکل گیرد، با نیروهای مسلحی که در درون مانورهای نظامی سر برآورد، زمین تا آسمان متفاوت است.

ایران نیروهای مسلحی در اختیار دارد که توان ایستادگی در برابر هر قلدری را دارند

لاریجانی بابیان اینکه امروز ایران نیروهای مسلحی را در اختیار دارد که نه‌تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدری را دارد، بلکه آماده است به همه کشورهای دوست در منطقه یاری رساند و آن‌ها را در مقابل تروریسم و نقشه‌های شیطانی قدرت‌های زیاده‌خواه کمک کند، گفت: دور از انتظار نیست که آنچه در سوریه و عراق پیش آمد بار دیگر رخ دهد؛ چراکه آمریکا به دلیل عدم توفیق در مصاف سخت با جمهوری اسلامی دچار عجز شده است و به دنبال روش دیگری در مبارزه با ملت ایران است.

ترامپ دنبال غارت ثروت کشورهای منطقه است

وی بابیان اینکه یکی از شگردهای آمریکا تلاش شبانه‌روزی برای ترساندن کشورهای منطقه از ایران است،‌ تصریح کرد: می‌خواهند یک هراس تصنعی به آن‌ها القا کنند و با تبلیغات رسانه‌ها و با اعزام هیأت‌های به‌ظاهر سیاسی و در باطن اطلاعاتی و امنیتی، سعی می‌کنند مقامات کشورهای منطقه را نسبت به ایران نگران کنند. به رهبران کشورهای همسایه و منطقه به‌ویژه کشورهای منطقه خلیج‌فارس که برادران عرب و مسلمان ما هستند می‌گوییم که شما خود می‌دانید آمریکا و ترامپ و مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا خیرخواه ما و شما نیستند.

لاریجانی اضافه کرد: آن‌ها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و نیت شیطانی دارند، حتی بهتر از ما خبر دارید که آنها دنبال غارت ثروت شما هستند. کسانی بودند که فکر می‌کردند با ریاست جمهوری ترامپ آن‌ها به آمال و آرزوهایشان خواهند رسید، اما اکنون متوجه شده‌اند که ترامپ دنبال کسب پول و ثروت آن‌هاست و جز چپاول درآمدهای این کشورها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

آمریکایی‌ها برای عرب‌ها ارزشی قائل نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت آمریکا انتخاب خود را کرده است، بیان کرد: انتخاب آن‌ها رژیم صهیونیستی است. آن‌ها برای عرب‌ها به‌طور عام و فلسطینی‌ها به‌طور خاص ارزش قائل نیستند، خود شاهد بودیم در دو سال گذشته با چه ادبیات زشت و تحقیرآمیزی از شما یاد کرد که انسان از تکرار آن‌ها خجالت می‌کشد. ما و شما باید هوشیار باشیم، تکرار تجربه صدام حسین که فریب آمریکا را خورد، کافی است. روزی که آقای رامسفلد از طرف دولت آمریکا وعده‌های آن‌چنانی به صدام داد، او هرگز فکر نمی‌کرد چنین سرنوشت شومی در انتظار اوست و حتی خود آمریکایی‌ها عامل نابودی او خواهند شد.

وی اضافه کرد: صدام حسین با شعارهای جاهلی قبل از اسلام سعی در تحریک اعراب علیه ایران کرد، درحالی‌که فراموش کرده بود که قرن‌هاست مردم ایران و عرب زیر سایه اسلام عظیم به‌سوی یک قبله نماز می‌خوانند و به یک پیامبر عشق می‌ورزند و از یک کتاب اطاعت می‌کنند و باهم خدای قاهر، قادر و متعال را عبادت می‌کنند.

نباید اجازه دهیم آمریکا در خلیج‌فارس اختلاف‌افکنی کند

لاریجانی خلیج‌فارس را خلیج دوستی و برادری میان کشورهای همسایه دانست و گفت: این آب، آتش کینه‌ها و حقه‌ها را خاموش خواهد کرد، نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا در خلیج‌فارس ماجراجویانه بین ما و شما اختلاف‌افکنی کند، مطمئن باشید نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام و آبی فارس را تبدیل به خلیج آتش کنند. ما و شما کشورهای منطقه، تاریخ مشترک، جغرافیای مشترک و دین واحد داریم.

برای دوستی با همسایگان هزینه زیادی پرداخت کرده‌ایم

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در مقابل خوی اخاذی آمریکا، راهی جز نصیحت به کشورهای منطقه و اعلام نظر روشن خود به دوستی با آنان نداریم، اما در مقابل ماجراجویی آمریکا نیز نیروهای مسلح قدرتمند که متکی به اراده ملت نستوه ایران هستند، دهان آن‌ها و هر کس که با آن‌ها همراهی کند را خرد خواهند کرد. ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکا جدا می‌دانیم، اما در شراکت توطئه علیه ایران، موضوع شکل دیگری دارد. آنان به دلیل برخی سلاح‌ها، دچار محاسبه غلط نشوند که ضربه‌ای می‌زنیم و بعد اخطارهایی می‌دهیم که مانع از تحرک ایران شود.

لاریجانی تأکید کرد: اعلام می‌کنیم در پاسخ تحرک بی‌خردانه، هرگز آن‌ها را رها نخواهیم کرد و این سیاست جمهوری اسلامی را در تجربه گذشته فهم کرده‌اید که هرگز کسانی که با دولت ایران دشمنی کرده‌اند را رها نکرده‌ایم و به یک نکته نیز توجه کنید که ما برای دوستی با همسایگان، گاه هزینه زیادی داده‌ایم و گذشت کرده‌ایم، ولی این گذشت برای فهم عمیق ارزشی که برادری و دوستی همسایگان برای ملت ما داشت، انجام شد. هنگام حمله و تجاوز صدام حسین به کشور کویت، ما بلافاصله جانب کویت را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم گرچه می‌دانستیم آن‌ها در جنگ صدام با ایران جانب صدام را داشتند، اما ما گذشت کردیم و در برابر ستم صدام آن‌ها را یاری کردیم.

منطقه احتیاجی به کدخدای ستمگر ندارد

وی با بیان اینکه از نظر ایران هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با مذاکره با کشورهای منطقه به حل آن دست‌یابیم، گفت: امروز باید صحنه دوستی و هم‌صدایی شفاف باشد. از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفتگو و مذاکره با کشورهای منطقه به حل‌وفصل آن دست‌یابیم. احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است.

آمریکا به دنبال جبران خسارت هفت هزار میلیارد دلاری در منطقه

لاریجانی با بیان اینکه ترامپ مدعی است که سیاست اسلاف گذشته‌اش در منطقه اشتباه بوده، چون هفت هزار میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته و سودی نبرده‌ است، گفت: او می‌خواهد چنین خسارت‌هایی را تلافی کند، یعنی هفت هزار میلیارد دلار از ثروت مردم منطقه را غارت کند و راهکاری که برگزیده است ترساندن کشورهای منطقه از ایران و فشار بر آن‌ها برای هم‌صدایی با صهیونیست‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که کجای منافع ملت‌ها در این سیاست است؟ تصریح کرد: شاهدیم که ترامپ حتی ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده، بلکه او می‌خواهد به همه ملت‌های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را با تهدید و غارت ثروت آن‌ها مورد هجوم قرار دهد.

لاریجانی اظهار کرد: امروز اگر کشورهای منطقه در این موضوع روشن دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام‌قد در خدمت صهیونیست‌هاست، همه کشورهای غفلت‌زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند، ما نظر خود را خیرخواهانه اعلام کردیم. سایر دولت‌ها باید مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا بایستند، و الا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ‌کدام از آن‌ها رحم نمی‌کند.

وی گفت: قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانید که این‌گونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای‌نخواسته فرصت پیدا کند همه شمارا به پابوسی نتانیاهو به تلاویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند و بر چاه‌های نفت شما سربازان آمریکایی را مستقر خواهد کرد.

لاریجانی اضافه کرد: ترامپ و پومپئو مدعی‌اند در کنار ملت ایران هستند، اما می‌گویند ما می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا به زندگی ملت ایران لطمه بزنیم و اقتصاد آنان را تخریب کنیم. این دو موضوع چگونه قابل‌جمع‌اند؟ آیا فریبکاری و تناقض‌گویی نیست؟ آن‌ها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند جنگ علیه ایران راه بیندازند، با مکر و خدعه واردشده‌اند. شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی علیه ایران، علیه کودکان، علیه زنان و علیه بیماران ملت ما برخاسته‌اید و درست مثل تروریست‌ها عمل می‌کنید که به زنان و کودکان و افراد بی‌گناه حمله می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا نوعی تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی زده است، اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا ثمری ندارد. آن‌ها ملت ایران را نشناخته‌اند. این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت‌شده‌اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت.

انتهای پیام/4034/ن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس