راه‌اندازی دومین برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی جدید/ پرونده دانشجویان بازداشتی «پاسداران» بالاتر از بحث‌های سیاسی است


راه‌اندازی دومین برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی جدید/ پرونده دانشجویان بازداشتی «پاسداران» بالاتر از بحث‌های سیاسی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اتهام دانشجویان بازداشتی را بررسی و پیگیری می‌کنند. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی...

راه‌اندازی دومین برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی جدید/ پرونده دانشجویان بازداشتی «پاسداران» بالاتر از بحث‌های سیاسی استرئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اتهام دانشجویان بازداشتی را بررسی و پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم آیین نکوداشت دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه دارای 14 هزار دانشجو است که از این تعداد 50 درصد دانشجویان کارشناسی هستند و 50 درصد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده‌اند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 16 دانشکده است و درحال حاضر دارای بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی در میان دانشگاه‌های صنعتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در این دانشگاه 550 عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند.

ارتقای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین المللی

معتمدی با اشاره بهرتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین المللی و داخلی گفت: رتبه این دانشگاه در سطح بین المللی جهش بسیار خوبی داشته و اکنون در یکی از رتبه بندی های بین المللی جایگاه 400 را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: همچنین این دانشگاه در 4 رتبه بندی بین المللی جایگاه اول و دوم را در میان دانشگاه‌های داخلی دارد.

حضور در جمع 100 دانشگاه برتر جهان را هدف گرفته‌ایم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا افق 1404 بتوانیم به رتبه 100 جهان دست یابیم و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم از دیگر برنامه‌های این دانشگاه به شمار می رود.

وی با اشاره به راه اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دومین برج فناوری این دانشگاه نیز در سال جاری راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجویان باید در کنار تحصیل علم، مهارت های لازم را کسب کنند، گفت: در دانشگاه بستری را فراهم کردیم تا دانشجویان بتوانند مهارت های لازم برای کسب شغل را فرا گیرند.

معتمدی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که مدیران خوبی را تربیت کرده و 10 نفر از اساتید این دانشگاه در وزارتخانه‌های مختلف کشور مسئولیت داشته‌اند.

دانشجویان پس از ورود به دانشگاه برنامه داشته باشند

در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در مراسم آیین نکوداشت دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه گفت: دانشجویان باید در دوران دانشجویی آگاهی لازم از محیط محل تحصیل خود داشته باشند.

وی افزود: لازم است دانشجویان پس از ورود به دانشگاه برنامه داشته باشند و برنامه خود را پیگیری کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشجویان باید اهدافی را برای خود تعیین کنند در مسیر تحصیل این اهداف را ارزیابی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی خاطرنشان کرد: آگاهی از ظرفیت دانشگاه محل تحصیل یکی دیگر از فعالیت هایی است که دانشجو پس از ورود به دانشگاه باید آن را دنبال کند.

وی عنوان کرد: دانشجویان این باور را داشته باشند که با تحصیل و تهذیب می‌توانند به قله‌های بلند دست یابند که این حرکت برای آنها، خانواده و کشور مفید خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دوره دانشجویی تنها زمان حل مسائل آموزشی و فرمول های پیچیده نیست بلکه این دوره فرصت خوبی است تا دانشجویان بتوانند برای زندگی خود و جامعه تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی در خصوص دانشجویان بازداشتی اظهار کرد: پرونده ۲دانشجوی بازداشتی حوادث «خیابان پاسداران» فراتر از بحث‌های سیاسی است، مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اتهام این دانشجویان را بررسی و پیگیری می‌کنند زیرا پرونده‌های دیگری نیز متوجه این دانشجویان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی